Plaats reactie
1
Hey,

Ik heb verschillende manier geprobeerd om mijn internet snelheid te verbeteren van mijn wi-fi en met kabel, maar zonder succes.

-Ik heb in de netwerkcentrum de eigenschappen van mijn wifi verandert. Ik heb bij de internet protocol versie 4 de DNS serveradres verandert naar:
208 67 222 222
208 67 220 220
-Ik heb verder sommige adviezen opgevolgd die ik kon vinden in deze link in de forum viewtopic.php?f=264&t=8410" onclick="window.open(this.href);return false;
1)TCP/IP versie 6 linkje heb ik weggehaald
2)MTU was al op 1500 dus ik heb dat so gelaten, maar ik heb wel de ''connection speed'' naar 5 mbs (5000 kbs)
3) ik heb ook dit ingetyp op CMD ''Netsh interface tcp set global autotuning level = highly restricted'' maar geen flauw idee wat het gedaan heeft.
4) Ik heb geprobeerd een andere kanaal te gebruiken van mijn wi-fi maar dit maakt ehet slechter dus deed ik weer de settings soals vroeger.

Ik heb een Toshiba Satellite C660-2N3.
Ik heb verder een Huawei HG655d modem.
Ik sal ook proberen achter te halen wat voor abbonnement wij hebben bij de provider Online.

Dit sijn de resultaten van speedstest gemiddeld en dit is meerdere keren getest:
Download snelheid: 8,8
Uploads snelheid: 0,8

PS: MIJN SET KNOP IS STUK...
2
Als je Online hebt, dan heb je ADSL of een afgeleide daarvan (ADSL+, VDSL etc.). Dat bekent dat je snelheid afhankelijk is van de afstand tot de telefooncentrale waar je op bent aangesloten.
Hoe verder weg, hoe lager je snelheid. Zeker als je snelheid zowel met kabel alsook op wifi even snel zijn en niet sneller te krijgen zijn, is de kans groot dat je modem gewoon op een lage snelheid intraint (verbinding maakt met de server in de telefooncentrale zal ik maar zeggen).

Voordat ik je kan helpen kun je inderdaad het beste nakijken welk abonnement je hebt maar eigenlijk nog liever in de status van je modem kijken welke snelheid in je modem staat aangegeven als verbindingssnelheid.
Als je niet weet waar je dat vinden kunt, dan moet je even laten weten welk merk/type modem je hebt, dan kan ik het wellicht even voor je opzoeken.
Greetings, Black Tiger.
3
http://www.speedguide.net/downloads.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Wordt niet echt iets sneller maar toch.

En 8.8.8.8 met 8.8.4.4. voor de dns servers kunnen ook, zijn van Google.


https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=hua ... d+firmware" onclick="window.open(this.href);return false;
Zijn meer problemen ermee, niet om te ruilen voor een ander merk?
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
4
Moet je toch mee uitkijken, met TCP Optimizer heb ik ook al vaker problemen ervaren, met name dat het eerder langzamer werd dan sneller.
Helpt over het algemeen ook maar zelden aan een betere snelheid, of slechts miniem c.q. nauwelijks merkbaar (enkele kb's). Dan kan men dat beter achterwege laten.

Eerst maar eens kijken naar de snelheid waarmee de modem in traint, over het algemeen is daar al genoeg aan af te leiden.
Status venster en dan DSL status, het gaat daarbij om de downstream line rate, zie bijgevoegd screenshot. Maar als je een screenshot van die van jou maakt kunnen we gelijk ook naar de error rates kijken.
Afbeelding
Greetings, Black Tiger.
5
Als eerst wil ik zeggen, hartelijk bedankt voor de antwoorden! Ik zal nu proberen terug te komen op alle antwoorden:

1) Ik heb nog niet het soort abonnement kunnen vinden, maar als ik inderdaad naar mijn Model settings kijk (zie foto) zie ik ADSL 2+ staan. Misschien is dat het? Ik ga nog de papieren zoeken waar alles over mijn soort abonnement staat!
2) Ik heb een Huawei HG655d model.
3) Ik heb die optimizer ook gedownload, stond in dat linkje die ik eerder gaf en heb dus toen MTU naar 1500 gebracht en mijn connection speed naar 5 mbs zoals stond aangeven in het linkje. Dit zonder succes.
4) zie link voor foto van DSL status

Ik kon geen JPG uploaden dus hierbij de link naar de foto toe: https://www.dropbox.com/s/r7rl08zx7uifl ... 3.jpg?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Alvast bedankt voor alle moeite die jullie doen.
7
Ok het intrainen doet ie wel netjes, je hebt dan 1 mbit upstream en 10 mbit downstream. Maar bij ADSL is er altijd wat verlies.

In dat geval zit je met een downloadsnelheid van 8,8 toch aan het maximaal haalbare voor een ADSL snelheid van 10 mbit bij testsites als speedtest, want daar willen de uitslagen ook nog wel eens wisselen. Best kans dat je op speedtest bij een andere server nog iets hoger uit komt, bijv. op 9,5 of zo. Prima waardes in elk geval.
Effectief kun je dat gerommel in de marge noemen, want je bent ook altijd afhankelijk van het internet, drukte op de te bezoeken servers en upstream wat die sites leveren. Het zijn geen merkbare verschillen op die snelheid.

Voor een beter snelheid zul je in dit geval toch een abonnement met hogere snelheid moeten nemen. Jouw lijn ziet er verder goed uit dus dat moet goed mogelijk zijn.
Greetings, Black Tiger.
8
Black Tiger schreef:Ok het intrainen doet ie wel netjes, je hebt dan 1 mbit upstream en 10 mbit downstream. Maar bij ADSL is er altijd wat verlies.

In dat geval zit je met een downloadsnelheid van 8,8 toch aan het maximaal haalbare voor een ADSL snelheid van 10 mbit bij testsites als speedtest, want daar willen de uitslagen ook nog wel eens wisselen. Best kans dat je op speedtest bij een andere server nog iets hoger uit komt, bijv. op 9,5 of zo. Prima waardes in elk geval.
Effectief kun je dat gerommel in de marge noemen, want je bent ook altijd afhankelijk van het internet, drukte op de te bezoeken servers en upstream wat die sites leveren. Het zijn geen merkbare verschillen op die snelheid.

Voor een beter snelheid zul je in dit geval toch een abonnement met hogere snelheid moeten nemen. Jouw lijn ziet er verder goed uit dus dat moet goed mogelijk zijn.

Toch fijn om te weten dat ik het maximale eruit haal. Bedankt voor de moeite en veel succes nog met andere problemen!:D:D:D
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”