Plaats reactie
1
Vorige week is er hier een nieuw wifi-wachtwoord ingesteld (het oude werkte niet meer??? ook al een raadsel) en als gevolg daarvan werkte de 3in1 printer (Epson XP-202)niet meer via wifi. Ik heb hem toen via de usb-kabel aangesloten, de printer deed het toen weer, maar het systeem gaf de boodschap "geen communicatie met de scanner". Ik werk nog steeds met Windows 7. Ik heb de totale software van Epson verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, helaas zonder succes. Het apparaat kan de wifi-verbinding niet vinden, dus weer de usb-kabel aangesloten, printer werkt, scanner niet. Epson-help (virtueel) zei: bij configuratie naar "other", daarna "reset all", maar ik weet absoluut niet waar ik dat moet zoeken, op het normale configuratiescherm komt zoiets niet voor, volgens mij tenminste...Alvast bedankt voor de aandacht. Ank
2
Ik denk dat ze bedoelen bij de configuratie van de printer.
Maar het ziet hier toch echt eerder uit naar een hardware probleem dan naar een netwerk probleem. Als een printer wel print maar niet scannen doet op de usb kabel, dan is dat een printer of een software probleem.
Vandaar dat ik even een collega zal vragen naar je vraag te kijken.
Greetings, Black Tiger.
4
Hoera, het is opgelost: ik keek voor de zoveelste keer weer eens naar de Epson-programma's en zag daar bij Scan opeens "scan-instellingen" staan (over het hoofd gezien??); daar zag ik toen dat het programma nog op wifi stond, dat heb ik veranderd in "lokaal", en ja, daar deed hij het weer. Tot een volgende keer!
5
Oh kijk aan. Dat was mij ook niet bekend. Ik dacht dat printers automatisch konden bepalen of het lokaal of via netwerk ging.
Mooi dat het gelukt is en bedankt dat je de oplossing met ons kwam delen! :good:
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”