Plaats reactie
1
Hallo,

Heb de laatste week het probleem dat mijn internetverbinding er steeds "uitklapt",
Als ik dan "netwerkadapter opnieuw instellen" doe is er weer verbinding.
Ik heb een ziggo modem "de connectbox" en deze geeft bij netwerkhistorie het volgende aan:
Afbeelding Kan iemand me zeggen wat dit precies betekent of dat er misschien uit deze aanwijzingen iets uit te halen is waarom het internet er steeds uitklapt.
De ziggo monteur is van de week ook langs geweest en heeft de aop vernieuwd en ook de coaxkabel naar het modem en de aop.
Signaal is doorgemeten en was ok na deze vernieuwing.
Ik heb ook de minitoolbox in de bijlage bijgevoegd.

Bvd,
Jack
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Ik kan het niet precies verklaren, heeft te maken met communicatie tussen modem en aangesloten apparatuur aan beide kanten.
T4 timeout errors liggen volgens Ziggo aan de bekabeling.

Even een quote van een moderator van het Ziggo forum:
T4 meldingen zijn time-outs in de upstream en moet worden gezocht in het hoogfrequent (lees: coax bekabeling).
Het is van belang om alle coax bekabeling na te lopen. Het is verstandig om alle coax bekabeling los en weer vast te koppelen.
Een persoonlijke noot... check ook even of er geen groene aanslag op de koperkabel van de coax zit, dit kan ook storingen veroorzaken.

Als de storingen ondanks goede bekabeling blijven bestaan is het verstandig met Ziggo contact op te nemen.

Zo te zien is er in je logfile geen gekke dingen te vinden.
Behalve dat je Malwarebyets Anti-Exploit Service niet lekker wenst te werken. Misschien die eens uninstalleren en daarna weer opnieuw installeren?
Dat heeft echter niet met je probleem te maken.
Greetings, Black Tiger.
3
Black Tiger bedankt voor je snelle antwoord.
Wordt er met coax kabel ook de utp kabel van modem naar desktop bedoeld? Ik neem aan van wel en zal deze dan ook controleren met een andere utp kabel.
De coax kabel die van de aop naar het modem gaat is deze week vernieuwd door de monteur van Ziggo en zal dan toch wel goed zijn?

Malwarebytes anti exploit service zal ik opnieuw installeren.
4
V.w.b. het snelle antwoord, graag gedaan, was toevallig vrij snel online.
Nee met coax kabel wordt geen UTP kabel bedoeld. Het gaat hier echt om de kabel die vanaf de straat je huis in komt en de kabel die vanaf AOP naar modem gaat. Als laatstgenoemde recent nog door de monteur vernieuwd is, zou dat goed moeten zijn. Had je voordien ook al deze problemen of zijn die pas ontstaan na het vervangen van die kabel door de monteur?
Als het al bestond voor de vervanging van de kabel door de monteur, kan er ook aanslag zitten op de kabel die het huis binnen komt, dus die wat vanaf de straatkast je huis binnenkomt en aan de AOP bevestigd is. Daarbij ga ik er van uit dat je ook een nieuwe (c.q. modernere) AOP gekregen hebt van Ziggo.

Het kan altijd de moeite lonen te controleren of de UTP kabel van modem naar desktop nog in orde is, maar dat is niet wat hier bedoelt wordt met coax kabel.
Greetings, Black Tiger.
5
Het probleem zoals in het bijgevoegde plaatje in mijn eerste vraag is er nog steeds en dat heb ik ook pas ondekt nadat de monteur was geweest.
De monteur kwam omdat het internet steeds weg viel en de waardes bleken volgens hem niet goed (veel fluctuatie) waarna hij de AOP, splitter en coaxkabels heeft vernieuwd, idd een modernere AOP.
Gisteren toch maar naar de helpdesk gebeld ook nav jouw antwoord en die heeft ook het modem uitgelezen en er is een update uitgevoerd al kan ik dat niet zien als ik op het modem inlog.
Het internet lijkt nu wel goed te werken geen uitval meer en pagina's laden sneller als voorheen en na een speedtest haalt hij nu wel stabiele  waardes. Niet de 150 maar rond de 116 download snelheid en 15 upload snelheid wat wel volgens abonnement is.
Ook geeft het modem aan als ik het uitlees: Internet (Gedeeltelijke service (alleen US)) in rode letters. Zegt dit jou iets Black Tiger?
Iets is er toch nog niet goed lijkt me maar er is wel duidelijk verbetering zichtbaar. (geen uitval meer)
6
Hmmz... persoonlijk vind ik 116 nog wat laag, als je in een flat of appartementengebouw zit dan kan dat. In een gewoon woonhuis zou het gewoon 150 moeten zijn. Vermits je de pc rechtstreeks op de modem hebt aangesloten en goede minimaal cat5e UTP kabel gebruikt.
Van de ander kant is stabiliteit wel belangrijker dan snelheid.
Dat er tussen haakjes US staat, lijkt mij er op te wijzen dat dit alleen in de VS van toepassing is, maar dat is giswerk. Dus ben ik maar eens gaan zoeken.

Het blijkt dat dit -kan- duiden (hoeft dus niet) op een signaal storing. Onderstaand advies werd gegeven:
Haal de modem eens van de stroom af, haal de coax los van de modem, wacht minimaal 30 seconden, sluit de coax weer aan, dan de stroom en start het modem weer op.
Werkt alles nu weer goed zonder foutmeldingen?
Bij diegene met dat probleem bleek dat de oplossing en kwam de melding niet meer voor.
Dat vond ik hier:
https://community.ziggo.nl/internet-wif ... n-us-13486

Zolang je internet stabiel blijft, zou ik het verder even afwachten, gaan er hakkelingen in snelheid komen of weer problemen opduiken zou ik toch weer de helpdesk even bellen en dan de melding doorgeven.

Aangezien dit meer een Ziggo modem probleem is dan een gewoon netwerk probleem al dan niet met de pc, is het misschien handiger je ook op dat forum te registreren tegen die tijd en daar de klacht neer te leggen. Er zitten daar ook medewerkers van Webcare die ook advies kunnen doen of evt. kunnen helpen met een oplossing zoals het aansturen van een monteur.
Greetings, Black Tiger.
7
Eerst maar eens afwachten inderdaad nu het goed gaat. Stabieler en geen uitval meer. Kan wel weer die coax kabel los halen maar wie weet wat er dan weer gebeurt.
Mochten zich er weer problemen voor doen laat ik het ook hier weten.
Black Tiger bedankt voor het meedenken en door jouw eerste reaktie (zodat ik zeker wist dat het nog niet goed was) heb ik gisteren toch de helpdesk gebeld waarna alles stabieler is gaan werken.
9
Mijn kennis van netwerken en protocollen is beperkt dus echt helpen kan ik je niet maar dit overkwam mijzelf afgelopen week:
Ik gebruik mijn laptop minder vaak maar toen ik die eergistermiddag aanzette had ik plotseling een internetprobleem. Echter niet met mijn desktop. Dus zoeken en proberen: image terugzetten, systeemherstel enz. (met de kabel werkte wel alles). Gezien de gedragingen kon ik geen andere conclusie trekken dan dat mijn adapter defect was. Ik had zelfs al een vervangende adapter via mp gekocht.
Dacht ik een uurtje geleden, ik probeer het nog eens. En verbazing, hij deed het weer. Terugkijkend sluit ik niet uit dat er door de storing bij Ziggo (http://allestoringen.nl/storing/ziggo/kaart/) bij internetactiviteit de adapter door die storing op tilt sloeg. De netwerk probleemoplosser zei ook wel dat er iets was met de verbinding tussen modem en internet maar ik kon dat niet rijmen met het gedrag van de adapter (ook wifi zelf gaf problemen).
Als mijn veronderstelling juist is kan ik echter wel alle gedragingen van de adapter verklaren.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
10
Het is inderdaad bekend dat een defecte of niet lekker werkende adapter ook voor diverse storingen kan zorgen, maar dan krijg je toch vaak ietwat andere meldingen en het ging hier ook om een nieuw model modem.
Maar het kan nooit kwaad bij storingen om eens de adapter te vervangen, zeker bij Ubee en Cisco modems. Meer dan eens is het euvel ook vaak daar te vinden.
Greetings, Black Tiger.
11
Ik heb idd. een Cisco modem.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
12
Nog even een terugkoppeling naar aanleiding van mijn beschreven probleem T3 en T4 meldingen waardoor het modem zichzelf reboot en internet- en telefonieverbinding weg vielen:

Na de monteur die de nieuwe AOP had geInstalleerd nog een keer een monteur op bezoek gehad maar het probleem bleef bestaan.
Na weer de helpdesk te hebben gebeld is er vanmiddag een netwerkmonteur van Ziggo langs geweest. Die heeft blijkbaar andere apparatuur bij hem om signalen te meten.
Hij heeft het signaal gemeten, de groene kabel opnieuw aan de AOP gemonteerd en heeft  ook buiten in de kast van Ziggo werkzaamheden verricht.
Signaalwaardes zijn nu goed en stabiel en de upstream kanalen vallen niet meer weg en het modem reboot niet meer uit zichzelf waardoor de internet- en telefonieverbinding uitvielen.
Het is nu weer prettig internetten.

Er is nog één klein probleem en dat is dat ik de downloadsnelheid van 150 Mbit/s van mijn abonnement niet haal maar blijf steken op 115 Mbit/s terwijl de laptop van de netwerkmonteur aangesloten via mijn UTP kabel wel makkelijk de 150Mbit/s haalde met dezelfde speedtest. 
Mijn vraag is zou dit malware gerelateerd kunnen zijn op mijn desktop? Of mogelijk andere oorzaken?

Edit:
Na wat gezocht te hebben op internet kwam ik tegen dat er een verschil is met welke browser je de Ziggo speedtest doet.
Met Firefox behaal ik 115 Mbit/s en met internet explorer 153 Mbit/s
Met de Ookla speedtest zowel in IE als in Firefox ruim 150Mbit/s
Heeft iemand een idee waarom in Firefox de ziggo speedtest achter blijft?
13
Kijk dat is fijn om te horen. Inderdaad hebben de netwerkmonteurs wat andere mogelijkheden dan de "gewone" monteurs, maar in elk geval nu alles nieuw en weer stabiel, dat scheelt dan toch weer behoorlijk.

V.w.b. het snelheidsverschil dat kan zowel aan browsers liggen alsook aan de gekozen server in Speedtest om mee te testen, ook daar zitten grote verschillen in.
Ik hoef bij Ziggo niet te proberen te testen met mijn Fritzbox. De Fritz heeft namelijk het euvel dat hij op https geen fatsoenlijke speedtesten doet en dan niet verder komt dan 60mbit terwijl hij elders gewoon 150 of daar in de buurt haalt.
Het maakt daarbij ook niet uit welke browser ik gebruik dus ik kan je daar helaas niet mee verder helpen. Het zou ook aan Ziggo kunnen liggen. Ik was net ook even met Firefox aan het kijken en er werd een hoop aan onnodige rommel geladen voordat eindelijk het laden van de pagina stopte. Qua snelheid doet FF daar niet onder voor de andere browsers in mijn geval, maar zoals gezegd kan ik niet boven 60 mbit testen.:(

Vooralsnog heb ik geen andere speedtest met https gezien.
Greetings, Black Tiger.
14
Het belangrijkste is dat het internet nu weer goed functioneert en de snelheid zal wel kloppen, het was alleen wat verwarrend dat de monteur wel 150/15 haalde en ik dus maar 113/15.
Black Tiger bedankt voor het meedenken en mochten zich er weer problemen voordoen dan meld ik me weer.

Groeten,
Jack
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”