Plaats reactie
1
Geachte bezoekers van dit forum,
Allereerst bedankt voor elke response die ik op onderstaande vraag krijg. Ik heb al een week geen internet op een van onze computers. De vraag is of iemand een idee heeft wat er aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen.
Aanleiding
Vorige week kreeg ik ineens allemaal foutmeldingen op mijn computer. Bijna niets deed het meer. Na enig uitzoekwerk kwam ik er achter dat ik een winsocket probleem had en dat ik de winsocket moest resetten. Ik kon helaas geen eerder herstelpunt van voor de foutmeldingen laden. Sinds de winsocket reset doet alles het weer, behalve mijn internetverbinding
Het probleem
Op dit moment krijg ik geen verbinding met internet. Ik heb (zoals bovenstaand vermeld)al meerdere programma's en commands geprobeerd, maar niets werkt. Ik weet momenteel ook nog niet wat precies het probleem nu is. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd (adwcleaner,MicrosoftEasyfix20140.mini, minitoolbox, TCPOptimizer, Winsockfix). Mijn kennis omtrent internetverbindingen en netwerkadressen stopt hier. Kan iemand mij vertellen waar de fout zit en hoe ik weer verbinding met het internet kan krijgen?
(Fout)meldingen
Ik krijg op mijn computer de volgende (fout)meldingen:
- op mijn router/hub zie ik wel dat er contact is. Als de computer aangaat zie ik dat het betreffende lampje van die computer op de router gaat branden. Hierdoor ga ik vanuit dat er geen sprake is van een hardware probleem, maar dit is een aanname. 
- Als ik via Windows 7 mijn LAN-verbinding (Intel 82579V Gigabit Network Connection) test dan zijn de test resultaten van ' hardware'-test  en de ' cable'-test positief. Bij de 'connection'-test krijg ik de melding 'Connection test failed' .
- Zowel mijn virusscanner (Windows Security Essentials) als Adwcleaner 6 heb ik de computer laten controleren, maar dit heeft niets opgeleverd. Wel wat ' threats' via Adwcleaner  6 verwijderd, maar hierdoor geen connectie.
- Als ik in de eigenschappen van 'Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4)' van mijn LAN-verbinding (Intel 82579V Gigabit Network Connection) wil openen krijg ik de volgende foutmelding: "Om TCP/IP te kunnen configueren, dient u een netwerkadapterkaart te installeren en in te schakelen'". Ik kan de 'Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4)' niet verwijderen.
- 'Internet Protocol versie 6 (TCP/IPv6)' doet het wel. Die staat op ' IPv6-adres automatisch ophalen' en ' Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen' .
- Uitschakelen en Inschakelen van de LAN-verbinding (Intel 82579V Gigabit Network Connection) werkt ook niet.
- Winsocket opnieuw resetten werkt ook niet.

Uitdraai Minitoolbox
MiniToolBox by Farbar  Version: 17-06-2016
Ran by Niveus (administrator) on 13-09-2016 at 18:58:25
Running from "C:\Users\Niveus\AppData\Local\Temp\WPDNSE\{000003C9-02E0-0000-C31C-EC5200000000}"
Microsoft Windows 7 Home Premium  Service Pack 1 (X64)
Model: System Product Name Manufacturer: System manufacturer
Boot Mode: Normal
***************************************************************************
========================= IE Proxy Settings: ==============================
Proxy is not enabled.
No Proxy Server is set.
========================= FF Proxy Settings: ==============================
========================= Hosts content: =================================
========================= IP Configuration: ================================
Intel(R) 82579V Gigabit Network Connection = LAN-verbinding (Connected)
Bluetooth-apparaat (Personal Area Network) = Bluetooth-netwerkverbinding (Hardware not present)

# ----------------------------------
# IPv4-configuratie
# ----------------------------------
pushd interface ipv4
reset

popd
# Einde van IPv4-configuratie

Windows IP-configuratie
   Hostnaam  . . . . . . . . . . . . : NiveusIgnes
   Primair DNS-achtervoegsel . . . . :
   Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
   IP-routering ingeschakeld . . . . : nee
   WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
   DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : home
Ethernet-adapter voor LAN-verbinding:
   Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: home
   Beschrijving. . . . . . . . . . . : Intel(R) 82579V Gigabit Network Connection
   Fysiek adres. . . . . . . . . . . : F4-6D-04-36-C4-6F
   DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
   Autom. configuratie ingeschakeld  : ja
   Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::a50c:31b4:2c14:13d%11(voorkeur)
   Automatisch geconf.IPv4-adres . . : 169.254.1.61(voorkeur)
   Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
   Standaardgateway. . . . . . . . . :
   DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.2.254
                                       195.121.1.34
                                       195.121.1.66
   NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : uitgeschakeld
Tunnel-adapter voor isatap.home:
   Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
   Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: home
   Beschrijving. . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter
   Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
   DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee
   Autom. configuratie ingeschakeld  : ja
Server:  UnKnown
Address:  192.168.2.254
Ping-aanvraag kan host google.com niet vinden.
Controleer de naam en probeer het opnieuw.
Server:  UnKnown
Address:  192.168.2.254
Ping-aanvraag kan host yahoo.com niet vinden.
Controleer de naam en probeer het opnieuw.
Pingen naar 127.0.0.1 met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 127.0.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128
Antwoord van 127.0.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128
Ping-statistieken voor 127.0.0.1:
    Pakketten: verzonden = 2, ontvangen = 2, verloren = 0
    (0% verlies).
De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van ‚‚n bewerking in milliseconden:
    Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Gemiddelde = 0ms
===========================================================================
Interfacelijst
 11...f4 6d 04 36 c4 6f ......Intel(R) 82579V Gigabit Network Connection
  1...........................Software Loopback Interface 1
 12...00 00 00 00 00 00 00 e0 Microsoft ISATAP Adapter
===========================================================================
IPv4 routetabel
===========================================================================
Actieve routes:
Netwerkadres             Netmasker          Gateway        Interface Metric
        127.0.0.0        255.0.0.0         On-link         127.0.0.1    306
        127.0.0.1  255.255.255.255         On-link         127.0.0.1    306
  127.255.255.255  255.255.255.255         On-link         127.0.0.1    306
      169.254.0.0      255.255.0.0         On-link      169.254.1.61    276
     169.254.1.61  255.255.255.255         On-link      169.254.1.61    276
  169.254.255.255  255.255.255.255         On-link      169.254.1.61    276
        224.0.0.0        240.0.0.0         On-link         127.0.0.1    306
        224.0.0.0        240.0.0.0         On-link      169.254.1.61    276
  255.255.255.255  255.255.255.255         On-link         127.0.0.1    306
  255.255.255.255  255.255.255.255         On-link      169.254.1.61    276
===========================================================================
Permanente routes:
  Geen
IPv6 routetabel
===========================================================================
Actieve routes:
 Indien metrische netwerkbestemming      Gateway
  1    306 ::1/128                  On-link
 11    276 fe80::/64                On-link
 11    276 fe80::a50c:31b4:2c14:13d/128
                                    On-link
  1    306 ff00::/8                 On-link
 11    276 ff00::/8                 On-link
===========================================================================
Permanente routes:
  Geen
========================= Winsock entries =====================================
Catalog5 01 C:\Windows\SysWOW64\NLAapi.dll [52224] (Microsoft Corporation)
Catalog5 02 C:\Windows\SysWOW64\napinsp.dll [52224] (Microsoft Corporation)
Catalog5 03 C:\Windows\SysWOW64\pnrpnsp.dll [65024] (Microsoft Corporation)
Catalog5 04 C:\Windows\SysWOW64\pnrpnsp.dll [65024] (Microsoft Corporation)
Catalog5 05 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
Catalog5 06 C:\Windows\SysWOW64\winrnr.dll [20992] (Microsoft Corporation)
Catalog5 07 C:\Windows\SysWOW64\wshbth.dll [36352] (Microsoft Corporation)
Catalog5 08 C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WLIDNSP.DLL [134528] (Microsoft Corporation)
Catalog5 09 C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WLIDNSP.DLL [134528] (Microsoft Corporation)
Catalog5 10 C:\Program Files (x86)\Bonjour\mdnsNSP.dll [121704] (Apple Inc.)
Catalog9 01 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
Catalog9 02 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
Catalog9 03 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
Catalog9 04 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
Catalog9 05 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
Catalog9 06 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
Catalog9 07 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
Catalog9 08 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
Catalog9 09 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
Catalog9 10 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
Catalog9 11 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
Catalog9 12 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
Catalog9 13 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 01 C:\Windows\System32\NLAapi.dll [70656] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 02 C:\Windows\System32\napinsp.dll [68096] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 03 C:\Windows\System32\pnrpnsp.dll [86016] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 04 C:\Windows\System32\pnrpnsp.dll [86016] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 05 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 06 C:\Windows\System32\winrnr.dll [28672] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 07 C:\Windows\System32\wshbth.dll [47104] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 08 C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WLIDNSP.DLL [168304] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 09 C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WLIDNSP.DLL [168304] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 10 C:\Program Files\Bonjour\mdnsNSP.dll [132968] (Apple Inc.)
x64-Catalog9 01 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 02 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 03 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 04 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 05 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 06 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 07 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 08 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 09 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 10 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 11 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 12 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 13 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
========================= Event log errors: ===============================
Application errors:
==================
Error: (09/13/2016 04:51:36 PM) (Source: Microsoft-Windows-LoadPerf) (User: NT AUTHORITY)
Description: De tekenreekswaarde van de uitlegtekst van het prestatiemeteritem is onjuist ingedeeld. De verkeerde tekenreeks is . De verkeerde indexwaarde is de eerste DWORD in de sectie Gegevens. De laatste geldige indexwaarden zijn de tweede en derde DWORD in de sectie Gegevens.
Error: (09/13/2016 04:47:17 PM) (Source: WinMgmt) (User: )
Description: //./root/CIMV2SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 990x80041003
Error: (09/13/2016 04:47:17 PM) (Source: VSS) (User: )
Description: Fout in de Volume Shadow Copy-service: onverwachte fout bij het aanroepen van routine RegOpenKeyExW(-2147483646,SYSTEM\CurrentControlSet\Services\VSS\Diag,...).  hr = 0x80070005, Toegang geweigerd.
.

Bewerking:
   Schrijver initialiseren
Context:
   Klasse-id van schrijver: {e8132975-6f93-4464-a53e-1050253ae220}
   Naam van schrijver: System Writer
   Instantie-id van schrijver: {305d846e-a7be-4947-bbc0-847c96ac3655}
Error: (09/13/2016 03:58:52 PM) (Source: Microsoft-Windows-LoadPerf) (User: NT AUTHORITY)
Description: De tekenreekswaarde van de uitlegtekst van het prestatiemeteritem is onjuist ingedeeld. De verkeerde tekenreeks is . De verkeerde indexwaarde is de eerste DWORD in de sectie Gegevens. De laatste geldige indexwaarden zijn de tweede en derde DWORD in de sectie Gegevens.
Error: (09/13/2016 03:56:10 PM) (Source: WinMgmt) (User: )
Description: //./root/CIMV2SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 990x80041003
Error: (09/13/2016 03:54:24 PM) (Source: VSS) (User: )
Description: Fout in de Volume Shadow Copy-service: onverwachte fout bij het aanroepen van routine RegOpenKeyExW(-2147483646,SYSTEM\CurrentControlSet\Services\VSS\Diag,...).  hr = 0x80070005, Toegang geweigerd.
.

Bewerking:
   Schrijver initialiseren
Context:
   Klasse-id van schrijver: {e8132975-6f93-4464-a53e-1050253ae220}
   Naam van schrijver: System Writer
   Instantie-id van schrijver: {693cf59c-d5bb-48cf-b359-001e729c4192}
Error: (09/11/2016 09:13:13 PM) (Source: Steam Client Service) (User: )
Description: Error: Failed to add firewall exception for E:\Steam\bin\steamwebhelper.exe
Error: (09/11/2016 09:13:13 PM) (Source: Steam Client Service) (User: )
Description: Error: Failed to add firewall exception for E:\Steam\steam.exe
Error: (09/11/2016 09:03:11 PM) (Source: Microsoft-Windows-LoadPerf) (User: NT AUTHORITY)
Description: De tekenreekswaarde van de uitlegtekst van het prestatiemeteritem is onjuist ingedeeld. De verkeerde tekenreeks is . De verkeerde indexwaarde is de eerste DWORD in de sectie Gegevens. De laatste geldige indexwaarden zijn de tweede en derde DWORD in de sectie Gegevens.
Error: (09/11/2016 08:59:01 PM) (Source: WinMgmt) (User: )
Description: //./root/CIMV2SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 990x80041003

System errors:
=============
Error: (09/13/2016 06:53:42 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: De DHCP-client-service is gestopt met de volgende foutcode:
%%5 = Toegang geweigerd.
.
Error: (09/13/2016 06:53:42 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: De WinHTTP Web Proxy Auto-Discovery Service-service is afhankelijk van de DHCP-client-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
%%0 = De bewerking is voltooid.

Error: (09/13/2016 06:53:42 PM) (Source: Microsoft-Windows-Dhcp-Client) (User: NT AUTHORITY)
Description: Er is een fout opgetreden bij het stoppen van de DHCPv4-clientservice. Foutcode: 5. Waarde ShutDown-vlag: 0
Error: (09/13/2016 06:53:42 PM) (Source: Microsoft-Windows-Dhcp-Client) (User: NT AUTHORITY)
Description: Er is een fout opgetreden bij het initialiseren van DHCPv4. Foutcode: 5
Error: (09/13/2016 06:53:36 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: De DHCP-client-service is gestopt met de volgende foutcode:
%%5 = Toegang geweigerd.
.
Error: (09/13/2016 06:53:36 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: De WinHTTP Web Proxy Auto-Discovery Service-service is afhankelijk van de DHCP-client-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
%%0 = De bewerking is voltooid.

Error: (09/13/2016 06:53:36 PM) (Source: Microsoft-Windows-Dhcp-Client) (User: NT AUTHORITY)
Description: Er is een fout opgetreden bij het stoppen van de DHCPv4-clientservice. Foutcode: 5. Waarde ShutDown-vlag: 0
Error: (09/13/2016 06:53:36 PM) (Source: Microsoft-Windows-Dhcp-Client) (User: NT AUTHORITY)
Description: Er is een fout opgetreden bij het initialiseren van DHCPv4. Foutcode: 5
Error: (09/13/2016 06:53:14 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: De DHCP-client-service is gestopt met de volgende foutcode:
%%5 = Toegang geweigerd.
.
Error: (09/13/2016 06:53:14 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: De WinHTTP Web Proxy Auto-Discovery Service-service is afhankelijk van de DHCP-client-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
%%0 = De bewerking is voltooid.

Microsoft Office Sessions:
=========================
Error: (09/13/2016 04:51:36 PM) (Source: Microsoft-Windows-LoadPerf)(User: NT AUTHORITY)
Description: 1600000000D5E40200D5E40200980B0000
Error: (09/13/2016 04:47:17 PM) (Source: WinMgmt)(User: )
Description: //./root/CIMV2SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 990x80041003
Error: (09/13/2016 04:47:17 PM) (Source: VSS)(User: )
Description: RegOpenKeyExW(-2147483646,SYSTEM\CurrentControlSet\Services\VSS\Diag,...)0x80070005, Toegang geweigerd.

Bewerking:
   Schrijver initialiseren
Context:
   Klasse-id van schrijver: {e8132975-6f93-4464-a53e-1050253ae220}
   Naam van schrijver: System Writer
   Instantie-id van schrijver: {305d846e-a7be-4947-bbc0-847c96ac3655}
Error: (09/13/2016 03:58:52 PM) (Source: Microsoft-Windows-LoadPerf)(User: NT AUTHORITY)
Description: 1600000000D5E40200D5E40200980B0000
Error: (09/13/2016 03:56:10 PM) (Source: WinMgmt)(User: )
Description: //./root/CIMV2SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 990x80041003
Error: (09/13/2016 03:54:24 PM) (Source: VSS)(User: )
Description: RegOpenKeyExW(-2147483646,SYSTEM\CurrentControlSet\Services\VSS\Diag,...)0x80070005, Toegang geweigerd.

Bewerking:
   Schrijver initialiseren
Context:
   Klasse-id van schrijver: {e8132975-6f93-4464-a53e-1050253ae220}
   Naam van schrijver: System Writer
   Instantie-id van schrijver: {693cf59c-d5bb-48cf-b359-001e729c4192}
Error: (09/11/2016 09:13:13 PM) (Source: Steam Client Service)(User: )
Description: Failed to add firewall exception for E:\Steam\bin\steamwebhelper.exe
Error: (09/11/2016 09:13:13 PM) (Source: Steam Client Service)(User: )
Description: Failed to add firewall exception for E:\Steam\steam.exe
Error: (09/11/2016 09:03:11 PM) (Source: Microsoft-Windows-LoadPerf)(User: NT AUTHORITY)
Description: 1600000000D5E40200D5E40200980B0000
Error: (09/11/2016 08:59:01 PM) (Source: WinMgmt)(User: )
Description: //./root/CIMV2SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 990x80041003

========================= Devices: ================================
Name: Bluetooth-apparaat (Personal Area Network)
Description: Bluetooth-apparaat (Personal Area Network)
Class Guid: {4d36e972-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Manufacturer: Microsoft
Service: BthPan
Device ID: BTH\MS_BTHPAN\7&42D85A8&0&2
Problem: : This device is disabled. (Code 22)
Resolution: In Device Manager, click "Action", and then click "Enable Device". This starts the Enable Device wizard. Follow the instructions.
Name: NETBT
Description: NETBT
Class Guid: {8ECC055D-047F-11D1-A537-0000F8753ED1}
Manufacturer:
Service: NetBT
Device ID: ROOT\LEGACY_NETBT\0000
Problem: : This device is not present, is not working properly, or does not have all its drivers installed. (Code 24)
Resolution: The device is installed incorrectly. The problem could be a hardware failure, or a new driver might be needed.
Devices stay in this state if they have been prepared for removal.
After you remove the device, this error disappears.Remove the device, and this error should be resolved.
Name: Canon MP620 ser Network
Description: Canon MP620 ser Network
Class Guid: {6bdd1fc6-810f-11d0-bec7-08002be2092f}
Manufacturer: Canon
Service: StillCam
Device ID: ROOT\CANON_IJ_NETWORK\0001
Problem: : This device is disabled. (Code 22)
Resolution: In Device Manager, click "Action", and then click "Enable Device". This starts the Enable Device wizard. Follow the instructions.
========================= Minidump Files ==================================
No minidump file found

**** End of log ****

Tot Slot
Ik hoop dat ik hiermee voldoende informatie heb gegeven, maar als er vragen zijn, dan hoor ik dat graag. In ieder geval bedankt.
2
Hallo en welkom op het forum,

1. Download Afbeelding Farbar Service Scanner naar het bureaublad.

Farbar Service Scanner uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FSS.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgende de onderstaande items aan.
    • Internet Services
    • Windows Firewall
    • System Restore
    • Security Center / Action Center
    • Windows Update
    • Windows Defender
    • Other Services
  • Klik vervolgens op de knop "Scan".
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (FSS.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Plaats de inhoud hiervan in uw volgende bericht als bijlage.
2. Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hoi,

Bedankt voor de snelle reactie. Zoals verzocht heb ik de drie tekst-bestanden bijgevoegd.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Hallo,

Er is wel wat ongewenste software en andere rommel aanwezig, laten we dit als eerste eens opruimen.

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Bovenstaande handelingen uitgevoegd. Fixlog.txt bijgevoegd.

Wederom bij het openen van 'Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4)' de foutmelding : "Om TCP/IP te kunnen configueren, dient u een netwerkadapterkaart te installeren en in te schakelen'".
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Hallo,

Ga naar start > uitvoeren en type daar het commando devmgmt.msc gevolgd door enter.
Selecteer onder netwerkadapters "Intel(R) 82579V Gigabit Network Connection" en klik hier met de rechtermuisknop op en kies voor installatie ongedaan maken.
Herstart nu de computer, controleer hierna of de netwerkadapter weer wordt herkend.

Plaats hierna even een nieuw logbestand van de MiniToolBox als bijlage.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Ik heb bovenstaande instructies opgevolgd. Na de herstart werd het stuurprogramma opnieuw geinstalleerd. Daarna wederom dezelfde foutmeldingen (en dus geen internet).
Zoals verzocht de uitdraai van MiniToolBox bijgevoegd.

Nogmaals bedankt voor de hulp! :) :D
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Hallo,

Voer het verwijderen van de netwerkadapter via het apparaatbeheer nogmaals uit.
Maar verwijder hierna direct ook via het configuratiescherm > programma's en onderdelen ook het onderstaande.

Intel(R) Network Connections
15.6.25.0 (HKLM\...\PROSetDX) (Version: 15.6.25.0 - Intel)

Herstart hierna de computer en kijk of je die foutmelding dan nog steeds krijgt.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Als het dan nog niet mocht lukken..... ik zie dat er als eerste een foutmelding komt dat de toegang tot de DHCP service geweigerd wordt, error code 5.
Zonder die service ga je geen ip adres krijgen en dus ook geen internet.
Hier staan een aantal oplossingen genoemd:
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/1598444
hoeven wij geen dubbel werk te doen. ;)
Ik zou persoonlijk beginnen met die 2 eerste commando's en als dat niet helpt eerst een sfc /scannow en daarna pas die register aanpassingen eventueel.
Greetings, Black Tiger.
10
 Ik kon Intel(R) Network Connections 15.6.25.0 (HKLM\...\PROSetDX) (Version: 15.6.25.0 - Intel) niet de-installeren, dus die stap heb ik overgeslagen.
Hierop ben ik aan de slag gegaan met bovenstaande tips van het tweakers-forum. Ik kwam er achter dat het inderdaad een ' error code 5' betrof. Allerlei pogingen gedaan, maar ik bleek geen corrupte files te hebben. Maar na de aanpassing van de registers (regedit) veranderde het rode kruis van mijn internetverbinding ineens naar het gele driehoekje met een uitroepteken. Ineens was er progressie! Hierop heb ik de eerste twee commando's (zie bovenstaande tips van tweakersforum) opnieuw uitgevoerd en nu doet het internet het weer.
Kortom: Solved!
Bedankt voor jullie tijd en inzet. Mijn dank grenst aan de hondsdolheid!
11
Hallo,

Fijn dat het probleem met de tips van Black Tiger is opgelost. Voer alleen de Farbar Service Scanner nog even opnieuw uit.
Eerder waren er namelijk nog een aantal service die niet actief waren.

Download Afbeelding Farbar Service Scanner naar het bureaublad.

Farbar Service Scanner uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FSS.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgende de onderstaande items aan.
    • Internet Services
    • Windows Firewall
    • System Restore
    • Security Center / Action Center
    • Windows Update
    • Windows Defender
    • Other Services
  • Klik vervolgens op de knop "Scan".
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (FSS.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Plaats de inhoud hiervan in uw volgende bericht als bijlage.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
13
Hallo,

Ga naar start > uitvoeren en type het commando services.msc gevolgd door enter.
Navigeer één voor één naar de onderstaande services en stel deze in zoals aangegeven.

(MpsSvc) - Windows Firewall > Automatisch
(BFE) - Base Filtering Engine > Automatisch
(WinDefend) - Windows Defender Service > Automatisch

Herstart hierna de computer en plaats weer even een nieuw logje van de Farbar Service Scanner.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
14
Ik heb geprobeerd alle drie genoemde programma's via services.msc te 'starten'. Ik kreeg bij elk een aparte foutmelding
(MpsSvc) - Windows Firewall >  (stond al op Automatisch) - Foutmelding: Kan de Windows-Firewall op Lokale Computer starten. Fout 1068: Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart.
(BFE) - Base Filtering Engine > (stond al op Automatisch) - Foutmelding: Kan Base Filtering Engine op Lokale Computer starten. Fout 5: Toegang geweigerd
(WinDefend) - Windows Defender Service > (kon alleen Windows Defender vinden. Staat op handmatig) - Foutmelding: De WIndows Defender-service is op de Lokale computer gestart en is daarna gestopt. Simmge services stoppen automatisch als deze niet door andere services of programma's worden gebruikt.
15
Hallo,

Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Klik met de rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt CMD en kies voor uitvoeren als administrator om de opdrachtprompt te openen.
Type nu achter C:\Windows\System32 het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)
Afbeelding Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”