Plaats reactie
1
Elke dag word ik wel 2-3 x verbroken, vanuit mijn PC (Samsung laptop, R730) met internet. Als ik rechtsonder druk op : Problemen oplossen (in het Newerkcentrum), komt en na verloop van tijd weer verbinding. Kost tijd en is lastig als je op Internet zit.

Probleem: netwerkverbinding breekt 2 - 3 maal per dag af. Diagnose van Netwerkcentrum "Kan niet voorkomen dat de computer voortdurend overschakelt tussen draadloze routers of draadloze toegangspunten".
Ik heb een voorkeursnetwerk ingesteld.

De diagnose was en is: overmatig zwerven. Zie hierboven. Krijg uit de diagnose ook een nummer: W401212E2205 maar ik weet niet wat ik hier mee aanmoet.

Jan Willem
2
ik zie dat je die vraag ook al eens stelde in een ander forum, maar dat daar geen verdere reacties meer op kwamen.
de energiebesparingen zijn dus al uitgeschakeld.
hoeveel netwerken staan er in de voorkeursnetwerken? wis alles behalve je voorkeursnetwerk.
kan ook dat er meer netwerken actief zijn in hetzelfde bereik waardoor de adapter gaat switchen. wijziging van kanaalinstellingen op de router kan helpen. zie bijv http://nl.hardware.info/reviews/4737/2/ ... veranderen" onclick="window.open(this.href);return false;
en het kan ook de atheroskaart zijn. het zou niet de eerste zijn die ik adviseerde te vervangen door een ander merk.
3
Dank voor snelle reactie.

Wat knap dat je gezien hebt (hoe doe je zoiets?) dat ik ook op een ander forum (PC Helpforum) dezelfde vraag had gesteld. Toen daar geen bevredigend antwoord kwam, heb ik idd dezelfde vraag hier gesteld (vorige keer ben ik hier uitstekend geholpen met "vertraging bij toetsenbord")

Nu de zaak zelf.
1. Het kanaal had ik al veranderd met behulp van de (prima, m.i.) Servicetool van KPN (ik heb een Expedia box router van KPN)
2. In mijn voorkeursnetwerken (via Configuratie; conform je aanwijzing) staan maar 2 netwerken: de router (met naam) en mijn PC. Moet ik router laten staan en "mijn PC" verwijderen?
3. Via de KPN Servicetool kan ik zien dat er wel 7 WIFI verbindingen in de buurt zijn. Die van mij staat aangevinkt.

Hoe verder? Of is het toch de (Atheros) netwerkkaart? Vervangen? Waardoor?

Jan Willem
4
1, vraag is natuurlijk of die verandering zinvol was...... zoiets heeft alleen zin als je de omgeving kent, vandaar de link maar je kan ook deze gebruiken http://www.metageek.net/products/inssider" onclick="window.open(this.href);return false; voor een goede tool die je wifi-omgeving in kaart brengt.
2 merkwaardig dat 'mijn pc' (is dat dezelfde laptop of een andere pc?) in dat lijstje staat. daar hoort enkel de thuisrouter te staan.
3 ik ken die kpn-tool niet, maar verlaat me liever op een van de gesuggereerde wifi-tools.

en wat vervanging betreft: bij een zaak als replacedirect.nl kan je dat makkelijk uitvogelen.
je kan het ook eerst even testen met een (geleend) usb-wifi-adaptertje. houdt die wel verbinding dan weet je wat te doen.
5
Dank.

"Mijn PC" is idd mijn laptop. Weet niet hoe die daar (Configuratiescherm-Draadloze Netwerken) terecht gekomen is. Heb hem nu weggehaald en alleen de thuisrouter staat er nu in Draadloze Netwerken. Misschien dat het probleem zich nu niet meer voordoet. Ik laat dat nog weten.

Ik verlaat me toch liever op de KPN Servicetool, die automatisch de omgeving in kaart brengt, een beter kanaal (tenminste 2 afstand van dichtstbij gelegen kanaal) uitzoekt en instelt. Voor mij als beginner is de gesuggereerde tool te ingewikkeld en kost bovendien minstens € 19.

Hartelijk dank so far

posting.php?mode=edit&f=264&p=146956#" onclick="window.open(this.href);return false;
6
in de review waar ik die link vandaan kopieerde, stond die nog als gratis tool...
maar je kan ook de wifi-analyzer uit de eerdere link proberen op je telefoon. daar doe ik het altijd mee. je hoeft alleen maar wat eenvoudig benul te hebben om het plaatje met de gevonden stations te begrijpen....
7
Wederom dank.

Ik ga eerst even kijken of je allereerste advies helpt: het verwijderen/hebben verwijderd uit Draadloze Netwerken van alle andere toegangspunten.

Als dat niet helpt, dan maar weer kanaal veranderen (bv: http://bit.ly/1Wjs94B" onclick="window.open(this.href);return false;)

Jan Willem
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”