Plaats reactie
1
Hallo Forum.

Na enige tijd al problemen met internet heb ik sinds vandaag geen internet op mijn desktop.
Na de stappen van hier gevolgd te hebben kwam ik uit op dit forum.
Internet viel al een enige tijd steeds weg maar door de "soft-reset" (de stroom van de router te halen) kwam het altijd weer (voor een tijdje) terug.
Dat probleem had ik achter haalt als een DSN probleem (als ik me goed herinnert maar zo lang ik het internet weer terug kon halen heb ik er niet verder in verdiept)
De router is al behoorlijk wat jaartjes oud dus ik was er over na te denken om een nieuwe te kopen als dat de problemen oplost.
Maar eerst is het fijn om te weten of dat ook iets oplost of dat het probleem totaal ergens anders ligt.
Bij voorbaat dank als iemand me kan helpen. In de bijlage heb ik de Result van de MiniToolBox toegevoegd.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo en welkom op het forum,

1. Ga naar start en zoek hier naar CMD kies voor de optie uitvoeren als administrator met de rechte muisknop.
2. Type achter de commandprompt één voor één de onderstaande commando's
  • ipconfig /release
  • ipconfig /renew
3. Herstart de computer en plaats hierna weer even een nieuw logbestand van de Mini Toolbox.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hier is het nieuwe bestand na de uitgevoerde stappen.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
5
Hallo,

Hier is het nieuwe log bestand. 
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Hallo,

Helaas nog niet het gewenste resultaat, maar schakel de computer uit en reset daarna eens opnieuw de modem.
Indien je een andere kabel hebt sluit deze dan eens aan tussen de modem en de computer.
Het is namelijk vreemd dat er nog steeds een APIPA adres wordt toegewezen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Ik schrijf dit van af mijn desktop, dus ik heb weer internet!
een andere kabel was de oplossing. Ik voel stom van me dat ik dat niet zelf achter was gekomen en dat ik jullie daar voor heb laten zoeken naar een oplossing.

Ik ben nu wel weer terug naar mijn eerst internet probleem en dat is dat internet weg valt tot ik weer de stroom uit de router haal.
Wat ik vooral raar vind is dat het per programma het internet weg is. Voorbeeld dat Firefox niks meer kan laden maar dat Spotify nog nergens last van heeft.

Zouden jullie me hier ook mee kunnen helpen? Voor de zekerheid heb ik al een nieuw logbestand van de Mini Toolbox in de bijlage.
Bij voorbaat dank al!
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Ik heb heel even kort mijn blik er over geworpen waarbij me meteen iets opviel wat normaal niet in orde is en je probleem kan verklaren, namelijk het volgende:
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.130.251(voorkeur)
   Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
   Lease verkregen . . . . . . . . . : 12 November 2016 19:11:13
   Lease verlopen. . . . . . . . . . : 15 November 2016 20:08:55
   Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.130.1
   DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.130.1

   DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 250899716
   DHCPv6-client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-1A-E7-DD-73-F4-6D-04-AC-4F-50
   DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
Ik heb even vet gemaakt waar ik denk dat het probleem zit.
Je ip adres ligt in de 192.168.130.x segment net als de dhcp server en de standaard gateway.
De DNS server ligt echter in het 192.168.1.x segment, hetgeen timeouts op de DNS veroorzaakt zoals ook te zien is in de log.

Heb je de DNS server soms handmatig ingesteld? Zoja waarvoor? Of as je dat niet weet, zet die dan eens terug op automatisch, zodat deze in hetzelfde segment komt te liggen als de reset van je netwerk (dus 192.168.130.x, zou eigenlijk ook 192.168.130.1 moeten worden als het goed is), dan denk ik dat je probleem vermoedelijk al over is.
Greetings, Black Tiger.
9
Heel erg bedankt voor het naar kijken.
Ik heb niet bewust de DNS server aangepast, zo ver ik het zie staat alles op automatisch, maar misschien kijk ik op de totaal verkeerde plek.
Ik kijk nu bij Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkverbindingen en dan bij de Eigenschappen van de LAN verbinding. Daar staat bij IPv4 alles automatisch.
Wat doe ik verkeerd?
10
Als daar alles (zowel ipv4 alsook DNS) op automatisch staat, lijkt me niet dat jij dan iets verkeerd doet. Dan wordt e.e.a. vermoedelijk door de router geregeld.
Kun je daar eens in kijken of daarin misschien ip range en/of dns vast gezet is of dat je daar die verschillen tegen komt?
Greetings, Black Tiger.
12
Geen probleem. Dan moeten we even verder vissen. De volgende vragen doen zich dan voor.
1.) Heb je alleen een modem(/router) of ook nog een eigen router achter de modem hangen?
2.) Welke provider heb je?

Het gateway ip is 192.168.130.1 dus als je dat ip adres in je browser in de zoekbalk in typt zou je feitelijk in het login scherm van je modem moeten komen.
Login naam en wachtwoord is dan weer afhankelijk van merk/type of internet provider.

Inmiddels heb ik ook wat aandachtiger naar die log gekeken en er zitten wel wat fouten in, maar niet echt iets wat op dit probleem zou kunnen wijzigen, vandaar dat het me verstandig lijkt toch eerst te onderzoeken waar dat verschil in netwerk segment vandaan komt.
Greetings, Black Tiger.
13
Ik kom inderdaad bij het log in scherm, maar wachtwoord enzo ben ik niet van op de hoogte, ik neem aan dat ik daar voor mijn provider voor moet benaderen.
Volgens mij heb ik geen extra router er aan hangen.
14
maar wachtwoord enzo ben ik niet van op de hoogte
Vandaar dat ik ook vraag 2 stelde, die heb je helaas niet beantwoord. Aje me je provider kunt noemen en liefst ook nog merk/type modem als het kan, dan kan ik je wel van gebruikersnaam en wachtwoord voorzien, die zijn over het algemeen standaard.
Maar je mag er ook je provider voor bellen dan weet je het meteen zeker.

Een andere optie is om de modem eens te resetten, veelal zit er wel een resetknop op. Afhankelijk van het merk moet je die knop wat langer ingedrukt houden, dan wordt alles gereset en zouden ip en dns instellingen ook weer goed moeten zijn. Anders als je de provider toch gaat bellen kun je evt. ook vragen hoe je dat moet doen.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”