Ik heb hetzelfde probleem, sinds kort werkt mijn Lan verbinding niet meer. Blijkbaar geen geldige IP-configuratie?
Ik heb dus de mini toolbox gebruikt en bijgevoegd in de bijlagen. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
2
A.u.b. geen eigen problemen aankaarten in threads van anderen, oorzaken kunnen ondanks hetzelfde probleem toch verschillen en het is dan moeilijker om twee mensen tegelijk te beantwoorden dat werkt verwarrend.
Ik heb de beheerders daarom gevraagd het onderwerp te splitsen en jouw vraag even apart te zetten, daarna zal ik er naar kijken.
Graag ook na splitsing een duidelijke probleemomschrijving want jouw probleem is inderdaad anders, want jouw systeem krijgt wel een ip en reageert ook op internet pings dus het probleem is me niet duidelijk.
Ik heb de beheerders daarom gevraagd het onderwerp te splitsen en jouw vraag even apart te zetten, daarna zal ik er naar kijken.
Graag ook na splitsing een duidelijke probleemomschrijving want jouw probleem is inderdaad anders, want jouw systeem krijgt wel een ip en reageert ook op internet pings dus het probleem is me niet duidelijk.
Laatst gewijzigd door Black Tiger op 24 feb 2017 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetings, Black Tiger.
4
Hallo en welkom op het forum,
Ik heb bij deze even de berichten opgesplitst naar een eigen onderwerp.
Ik heb bij deze even de berichten opgesplitst naar een eigen onderwerp.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Voer op de laptop ook even de MiniToolBox uit, en plaats hiervan ook even het logbestand.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Toch even een paar vragen voordat ik verder kan helpen.
Ik neem aan dat van de desktop de LAN verbinding niet werkt?
Want de wifi van de desktop heeft gewoon internet volgens wat ik in de log zie.
Als het inderdaad om de LAN adapter van de desktop gaat. Kun je dan eens de wifi adapter uitschakelen, kabel aan de ethernet adapter doen en dan een logje maken?
Probeer van te voren eventueel ook eens een andere ethernet (netwerk) kabel.
P.s. iEscape heeft een goed punt, soms komen helpers 1x per dag, soms meer, soms ook wel eens een dag niet. De meesten van ons hebben immers ook nog een andere werkzaamheden naast de hobby, maar dat mag de pret verder niet drukken.
Hoe kwam je op die gedachte? En heb je iets verandert? Want ik zie in de beide logfiles dat beide apparaten (desktop en laptop) elk een verschillend ip adres hebben zoals het hoort. Dus wat je hier zegt zie ik niet terug in de logjes, tenzij je dit al gefixed hebt.Ik ben erachter dat er 2 computers op hetzelfde IP adres zitten?
Ik neem aan dat van de desktop de LAN verbinding niet werkt?
Want de wifi van de desktop heeft gewoon internet volgens wat ik in de log zie.
Als het inderdaad om de LAN adapter van de desktop gaat. Kun je dan eens de wifi adapter uitschakelen, kabel aan de ethernet adapter doen en dan een logje maken?
Probeer van te voren eventueel ook eens een andere ethernet (netwerk) kabel.
P.s. iEscape heeft een goed punt, soms komen helpers 1x per dag, soms meer, soms ook wel eens een dag niet. De meesten van ons hebben immers ook nog een andere werkzaamheden naast de hobby, maar dat mag de pret verder niet drukken.
Greetings, Black Tiger.