Plaats reactie
1
Geachte,

Ik kreeg plots een foutmelding: "Ethernet heeft geen geldige IP-Configuratie" toen ik problemen ging vaststellen voor mijn bedrade internetverbinding. Ter achtergrondinfo: ik heb een abonnement van tele2 voor internet en tv via de telefoonlijn. In de woonkamer staat de door hun geleverde router die op een telefooncontact zit aangesloten waar de verbinding door binnen komt. Het draadloos netwerk doet het prima (heb nu een goedkoop WiFi-usb adapter aan mijn PC zitten), maar de bedrade dus helemaal niet. Omdat er niet makkelijk een kabel getrokken kan worden naar de boven verdieping waar mijn gaming pc staat heb ik van die TP-link kastjes aangeschaft. Daarmee gaat de netwerkverbinding (in mindere mate) over de netstroom waardoor ik op de 1e verdieping makkelijk een ethernetpoort heb. Afgelopen weken heeft dit het gewoon perfect gedaan, op de absurd lage mb's die ik van tele2 krijg maar veel te veel voor betaal na, maar dat is een klacht voor een ander moment en andere instelling!. Het gaat om Ethernetadapter 2, zoals hij in mijn pc staat. "ethernet adapter" is de ingebouwde van het moederbord maar die is kaduuk, vandaar dat ik zelf een tweede heb geïnstalleerd. Ik heb al geprobeerd om de router te resetten, kabels vervangen, adapter uit en aan zetten, stuurprogramma opnieuw te installeren, pc naar vorige versie te zetten, op updates controleren, pc uit en aan zetten, en ben een beetje einde raad. In de bijlage vind u het bestand van minitoolbox. Ik hoop oprecht dat u hiermee iets voor me kan betekenen, het is namelijk ontzettend vervelend (en frustrerend!) dat plotseling deze fout opduikt, terwijl het naar mijn weten uit het niets komt.

Graag hoor ik snel van u.

mvg,
Shenkie
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
@ Shenkie,

:welkom:

Om u beter te kunnen helpen is voor u een eigen topic aangemaakt.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Hallo en welkom op het forum,

De tweede netwerkadapter (ethernet 2) is inactief, dit is dus wellicht de verklaring voor de melding "geen geldige IP-Configuratie".

Code: Selecteer alles

========================= Devices: ================================

Name: Realtek PCIe GBE Family Controller
Description: Realtek PCIe GBE Family-controller
Class Guid: {4d36e972-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Manufacturer: Realtek
Service: rt640x64
Device ID: PCI\VEN_10EC&DEV_8168&SUBSYS_85541043&REV_0C\4&33CE3517&0&00E2
Problem: : This device is disabled. (Code 22)
Resolution: In Device Manager, click "Action", and then click "Enable Device". This starts the Enable Device wizard. Follow the instructions.
Klik met de rechtermuisknop op de startknop en kies hier voor het apparaatbeheer.
Schakel onder netwerkadapters nu "Realtek PCIe GBE Family-controller" in.
Controleer of je nu wel verbinding kan maken, zo niet herstart dan even de computer.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”