Plaats reactie
1
Hallo,

Telkens als ik probeer verbinding te maken met mn Wifi staat er: kan Ip adres niet ophalen
Er is iets mis met het ip adres Configuratie, kunnen jullie mij helpen?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Er zijn 2 dingen die ik zo al uit de log kan halen.
Je computernaam is het eerste ding wat verandert dient te worden. Schijnbaar is er al een andere computer/laptop of device wat zo heet:
De computer met het IP-adres 192.168.1.33 staat niet toe dat deze naam door deze computer wordt gebruikt.
Maar los daarvan is het onverstandig om je computers de naam "workgroup" te geven aan gezien "workgroup" gebruikt wordt als werkgroepnaam, dat kan dus al voor vage storingen gaan zorgen.
Geef al je computers en laptops aparte namen, bijv. PC1 of PC-Flonemo en PC2 etc. allemaal een aparte naam.
De naam "workgroup" wordt alleen als werkgroepnaam (dus voor het netwerk) gebruikt en niet als computernaam. Dus ondanks dat het misschien zo redelijk goed werkt, zou ik dit toch i orde maken om vage storingen en/of problemen te voorkomen.

Verder kan je wifi adapter niet automatisch een ip adres krijgen want de adapter staat daar niet voor ingesteld:
   Description . . . . . . . . . . . : Qualcomm Atheros AR5B125 Wireless Network Adapter
   Physical Address. . . . . . . . . : 20-16-D8-E7-1F-1F
   DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No
Indien je bij de eigenschappen van je Wifi adapter (adapter instellingen) gaat kijken bij ipv4 en daar de instellingen op automatisch zet, dan moet hij ook weer automatisch een ip kunnen krijgen.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”