Plaats reactie
1
hoi.

ik heb nu al een tijd je een probleem met me computer wat ik niet opgelost krijg. zo als in de titel al staat kan ik met mij pc geen internet krijgen over de kabel. en krijg ik de melding: LAN-verbinding heeft geen geldig IP-configuratie. ik heb op de pc ook WI-FI zitten en dat werkt er wel prima op. 

ik heb al een aantal verschillende dingen uitgeprobeerd maar tot nu toe heeft nog niks geholpen. van modem resetten naar zelfs me computer weer op fabrieks-instellingen terug zetten. en een hoop anderen dingen tussendoor. 

nu heb ik via een site het programma MiniToolBox by Farbar gedownloade en die heeft me een log bestand gegeven. nu kom ik er zelf niet uit hoe ik het kan oplossen en hoop dat er hier mensen zijn die er meer van weten dan ik zelf. als het goed is heb ik het log bestand hier toegevoegd. 
MTB.txt
al vast bedankt voor de moeite. 
gr Avalon  
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
De toolbox log is niet helemaal compleet zoals wij hem graag zien.
Maar ik kan er zo op zich niets vreemds aan ontdekken. Het is echter weer eens Windows 10. En er blijkt wederom een update te zijn die problemen kan veroorzaken.
Probeer dit eens:
https://blogs.microsoft.nl/windows/geen ... er-update/

Misschien kan dit ook al helpen:
https://www.techzine.nl/nieuws/100765/m ... ellen.html

Belangrijk is in elk geval dat je de nieuwste updates van W10 binnen krijgt.

Aangezien je internet wel via wifi werkt, kan het ook nog zijn dat je netwerkadapter niet meer lekker is, of dat de netwerkkabel of daaraan verbonden pluggen niet in orde zijn.
Al eens een andere netwerkkabel geprobeerd?
Greetings, Black Tiger.
3
bedankt voor een snellen ractie. 

maar dat zijn dingen die ik al geprobeerd heb en niet werken. 
windows 10 is up to date.  de netwerk kabelwerkt is goed in andere apperaten zo als me xbox werkt hij prima. 

ipconfig/renew is 1 van de eerste dingen die ik heb geprobeerd. maar dat mag alle maal niet helpen. 
ook als ik ipconfig/renew doe wordt er wel gezecht: No operation can be performd on LAN-verbinding* 11 while it has its media disconnected.
en wat later staat er : an error occurred while renewing interface ethernet : unable to contact your dhcp server. request has timed out.

is er nog enig info die ik kan geven wat het evnt makkelijker maakt?
4
V.w.b. de snelle reactie graag gedaan hoor. ;)
Als je nog een andere kabel hebt liggen zou ik het toch eens proberen. Heb hier ook al eens een kabel gehad die op andere apparaten wel werkte maar op een apparaat net niet. Die schijnbaar gevoeliger met de contactjes van de plug, who knows, maar proberen kost niks.

Zo niet lijkt het toch op een hardware probleem gezien de dingen die je al geprobeerd hebt en met name ook het feit dat wifi wel werkt en het feit dat de lan verbinding gewoonweg de kabel niet ziet, en dan dus ook geen ip kan krijgen.
Wat je kunt doen in dat geval is een netwerkkaartje kopen en in de pc zetten, kost maar een euro of 10 voor een gigabit kaartje.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”