Plaats reactie
1
Wij gebruiken 2 laptops. Degene die het meest gebruikt wordt is mijn eigen laptop draait W8.
Laptop van mijn man draait met W10.
Netwerk Ziggo 071665G.

Laptop van mijn man heeft aldoor gewoon hier ook gebruikt gemaakt. Zelf ingesteld na ontvangst nieuwe modem. Geen probleem. Windows heeft 4 dagen terug een update gedraaid en daarna zijn de problemen begonnen. Zie nu als netwerk alleen Ziggo 07166, met als gevolg dat de verbinding telkens wegvalt.

Uiteraard al zelf wat uitgeprobeerd zonder resultaat. Net Ziggo gebeld maar daar ben ik dus ook niet wijzer geworden. Die hebben het modem gereset bij hun vandaan. Zou het dan nog net goed zijn moest ik maar de leverancier van de laptop inschakelen.

Gevoelsmatig zeg ik dat het eenvoudig op te lossen moet zijn maar ik heb werkelijk geen flauw idee hoe.
2
Hallo,

Dus als ik het goed begrijp heeft de laptop met Windows 8 geen problemen met het wegvallen van de verbinding, maar enkel de laptop met Windows 10.
Wat je kan proberen is het onderstaande.

Druk op de toetscombinatie WIN + R en geef hier het commando devmgmt.msc op gevolgd door enter.
Open hier het gedeelte met de netwerkadapters, klik vervolgens met de rechtermuisknop op de adapter die je wilt updaten en selecteer de optie Stuurprogramma's bijwerken.
Afbeelding Klik hierna in het volgende scherm op de optie Automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's zoeken.
Als er een nieuw stuurprogramma beschikbaar is zal deze automatisch geïnstalleerd worden.

Klik in het scherm van het apparaatbeheer wederom met de rechtermuisknop op de netwerkadapter en kies eigenschappen.
Open nu het tabblad Energiebeheer.
Haal hier het vinkje weg bij de optie "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen".
Herstart hierna de computer en laat even weten of dit het probleem heeft verholpen.
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”