Plaats reactie
1
Hoi,

Ik heb al een paar dagen dat mijn wifi elke minuut wegvalt, ik kan gewoon verbinding maken en soms zelfs even gebruik maken van internet maar na maximaal een paar minuten valt het weer weg. het vreemde is dat alle andere laptops en telefoons in huis wel gewoon wifi hebben dus het moet denk ik aan mijn laptop liggen. windows probleemoplossen zegt 'het externe apparaat of de externe bron accepteert de verbinding niet', maar ik weet niet wat ik daar mee moet. ik heb het modem opnieuw opgestart, mijn laptop opnieuw opgestart, ik heb het netwerk al een paar keer opnieuw ingesteld, ik heb ccleaner gebruikt, ik heb geprobeerd om firewalls uit en aan te zetten maar het heeft allemaal geen nut gehad en mijn internet blijft wegvallen. Kan iemand mij helpen?! 
(ik heb windows 10)
2
w10: ga via start naar het afsluitmenu en kies daar 'opnieuw opstarten' (w10 komt in een soort slaapstand als je normaal afsluit, dus wat er fout zit, blijft fout als je m weer aanzet).
helpt dat niet dan:
gezien de hint over het externe apparaat: neem de stroomkabel van de router een paar minuten los (niet de stekker uit het stopcontact, dan blijft de adapter spanning geven!) om de router geheel stroomloos te maken. laat de router na het weer aansluiten in alle rust helemaal doorstarten voor je weer verbinding probeert te maken.
ook kan je nog: ga via configuratiescherm-apparaatbeheer, selecteer onder netwerkadapters je draadloze adapter, klik rechts en kies 'installatie ongedaan maken' (heet soms ook 'verwijderen'). sluit de schermpjes netjes af en  laat de laptop opnieuw opstarten.
bij de herstart installeert windows de adapter nagelnieuw. je zal dan wel even opnieuw het wifi-wachtwoord moeten ingeven.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”