Plaats reactie
1
Hallo

Ik weet niet zeker of dit het juiste forumonderdeel is voor mijn/ons probleempje, maar ik probeer het gewoon.

Sinds enige tijd, (ik denk sinds mn nieuwe fritzbox, maar dat weet ik niet zeker,), loopt mijn laptop en mn man zn pc na enige tijd browsen, steeds langzamer en trager, en meestal helpt dan alleen opnieuw opstarten. Alleen Ccleaner erover halen is niet genoeg.

We krijgen dan vaak een melding   "google - firefox reageert niet"
Na een paar seconden gaat het zoeken weer vwerder, maar oooo zo traag.En filmpjes/muziek gaan dan stotteren

De pc hangt aan een kabel aan de fritzbox,, ik zit op wifi.
Ik heb windows 10 (klotespul vind ik het), mijn man heeft nog windows 7. (of heeft ie nou 8? ik weet t ff niet)

Het kan natuurlijk ook ergens anders aan liggen, een of andere instelling, of een programma, maar hoe dan ook, hoe kom ik erachter waar het aan ligt?
Als ik dat al weet kan ik gerichter zoeken naar een oplossing.

Als je meer gegevens nodig hebt, dan hoor ik het wel, maar dan wel graag in Jip en Janneke-taal, met stap voor stap uitleg, want wat dat soort dingen betreft ben ik echt een dummy.

Zo. and now we wayt.........Spannend. Ik ben benieuwd. :w00t:
Always look at the bright side of life
2
Ik heb ook een Fritzbox dus dat komt goed uit. Maar als je systemen het weer snel doen na een herstart, lijkt me dat niet aan de Fritzbox te liggen. Het is wel vreemd dat het euvel zich zowel bij de pc alsook bij de laptop voor doet, dus zowel op LAN alsook op Wifi.

Er is wel iets wat je kunt proberen om te zien of de Fritzbox er toch iets mee te maken kan hebben.
Als het probleem zich weer voor doet, herstart dan eens niet je pc/laptop, maar trek de stroomstekker van de Fritzbox eens uit het stopcontact. Wacht dan even 10 seconden, steek de stekker er weer in en wacht tot de Fritz weer opgestart is. Dat duurt wel enkele minuten dus even geduld.
Gaat het dan ook beter, of maakt dat niet uit?

Ik keek net even in je profiel, CCcleaner is geen Anti Malware nee, dan moet je denken aan Windows Defender en Malware Bytes. Windows Defender schakel ik trouwens standaard helemaal uit als ik een eigen virusscanner gebruik, gezien Defender over het algemeen ook nogal eens graag voor vertragingen zorgt.

Windows 10... tja.. het start sneller op maar ik ben er persoonlijk ook niet zo happy mee, wordt steeds beter gelukkig. Het is in elk geval nodig om wat instellingen uit te schakelen om voor je privacy te zorgen en om er voor te zorgen dat als er updates zijn, jouw machine daar mede voor gebruikt wordt, daarmee dus je uploadsnelheid, hetgeen je gewone gebruik vertraagt, met name als je een ADSL aansluiting hebt.
Greetings, Black Tiger.
3
Hallo Black Tiger

Ik ga het proberen...!!! En ik ga ook contact opnemen met xs4all, want ik lees op internet veel problemen wat betreft traagheid met deze box.
Ik ga jullie op de hoogte houden.....!! Maar hou je adem niet in tot dan, ik ben niet de snelste. :-)
En ik had niet door dat er al een reactie was. *bloos* daar had ik geen mailtje van gehad.
Sorrie.......!!!
Always look at the bright side of life
4
Is niet erg hoor, ik kom toch elke dag kijken dus zie het wel als er een reactie is, mijn adem inhouden heb ik me afgeleerd. Succes alvast!
Overigens heb ik een Fritzbox 7390 en geen problemen met vertragingen, maar ik heb 'm wel op een 150 mbit Ziggo aansluiting hangen.;)
Greetings, Black Tiger.
5
Ik heb de fritz opnieuw opgestart, maar het probleem blijft. Ook bij de pc van mijn man.
Ik heb eens zitten neuzen in die fritz, maar ik durf er niet zoveel mee te doen. Heb wel een ander kanaal genomen omdat mn buurtjes op dezelfde zatern. Maar eens kijken of dat helpt.

Je schrijft dat ik wat instellingen hit moet schakelen   "instellingen uit te schakelen om voor je privacy te zorgen en om er voor te zorgen dat als er updates zijn, jouw machine daar mede voor gebruikt wordt, daarmee dus je uploadsnelheid, hetgeen je gewone gebruik vertraagt, met name als je een ADSL aansluiting hebt ".
Welke zijn dat?

En dan nog  een om het af te leren, hihihi
150 mbit,heeft dat met snelheden te maken? Is dat iets wat ik in kan stellen ergens?

Groetjes
Tante Til
Always look at the bright side of life
6
Als je een ander Wifi kanaal neemt kun je daar het beste behoorlijk vanaf gaan zitten, hebben je buren bijv. kanaal 6, neem dan zelf kanaal 11. Volgens mij geeft de Fritz ook ergens aan wat het meest vrije kanaal is. Dat zou in elk geval al tot ietwat verbetering kunnen leiden v.w.b. de wifi. Dat zegt echter nog niets over de traagheid op LAN dus op de pc.
Ik ben voorzichtig bang dat het hier gaat om een ADSL aansluiting waarbij niet de snelheid verkregen wordt die men denkt te krijgen.

Die instelling van windows 10 is hier te vinden:
Ga dan naar Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Windows Update > Geavanceerde opties > Kiezen op welke manier updates worden geleverd > Zet het schuifje onder Updates voor meerdere locaties op 'Uit'.

Als het goed is kun je nog meer dingen uitzetten, staat ergens hier op het forum ook aangegeven.
Ah gevonden, hiero klik.

150 mbit heeft met snelheden te maken inderdaad. Dat kun je niet instellen. De snelheid die je krijgt is afhankelijk van je abonnementsvorm.
Stel jij hebt een xs4all alles in 1 basis abonnement.
Dan heb je recht op een snelheid -tot- 50 Mbit download. Dat is best aardig. Maar als het geen glasvezel maar ADSL is, dan is deze snelheid heel erg afhankelijk is van de afstand van jouw woning tot aan de wijkcentrale en de kwaliteit van de bekabeling. En dan kan het zomaar zijn dat je maar 20 Mbit aan download snelheid over houdt. Nog ruim voldoende overigens om leuk mee te internetten.
Wat zie je aan snelheid als je op je Fritzbox inlogt en dan onder Internet bij "Status Monitor" gaat kijken?
Als het goed is dan is daar een "Downstream" overzicht, kun je daar (of ergens anders) zien wat de downstream snelheid is in Mbit of kb/s?
Greetings, Black Tiger.
7
Hoi

Ja, ADSL.
Toen we hier kwamen wonen, en nu nog steeds, hoefden we geen vaste telefoonaansluiting. Dus werd het ADSL-only of zoiets
Intussen hebben we nu ook tv van xs4all, maar dat trage was al voor die tijd.
Ik heb geen idee wat ADSL inhoud, maar ik denk dat jij me dat wel weet te vertellen. ;-)
En als dat het is, wat doe ik er dan aan?
De rest bekijk is als mn koppie weer helder is. Ben stevig verkouden.
Enne, ik ben echt super blij met je hulp, daty wil ik wel even alvast kwijt.
SMAK...!!
Always look at the bright side of life
8
ADSL is een afkorting van als ik het goed zeg uit mijn hoofd Assymetric Digital Subscriber Line. Feitelijk gewoon digitaal internet tot aan de wijkcentrales, vanaf daar gaat het over bestaande koper kabel van de KPN tot binnen in huis. Juist daarom is die afstand tot de wijkcentrale en de kwaliteit van de kabel zo bepalend voor de snelheid.
Daar doe je verder niets aan.

Als je PC ook nog steeds die problemen blijft houden zou ik voor de zekerheid bij de collega's eens een malware scan laten doen.
Het kan echter ook de Fritzbox zijn, ondanks dat dit het vermoedelijk niet is, kan men het zeker niet uitsluiten.

In elk geval alvast beterschap met de verkoudheid en bedankt voor de smakkerd! :wink: ;)
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”