Plaats reactie
1
Ik heb een Asus n56 laptop en  heb een upgrade uitgevoerd van windows 8 naar windows 10 in het begin ging dat goed maar
tegenwoordig valt de verbinding vaak weg en heb geprobeerd drivers te upgraden en ook te downgraden en telkens hetzelfde probleem.
heb ook het vinkje uitstaan  in adapterinstelingen "de computer mag deze apparaat uitzetten om energie te besparen".
kan het zijn dat de netwerkcard kapot is ? maar dat die het af en toe wel werkt?
alle andere apparaten doen het verder prima dus geen router probleem
2
Het kan best dat de oorzaak bij Windows 10 ligt of teveel wifi verkeer in de buurt kan ook. Ik neem an dat je nieuwe drivers van bij Asus gedownload hebt?
Wat is het precies voor type Asus? Een N56VJ of N56JN of... ik zie diverse N56 modellen.

Misschien kun je ook eens een logje maken?
Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed programs
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Greetings, Black Tiger.
3
MTB.txt
Het gaat om een n56jn drivers van Asus gedownload, heb deze drivers een paar keer aangepast naar oudere versies
maar kreeg van Asus te horen dat je de drivers het beste via de windows update kan installeren dit laatste heb ik ook al geprobeerd.
mij vraag is eigenlijk en het lijkt mij onwaarschijnlijk kan een hardware probleem er voor zorgen dat het af en toe wel werkt en opeens niet?
 hierbij de log ben benieuwd wat je daar allemaal kan zien
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Om gelijk een antwoord te geven op je vraag. Ja, klinkt misschien vreemd maar een hardware probleem kan inderdaad wisselende resultaten teweeg brengen dus dat het af en toe wel werkt en opeens weer niet.

Dat is echter over het algemeen niet het geval als je een dergelijke wifi probleem hebt.
Kijk eens of toevallig vliegtuigmode aan staat:
Start Afbeelding knop > selecteer Settings of instellingen > Network & Internet > Airplane mode / vliegtuigmode.
Als dat aan staat, hier de schakelaar op OFF (uit) zetten.
Het gaat om een n56jn drivers van Asus gedownload
Ik ben even op de site gaan kijken van Asus, en daar zag ik alleen Wlan drivers voor Windows 8.1, dus ik weet niet waar jij dan W10 driver van gedownload hebt, maar volgens mij niet van de Asus zelf site of anders niet van de n56jn laptop. Of ik ben blind geweest. ;)
Dit geeft mij al te denken, W10 wil nogal eens vervelend doen met Wifi en deze Asus heeft er dus geen vernieuwde drivers voor.
Dan kun je inderdaad het beste die van Windows Update c.q. die van Windows 10 zelf gebruiken.

Ik zag ook dat je Inssider op je laptop had staan. Ik neem aan dat je al gekeken hebt of er niet teveel wifi netwerken op hetzelfde kanaal zitten bij jou in de buurt?
Want het kan dan helpen om een ander kanaal te kiezen wat mer vrij is.

Wat ik ook miste is een virusscanner of ik keek er overheen. Zag wel Malware bytes maar ondanks wat sommigen zeggen vind ik dat niet echt hetzelfde.
Een oplossing heb ik niet voor je helaas. Het zou me totaal niet verbazen als je zou teruggaan naar Windows 8, dat de wifi weer prima zou functioneren.

Toch het proberen waard:
1.) Ander wifi kanaal nemen

2.) Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Klik met de rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt CMD en kies voor uitvoeren als administrator om de opdrachtprompt te openen.
Type nu achter C:\Windows\System32 het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)
Afbeelding Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

3.) Wifi driver volledig deinstalleren, wifi adapter uit apparatenbeheer verwijderen, herstarten en dan de adapter nog eens door W10 zelf laten installeren.

4.) Systeem bij de collega's laten checken op malware.
Greetings, Black Tiger.
5
sfcdetails.txt
bedankt black tiger voor je reactie, Ik heb alle drivers geprobeerd van asus zelf 8.1 en windows 7 versie  en die van win10 die ik via windows update download beiden manieren hebben het probleem niet opgelost, vliegtuigmodus is sowieso niet aan de orde, daar zit ik niet aan maar bedankt voor het meedenken.
andere kanaal is al geprobeerd maar aangezien zoals ik aangaf  de rest van mijn apparatuur het prima doet is het dus geen router issue.
als viruscanner gebruik ik windows defender.
heb de scan uitgevoerd hierbij het resultaat

grt Manu
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Hoi Manu.

Hmmz.. dat ziet er verder ook goed uit, 0 reparaties. Tja Windows Defender noemen ze wel een virusscanner maar kwaliteit laat te wensen over net als bij MacAfee. Persoonlijk zou ik er AVG of Avast bij installeren maar dat is ieders keuze.

Ben toch een beetje bang dat de klapperverbinding door de driver veroorzaakt wordt (zeg maar iets niet helemaal lekker gegaan bij de upgrade naar W10) maar hoeft niet perse.
Het volgende kun je nog eens proberen, daarna ben ik even door mijn ideeën heen.

Typ CMD in het zoekvak op de taakbalk.
Dan zie je command prompt of opdracht prompt, klik daar met de rechter muisknop op en kies voor (linker muisknop) "Als administrator uitvoeren".
Type dan de volgende opdrachten en druk na elke regel op enter.

netsh winsock reset
netsh int ip reset
ipconfig /release
ipconfig /renew
ipconfig /flushdns

Ik verwacht er niet te veel van maar nooit geschoten is altijd mis en die commando's kunnen in elk geval geen kwaad. ;)
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”