Plaats reactie
1
De laptop van mijn zoon kan geen verbinding maken met internet via de router. 
Het wachtwoord klopt wel, hij maakt verbinding maar zegt dat het een beveiligd netwerk is. 
Dit is raar want het wachtwoord klopt wel. Hij maakt dus ook verbinding maar zegt beveiligd. Hij heeft dit eerder gehad en later was het weer prima. 
Wat kan het probleem zijn?
2
Zijn er meerdere Wifi netwerken in de buurt, misschien meerdere netwerken met eenzelfde Wifi naam (ssid)?
De tweede zin begrijp ik niet helemaal.
Je schrijft dat hij verbinding maakt maar zegt dat het een beveiligd netwerk is. Dat maakt toch niet uit als hij verbinding maakt? Of maakt de laptop verbinding met het netwerk, en krijgt hij geen ip adres. Of krijgt hij wel een ip adres maar komt hij niet op internet?

Gaat het soms om een laptop met Windows 10? Want dan kan het probleem veroorzaakt zijn door een update die op maandag 5 december door Microsoft gedaan is.
Daar zou inmiddels ook weer een fix update voor zijn.
Dat stond op Tweakers en deze update is sneller te installeren volgens Microsoft als volgt:
De update draagt de naam KB3201845 en is sinds vrijdag beschikbaar. Microsoft legt in een blog uit hoe de update sneller geïnstalleerd kan worden. Nadat de internetverbinding is hersteld, moet de gebruiker naar de instellingen van Windows gaan, 'bijwerken en beveiliging' selecteren en op de knop 'naar updates zoeken' klikken.
Dus als het om Windows 10 gaat kun je dat eens proberen.
Greetings, Black Tiger.
3
Er zijn meerdere WiFi netwerken in de buurt maar niet met dezelfde naam. 
De 2e zin bedoel ik mee dat als ik op het WiFi icoontje klik WiFi selecteer en we invoer hij gaat verbinden maar dat hij toch geen verbinding kan maken. Maw de verbinding wordt gemaakt en hij zegt dan beveiligd netwerk. 
Als ik dan bij het netwerkcentrum kijk staat bij thuisgroep onbekend netwerk en verbindingen mijn netwerk naam. 

Het gaat idd om een laptop met Windows 10. 
Net de laptop weer opgestart en nu wel verbinding. Hij is nu update kb3201845 aan het downloaden. 
Kijken wat dit oplevert. 
4
Het is trouwens al eens eerder voorgekomen dat hij geen verbinding kon maken met de WiFi en een paar uur later of een dag later wel weer. 
5
Hopelijk gaat het na de update weer beter. Dat het al eerder vaker is voorgekomen kan ook aan Windows 10 liggen, maar dat kan ook aan de driver liggen.
Mocht het weer gebeuren is het misschien verstandig om bij de fabrikant van de laptop te kijken of er niet misschien een nieuwere driver voor de ingebouwde wifi adapter te verkrijgen is, mocht je dat nog niet gedaan hebben.

Als het probleem zich dan nog steeds blijft voordoen, horen we dat graag dan kunnen we kijken of er nog andere zaken zijn die het euvel kunnen veroorzaken. Een driver update lost echter al vaak al 80% van dit soort problemen op met W10.
Greetings, Black Tiger.
6
Als ik kijk bij stuurprogramma van dewireless adapter dan staat er bij de datum 27-2-2016 en versie:3.0.2.201
Bij acer staat een stuurprogramma om te downloaden met datum 2015/08/25 en versie 10.0.0321. Versie is nieuw lijkt maar datum is ouder. 
Als ik de versie van acer wil installeren krijg ik 3 mogelijkheden. Modify(select new program features to add or select currently features to remove),repair(reinstall all program features installed by the previous setup) of remove(remove all installed features) wat te doen?
Of is de versie van acer niet nieuwer?
8
De fabrikanten gebruiken vaak hun eigen aanpassing in het stuurprogramma. Die van Atheros zelf is zo t zien inderdaad nieuwer.
Het kan echter ook zo zijn dat als je die gaat gebruiken, deze niet werkt op je laptop. Het valt altijd te proberen, je kunt hem immers altijd nog verwijderen en dan die van Acer weer gebruiken.
Die van Acer zou ik wel eerst deinstalleren (verwijderen) voordat je die van Atheros gaat installeren.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”