Gesloten
1
Ik heb een abonnement op North VPN genomen en eea geïnstalleerd op mijn twee PC's met beiden Windows 7.
Op de ene PC draait de VPN verbinding prima.

Op de andere PC valt na inschakelen van de VPN verbinding de internet verbinding weg.
De VPN verbinding wordt wel keurig opgebouwd maar geen internettoegang. Rood kruis door de verbinding in het netwerkcentrum.
(zie screendumps)
Op het moment dat ik de adapter voor de VPN verbinding uitschakel heb ik gelijk weer een internet verbinding.
Het moet dus met een instelling te maken hebben maar ik kom er niet uit.
Wie helpt ?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Lijkt me een softwarematig probleem inderdaad. De screenshot zegt me niets nieuws en geeft alleen aan wat je al vertelt hebt.
Ik zie wel dat het een draadloze verbinding is. Draait het op je andere pc waarop het wel werkt ook met een draadloze verbinding?

Met een logje is misschien meer te zien.
Adapter activeren, zodat het probleem zich dus voor doet en dan even het volgende doen:

Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed programs
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Greetings, Black Tiger.
3
Dank voor de snelle reactie ; logfile in de bijlage en ik ben benieuwd of je er wat van kan maken.

Dirk
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
V.w.b. de snelle reactie graag gedaan. Kwam toevallig net online.
De tweede heeft wat langer geduurd zoals je ziet.

Zie in elk geval enkele dingen.
Allereerst zie ik dat zowel de LAN alsook de Wifi verbinding maken. Dat kan veroorzaken dat het systeem zich gaat verslikken of niet weet via welke adapter de data naar buiten toe moet. Het beste is de kabel aansluiting (LAN) niet te gebruiken als je wifi gebruikt en omgekeerd.

Maar de oorzaak zal eerder hier in liggen:
Error: (04/22/2017 01:31:55 PM) (Source: openvpnserv) (User: )
Description: openvpnserv error: Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het door een ander
proces wordt gebruikt. (0x20)Cannot open logfile: C:\Program Files\OpenVPN\log\nl8.nordvpn.com.tcp443.log

Error: (04/22/2017 01:31:51 PM) (Source: openvpnserv) (User: )
Description: openvpnserv error: Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden. (0x2)Error querying registry value: HKLM\SOFTWARE\OpenVPN\ovpn_admin_group
Er is dus een conflict met de logfile, een ander proces heeft dit open zodat de toegang geblokkeerd wordt.
En dan kan er ook een bestand niet gevonden worden, met als gevolg:
Description: De OpenVPN Legacy Service-service is gestopt met de volgende foutcode:
%%32 = Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het door een ander
proces wordt gebruikt.
Oftewel einde VPN en dus geen internet.

Schijnbaar draait ook de Netlogon service, hetgeen niet nodig is. Die hoort op handmatig te staan. Heeft echter niets met dit probleem te maken.
MailstoreHome gebruik ik ook, super handig programma.

Nog een tip.
Java 8 Update 77, het beste kun je die deinstalleren.
We zitten inmiddels namelijk al aan versie 8 update 131 en die 77 is ook zo lek als een mandje, en daarmee gevaarlijk.
De Java updater werkt soms wel soms niet. Zo te zien bij jou al een tijd niet. Vandaar best deinstalleren en dan de nieuwe downloaden en installeren.
MITS... je hem ergens voor nodig hebt, wat normaliter is Java vrijwel nergens meer voor nodig behalve misschien een enkel online spelsite. De meesten daarvan draaien echter ook op Flash dus ik zou even er over denken of je Java nog wel nodig hebt.

Het beste kun je die VPN eens deinstalleren. Gebruik daarvoor Youruninstaller want die heb je ook zag ik.
Daarna bedenken of je ofwel LAN, ofwel Wifi wilt gebruiken. Zorg in elk geval dat niet beiden aangesloten zijn zoals nu.
Als je dat nu als test hebt gedaan, heb je helaas niet goed gelezen wat ik schreef of ik was misschien toch onduidelijk.

Dus dan uitsluitend de te gebruiken adapter aan zetten, en die VPN nog eens opnieuw installeren.
Daarna kijken of het wel werkt. Zo niet dan niks extra's aan zetten, maar alleen daarmee opnieuw een logje maken!
Dan kunnen we eens zien of het conflict met die logfile zich wederom voor doet.
Greetings, Black Tiger.
5
Nog even een aanvulling, met dank aan collega PeterJ die me hierop wees.

Het blijkt dat je twee anti virusscanners aanwezig hebt, AdAware van Lavasoft en Eset. Ik had ze beiden wel gezien maar gemist dat Adaware een volledige virusscanner was, zelfs met firewall zo te zien.
Het kan verstandig zijn om een van beiden te verwijderen. Firewalls kunnen ook wel eens verkeer blokkeren.

Daarnaast had hij een SBRE vermelding ontdekt van een eerder verwijdert antivirus product.
Dit kun je met het volgende commando verwijderen middels een command prompt:

Code: Selecteer alles

SC DELETE SBRE
mocht het niet lukken open dan een command prompt als administrator en dan opnieuw proberen.
Succes en PeterJ bedankt voor de tips en de mede oplettendheid!
Greetings, Black Tiger.
6
Bedankt voor de energie en tijd die jullie er in steken.
Wat heb ik gedaan :
- ESET virius scanner verwijderd via Your Uninstaller
- SBRE uitgezet (moest inderdaad via admin prompt)
- Java 77 verwijderd ; autoupdater had ik al uit gezet maar deze update was blijkbaar blijven hangen.
- Alles van Nord VPN verwijderd via YU
- Ad-Aware restanten opgeruimd ; Ad-Aware had ik al verwijderd maar was blijkbaar nog iets blijven hangen.
- CCleaner gedraaid.
- WIFI uitgezet

Opnieuw opgestart.
Daarna ;
- Alleen Nord VPN geïnstalleerd (dus geen virus scanner).
- Maar helaas geen internet via de VPN
- Toen Mini toolBox gedraaid terwijl Nord VPN aan stond; resultaat zie bijlage MTB_1.txt.

In het netwerkcentrum stonden er er twee adapters aan dwz mijn reguliere en de VPN adapater.
Dus de reguliere (adapter #3) uitgezet en nogmaals MTB gedraaid ; zie MTB_2.txtx

Oh ja onderweg kwam ik een aantal bestanden tegen in de systeem32 dir (zie bijlage).  Ik geloof niet in Noord Koreaanse complotten en koop regelmatig het eea in China via oa Alibaba maar apart vind ik het wel.  Zegt het jullie wat ?

Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen.

Groet,

Dirk
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
7
Ik zag dat je de Ultimate versie draaide. Als dat een legale versie is dan lijken mij die Chinese tekens vreemd. Ze zijn ook van 2013 dus misschien van de tijd van installatie?
Als anderen het bekender voor komt mogen ze dat gerust hier melden. De Chinese taal (of welke het dan ook betreft), is mij sowieso onbekend. :D

Hmmz.... ben eens in die bijlage gaan kijken, ik zie wel iets maar durf niet met zekerheid te zeggen of dat het probleem veroorzaakt.

Eerst nog iets anders. Er is nog steeds een vermelding van een oproep waarbij de toegang geweigerd is. Kan afkomstig zijn van een oude AVG installatie.
Het beste kun je daarvoor de removaltool eens draaien:
http://aa-download.avg.com/filedir/util/AVG_Remover.exe

Misschien is deze melding dan ook weg:
Description: De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:
SBRE
Die had je immers uitgeschakeld dus vreemd dat ie nu begint te klagen dat ie niet geladen wordt.

Deze zetten met nog tot denken aan.
Description: Product: FirewallEngine -- Error 1606. Could not access network location \Firewall Engine\1.6.0.0.
Hetgeen er op lijkt alsof er toch nog ergens iets van een firewall restant actief is die deze locatie probeert aan te roepen.

En deze komt ook overal voor:
Description: Link-Layer Topology Discovery Mapper-service is afhankelijk van deze service: lltdio. Deze service is mogelijk niet geïnstalleerd.
Deze heeft wel met netwerk te maken, maar ik kan niet met 100% zekerheid zeggen of dit ook met dit probleem te maken heeft.

De situatie waarin je MTB_1.txt gemaakt hebt lijkt me nog het meeste kans te hebben.
Bij log MTB_2 was te zien dat de eerste naamserver een timeout gaf. Deze ligt in een datacentrum van Hetzner in Duitsland. De tweede bij Rackspace in de VS.

Het enige wat je nog kunt proberen wat ik persoonlijk in gedachten heb, is de MTB_1 situatie en dan ipv6 op de LAN controller uitschakelen van tevoren.
Gewoon de eigenschappen van je LAN adapter nemen en dan vinkje weghalen bij ipv6.
Ik zag namelijk dat hij via ipv6 ging proberen te pingen en dat lukte niet. Misschien dat het dan geforceerd op ipv4 wel lukt. Men heeft immers toch geen ipv6 op LAN nodig.

Als het dan nog niet werkt is het misschien handig/verstandig om samen met de collega's hier in de anti malware sectie even de pc op te schonen. Misschien heb je geen malware, gezien de tools die je aanwezig hebt. Maar er lijken wel hier en daar nog wat restanten te zitten. Daar heb ik op mijn beurt weer minder verstand van. ;)
Greetings, Black Tiger.
Gesloten

Terug naar “VPN diensten (Virtual Private Network)”