Plaats reactie
1
Hallo,

Ik hoop dat iemand me kan helpen met het volgende probleem. Ik heb afgelopen week mijn nieuwe modem geïnstalleerd, dit is een Cisco modem (Cisco EPC3928) van Ziggo.
We hebben nu constant het probleem dat op alle apparaten (laptop, Ipad, smartphones enz.), Wifi het een tijdje doet en dan weer een tijd niet. Alle apparaten geven aan dat het Wifi signaal erg sterk is, maar op bv de laptop (windows 8.1) staat er dan wel achter de naam van het modem "beperkt". Blijkbaar switcht het modem constant tussen het Openbaar-netwerk en Thuisnetwerk.
Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? 

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Vriendelijke groeten,
Roger Beckers
2
openbaar netwerk - thuisnetwerk: dat is intern windows en raakt je modem niet.
bij het installeren bijzondere instellingen gepleegd?
modemproblemen: altijd beginnen met het loshalen van de stroomkabel uit het modem (dus niet stekker uit stopcontact, dan blijft de adapter stroom geven!) en na een minuutje weer insteken.
helpt dat onvoldoende dan een kanaalwissel uitproberen.
3
Hallo Falstring,
Bedankt voor je antwoord.
We hebben geen bijzondere instellingen gedaan, op het veranderen van het wachtwoord voor het modem na. Het modem heb ik al enkele keren van de stroom afgehaald, en inderdaad door het stekkertje uit het modem zelf te halen. Dit weliswaar voor +/- 10 seconde, dus ik kan nog proberen om deze een minuut van de stroom af te halen. 
Het vreemde is dat op alle apparaten de Wifi steeds wegvalt en na een tijd weer terug is. Daarbij zag ik bij het netwerkcentrum van één van de laptops, dat de verbinding dan wisselt van particuliernetwerk naar openbaarnetwerk. 
4
dan eerst een reset naar fabriekswaarden proberen: houd het resetknopje ingedrukt tot alles begint te knipperen.
nb: daarna is het standaardwachtwoord weer actief
kijk eens met inssider of je modem een redelijk vrij kanaal gebruikt: http://www.metageek.com/support/downloads/download-inssider-win.html 
stel als nodig een ander kanaal in. instructies: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/cisco-epc3928/
kom je daarmee nog niet verder dan reclameren bij ziggo
5
Dankjewel, ga ik proberen. Het kanaal waar de wifi nu op zit, is inderdaad een vrij kanaal, zonder ander wifi, maar ik kan uiteraard ook een ander kanaal eens uitproberen.
7
Ik heb een wifi analyzer op mijn smartphone en deze laat op dat kanaal alleen ons eigen modem zien. We wonen ook in een niet dicht bevolkte omgeving, dus veel storingen door ander wifi is er niet. Wij zitten op kanaal 1 en de buren bv, op kanaal 6.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”