Plaats reactie
1
Hoi. Na eindeloze frustraties om via modem resets, probleemoplosser, en Ziggo storingsdienst mijn internetprobleem op te lossen, ben ik nu hier terecht gekomen, ik ben inmiddels ten einde raad, en hoop dat jullie wellicht wél een oplossing kunnen bieden.
Sinds enige tijd viel al van tijd tot tijd mijn vaste verbinding weg met mijn andere laptop (W7), dagenlang ging het goed, en dan om de haverklap. Toen ik voor langere tijd van huis moest heb ik Ziggo Spots geactiveerd om te kunnen internetten. Nu ben ik weer terug, met een andere laptop (W10), en weer aan de kabel. De eerste anderhalve dag was er niks aan de hand, tot eergisteren: om de minuut lag ik er uit, en heb tig keer probleemoplossing laten lopen, waarna het ook weer ging. VOOR ËËN MINUUT! Elke keer werd mij verteld "standaard gateway niet besckbaar", en dan dat de adapterinstellingen waren hersteld. Dit bleef dus aan de gang.Ik heb zelfs een spiksplinternieuwe usbkabel ingezet, zonder succes (omdat hij ook tussendoor aangaf dat er geen kabel was geplaatst). Daarnaast heb ik tijdens mijn speurtochten bij de eigenschappen van ?? (dat weet ik dus inmiddels niet meer) kunnen zien dat er een adres miste voor ??(!), toen ik overwoog een nieuw netwerk te installeren; dat plan heb ik toch maar laten varen omdat ik hier niet de vereiste kennis voor heb. Nu ik zojuist na de laatste "probleemoplossing" de melding kreeg van ongeldige IP config., ben ik gaan Googlen en hier terecht gekomen. Ik heb de mini-toolbox gedownload, en met de geadviseerde vinkjes laten draaien, de link voor deze volgt onderaan.
Wat ook (naar mijn mening) nogal vreemd is, en niet hoort te gebeuren, dat hij uit zichzelf de wireless inschakelde, en nu inmiddels heel de tijd zo nu en dan wisselt van vast naar wifi. Ook kan ik mijn thuisnetwerk niet meer als zodanig instellen (ik heb begrepen dat dit met W10 te maken heeft?), en blijft mijn bekabelde netwerk als "openbaar", en om de haverklap als "onbekend netwek" genoteerd (en heb geen flauw idee hoe ik mijn vaste netwerk weer als "thuiswerk" én bekend er in krijg. 
H E L P . . .  Als dit nog veel langer voor gaat duren heb ik straks zo'n vestje nodig met van die lange mouwen die op de rug vastgezet worden. Beautje:(
PS: Ik heb een Ubee EVW321B router modem.
PPS: Zojuist besloot laptop om vlietuigstand aan te zetten(?!). Na uitschakelen van deze, en "probleemoplossing" door te lopen, kreeg ik de melding dat IP config. van mijn vaste netwerk was hersteld, om even later weer naar WiFi over te gaan. Wie het weet mag het zeggen.. 
MTB.txt
[/size]
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo.

Ik denk dat ik een beetje je probleem gevonden heb, of althans een deel van het probleem wat zich nu afspeelt.
Waar de wifi een verbinding mee maakt is me niet bekend, misschien met een open netwerk in de buurt of iets anders, maar niet met jouw eigen netwerk, want deze heeft een heel andere ip adressering en veroorzaakt daar ook nog eens een conflict.
Dat dit een andere verbinding is dan de kabel verbinding (geen USB maar UTP kabel overigens) kan ook deze hakkel takkel verbinding eventueel verklaren.

Waar ik mee zou beginnen is om de wifi verbinding echt gewoon uit te schakelen.
Daarna wil het gebruik van ipv6 vreemd genoeg ook regelmatig voor problemen zorgen. Op je interne netwerk heb je dat niet nodig, dus verstandig is om ook dat uit te schakelen.

Voor laatstgenoemde moet je naar het configuratiescherm -> netwerkcentrum en dan moet je bij de adapterinstellingen zijn.
Neem daar de eigenschappen van de netwerkadapter en als het goed is kun je dan het vinkje weghalen bij ipv6 en op OK klikken en dan zou dat al opgelost moeten zijn.

Als je alleen nog de LAN verbinding hebt (dus kabel) en ipv6 staat uit en je hebt nog steeds problemen, kun je dan nog eens een logje plaatsen?

Je was trouwens 1 vinkje vergeten dus ik zet hier nog eens de juiste vinkjes:
Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed programs  <-----------
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Greetings, Black Tiger.
3
Hoi! Alvast superbedankt voor je reactie. Ik heb die ipv6 uitgeschakeld, en de wifi nu ook; de laatste was op een begeven moment pure noodzaak, gezien de vaste verbinding maar steeds zo'n 60 a 90 seconden overeind bleef (hij gaat trouwens automatisch naar de Ziggo Spots, waar ik een aantal maanden van gebruik maakte toen ik van huis was), dus op hoop van zegen (ik heb inmimiddels een zenuwtrek aan mn oog, zucht..). Ik heb daarna al twee maal de mini-toolbox laten lopen, met de door jouw opgegeven vinkjes, maar met het verschil dat logje nummer 1 "List Devices" met een vinkje voor "alleen problemen". en logje nummer 2 daar een vinkje voor "alles" had (ik twijfelde of de tweede wellicht extra inzicht zou geven of niet, dus heb ik deze ook laten lopen, dus je kan kiezen). Ik ga het aanzien, en meld me morgen sowieso terug, om te laten weten of dit probleem de wereld uit is of dat er evt nog extra aandacht aan besteed moet worden. Nogmaals, heel erg bedankt voor je hulp! :)
MTB1.txt
MTB2.txt
 
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Momenteel zie ik geen gekke dingen meer in de gauwigheid. Laten we maar eens afwachten of het hiermee uit de wereld is geholpen anders wordt het diep zoeken.
W10 wil nogal eens raar doen met netwerk verbindingen en dan is het soms zoeken.
Greetings, Black Tiger.
5
Môge.. (geeuw) Ik kon niet inslapen, dus de laptop weer aangezet. Totdat ik em een half uur geleden uitzette ging alles eigelijk zonder onderbrekingen. Tot nu. Binnen 5 minuten na opstarten al 1 keer "probleemoplosser" laten lopen, en kreeg de melding dat de standaard gateway niet beschikbaar was, en de adapter opnieuw was ingesteld; kort daarna lag ik er weer uit en heb ik 2x netwerkcontrole uitgevoerd, en kwam het op de proppen met "de adapter voor Ziggo2 is uitgeschakeld" (mijn wifi verbinding met Ziggo Spots) als probleem, de 2e keer stelde het vast dat er "een stuurprogramma of hardwareprobleem met de adapter voor Realtek PCIe Family Controller" probleem was. Ik moet nu ook -noodgedwongen- via Ziggo Spots werken om online te blijven. Ik snap er geen bal van en zet em maar weer uit, en hoop dat mn vaste verbinding morgen minder kuren heeft. Maar er is duidelijk meer nodig om dit varkentje (nou ja, tje?!) te wassen.. :(
6
Ik geloof dat ik nu nog een probleem bij heb. Nadat ik nog wat mail afgewert had ging ik terug naar adapterinstellingen, om mijn wifi weer uit te schakelen en mijn vaste netwerk (ookal wilde deze eerder -nog- niet blijven plakken) weer aan zetten: hij is verdwenen! Ik schijn nu dus niet eens meer een keus te kunnen maken (kreun!). Ik zet laptop nu maar echt uit, en probeer morgen een modem reset, en kruis mn vingers en tenen...
7
Blijft toch een beetje vreemd. Misschien toch eens naar malware laten scanne. Ik zal collega Maxstar eens vragen of hij even mee kan kijken, misschien dat hij iets ziet wat ik niet zie.
Greetings, Black Tiger.
8
Hallo,

Voer ter controle ook FRST eens uit, dan kunnen we eens kijken of er soms ongewenste software in het spel is.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Hoi Maxstar, alvast bedankt voor je tijd en aandacht. 
Ik heb vanmorgen even gauw mijn laptop opgestart nadat ik de modem had gereset, en de lankabel van ethernet 1 naar ethernet 3 verplaatst; dat laatste omdat ik hoe langer hoe meer het idee krijg dat het aan mn modem ligt. Toen ik nl eergisteren als test een nieuwe kabel in gebruik ging nemen, had ik de allergrootste moeite de oude er uit te krijgen (hij leek wel vastgelijmd), en begon de ethernet 1 ingang te verdenken van eoa malfunctie, gesmolten ofzo (als dat al kan, maar dat ding staat 24/7 aan, dus). Toen ik mn vaste netwerk weer onder de adapters terug zag, en ook weer internet toegang had, dacht ik dat t probleem over zou zijn. Helaas. Na 5 minuten lag ik er weer uit (had wel de wifi intussen uitgeschakeld), en heb ik wederom probleemoplossing laten lopen: standaard gateway niet beschikbaar, en geen reparatie mbt deze, behalve het 'advies' een lankabel te plaatsen. Er was geen beweging in te krijgen, dus ben ik maar weer op Ziggo Spots gaan zitten. Had daarna geen tijd meer, en heb zojuist de genoemde scan laten lopen, waarvan bijde logjes als bijlage. Ik hoop van harte dat je er wat aan hebt. Het vreemde is dat ik écht met grote regelmaat mijn complete(!) laptop scan met MBAM, en ook Avast, dus als er zich een virus oid had genesteld, zou me dat wel enorm verbazen, maar goed, die krengen worden natuurlijk ook steeds slimmer. Ik wilde eigenlijk nog wat data van mijn Speccy's netwerk achterlaten, om misschien extra inzicht te verstrekken, maar weet eerlijk gezegd niet van elk(!) onderdeel de privacygevoeligheid (behalve van de meest voor de hand liggende), maar als dat idd meer inzicht zou geven hadden jullie dat wel laten weten neem ik aan. 
Goed, ik hoop dus dat je wat kan vinden, maar eigenlijk ook niet, als je begrijpt wat ik bedoel; na alle maatregelen zou het een trieste aangelegenheid zijn als ik een malware infectie zou hebben. Groetjes, en bedankt!

PS: Nog even over die eerste uitslag van de probleemoplosser vanmorgen: naast dat er geen reparatie kon worden uitgevoerd (volgens de melding) mbt standaard gateway die onbeschikbaar
zou zijn, kreeg ik als 2e melding dat er onopgeloste problemen waren met de adapter en de gateway. Nu net nog even de vast netwerk uitgeprobeerd, maar deze lag er al tijdens het typen weer uit (Ziggo Spots maar weer..).
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
Hallo,

De logbestanden zien er goed uit qua ongewenste software, alleen heb je op 30-09 wel een BSOD gehad zo te zien.
Upload het onderstaande dik gedrukte bestand even naar www.filedropper.com en plaats hier de downloadlink.
C:\WINDOWS\Minidump\093016-6125-01.dmp

Verder zie ik wel dat de ethernet controller is utigeschakeld, heb je deze handmatig uitgeschakeld toen je de WiFi spots had geactiveerd?

Code: Selecteer alles

==================== Defecte Apparaatbeheer Apparaten =============

Name: Realtek PCIe GBE Family Controller
Description: Realtek PCIe GBE Family Controller
Class Guid: {4d36e972-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Manufacturer: Realtek
Service: rt640x64
Problem: : This device is disabled. (Code 22)
Resolution: In Device Manager, click "Action", and then click "Enable Device". This starts the Enable Device wizard. Follow the instructions.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Hoi, sorry voor de vertraging. 
De ethernet controller? Het enige wat ik uit had gezet was mijn thuisnetwerk, gezien ik noodgedwongen op wifi moest, en deze was, zoals verteld, op een begeven moment zelfs verdwenen; zou eerlijk gezegd niet weten hoe je dat aan/uit zet; na het lezen van bovenstaande, ben ik dus naar apparaatbeheer gegaan, en heb dit hersteld (mij een boon hoe dit sowieso is gebeurd, niet door mij). Ik heb problemen met het uploaden van C:\WINDOWS\Minidump\093016-6125-01.dmp. Wellicht dat ik wat verkeerd doe? Ik heb het als zoekopdracht in mijn pc ingegeven, maar er kwam niets uit. 
Verrek! Ik kijk zojuist naar mijn werkbalk, en mijn thuisnetwerk is weer terug?! Komt dat door die wijziging in app. beheer? Ik ga even kijken in mn netwerkcentrum...
Krijg nou wat.. ik ben idd terug op mijn thuisnetwerk, en mn wifi is automatisch uitgeschakeld, was dat het probleem van alle ellende??! Hoewel, ik heb de verbinding nog niet uitvoerig getest natuurlijk, dus de stabiliteit moet zich nog bewijzen.
Is het aan te raden om toch nog die minidump op de eoa up te loaden? Daar heb ik dan nog wel de eerder genoemde problemen mee. Maar alvast superbedankt voor het opsporen van dit kleine maar grote probleem, zodat het opgelost kon worden, ben écht heel erg blij! :)
12
Trouwens, ik heb het helaas lang geleden wel eens mee moeten maken, maar van die blue/black screen of death heb ik eigenlijk niets gemerkt, wat misschien goed is, anders was ik helemaal in paniek..
13
Hallo,

Ik neem aan dat het netwerk momenteel nog vlekkeloos werkt?
Wat betreft de minidump voer daar even het onderstaande voor uit.

Download Afbeelding BlueScreenView en installeer deze.
  • Na de installatie zal BlueScreenView starten.
  • Selecteer 1 bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A
  • Klik vervolgens op File en daarna op Save Selected Items (Ctrl+S)
  • Sla het bestand op het bureaublad op. Open vervolgens dat bestand, en post de inhoud in je volgende post als bijlage.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
14
Hoi,
Nou, hij liep hij eigenlijk prima voor uuuren, maar ging zonet na inloggen al vrij snel weer haperen, en switchen tussen vast en wifi, ondanks dat ik na de vorige reparatie (opnieuw aanzetten van de family controller in app. beheer) wifi uit had geschakeld. Nu kijk ik net opnieuw in app. beheer, en bleek dat ie (zichzelf?) wéér had uitgeschakeld, en heb dit dus hersteld. Ik moet nu weer de deur uit, en zal evt. vanavond, anders in de ochtend, bovenstaande stappen volgen en de resultaten posten. Maar ik denk dat we het over eens kunnen zijn dat dat 'zelfstandige' uitschakelen in app. beheer nogal vreemd is, zoniet verdacht..
Bedankt en tot gauw :)
15
Goeiemorgen.
Nou, bij aanmelden bleek mn laptop wonder boven wonder momenteel nog op mn vaste netwerk, dus is nog(!) niet opnieuw zelfstandig op wifi gegaan (kan vriezen kan dooien natuurlijk); bijgaand de resultaten van de scan. Ik vraag me af of dit alles ook de reden is dat mijn vader (van wie deze laptop oorspronkelijk is) in de regel via wifi/wlan verbinding werkte? Zelfs ik moest met mijn laptop bij hem thuis via zijn draadloze werken omdat ik problemen had via kabel; vreemd allemaal..
Fijn weekend :)
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”