Plaats reactie
1
Hallo,

Mijn ouders hebben een computer waarvan het internet het "opeens" niet meer doet.
Ik heb geprobeerd het zelf op te lossen tot geen baat.
Verschillende internet oplossingen geprobeerd maar het mocht niet helpen.

Ik heb het volgende geprobeerd:
- ipv6 uitgezet.
- modem/router alles uitgezet angezet.
- modem/router 30 sec power eraf.
- pc mee genomen naar een andere pc die wel internet had op het zelfde netwerk.
- Verschillende kabels omgewisseld.
- ip en dns wordt automatisch toegewezen.
- Alles van de thuisnetwerk eraf gehaald en alleen de pc in kwestie aangesloten.

Verder vrees ik dat er geen systeemherstel punt is gemaakt (stond uit)

En ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar Avast firewall wil niet starten, zodra je inschakelen klikt krijg je METEEN een error message (De firewall kan niet worden gestart)
maar mogelijk is dat omdat er niks is om te firewallen?, maar de message zegt niet iets van geen internet ofzo :S

Ik hoop dat jullie mijn ouders kunnen helpen.
En alvast bedankt voor het lezen.

Met vriendelijke groet,
Thijs
2
Het niet starten van een virusscanner met een foutmelding van de firewall die niet start kan duiden op een virus, trojan of malware.
Er is echter geen foutmelding genoemd hetgeen het zoeken naar een oorzaak wel vermoeilijkt.

Wat je het eerst kunt proberen is om te zien of de winsock geinfecteerd is door deze te resetten.
Open daarvoor een command prompt als administrator en type dan het volgende in:

Code: Selecteer alles

netsh winsock reset
en druk daarna op enter. Dan zal de computer winsock resetten en je daarna vertellen dat je de pc opnieuw moet starten. Dat mag je dan ook doen.
Kijk of je na de herstart wel internet hebt.

Zonee, dan graag het volgende eens doen. Zonder internet kun je het benodigde programma'tje ook via een usb stick overzetten op de pc zonder internet.

Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed programs
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Greetings, Black Tiger.
3
Mijn excusses ik had het programma al gebruikt alleen vergeten toe te voegen

Dus bij deze als bijlage wel toegevoegd.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Helaas is dat niet dezelfde als wij vragen, in onze instructie staat namelijk ook de "installed software" aangevinkt.
Heb je ook de netsh winsock reset uitgevoerd zoals gevraagd?


Hoe dan ook heb ik in het logje wel enkele problemen kunnen zien met het .Net framework.
....that did not meet the Microsoft signing level requirements
Dat is op zich niet zo erg, belangrijker is dan een heap error in WUDFHost.exe, die als het goed is allerlei drivers aan stuurt. En een aantal NetBT fouten.
De fouten (ja ook netwerk) kunnen veroorzaakt worden door problemen met de harddisk.

En dit wijst op harde schijf fouten op 2 schijven:
Error: (10/22/2015 06:17:19 PM) (Source: NTFS) (User: )
Description: Met de standaardbeheerder voor transactiebronnen op volume \Device\HarddiskVolume6 is een onherstelbare fout aangetroffen en de beheerder kan niet worden gestart. Raadpleeg de gegevens voor de foutcode.

Error: (10/22/2015 06:17:18 PM) (Source: disk) (User: )
Description: Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk2\DR2.
Ik durf echter niet te zeggen of dit allemaal oorzaak is of kan zijn aangezien je met Windows 10 werkt en die heeft nog kinderziektes.

Wat ik zeker zou doen:
1.) Schijfcontrole op alle schijven, alles aanvinken wat aan controlemogelijkheden geboden wordt.
2.) De eerder genoemde netsh winsock reset uitvoeren
3.) a.) Als 2 helpt, dan in de anti malware sectie verder gaan met de specialisten aldaar
b.) Als 2 niet helpt dan een systeemherstel proberen.
Greetings, Black Tiger.
5
Heel erg bedankt voor al de hulp.

Uiteindelijk bleek dat Avast Anti-virus het internet blokkeerde.
Avast uninstalled en internet was weer terug.
6
Antivirus? Bedoel je niet Avast Internet Security? Want die heeft er een firewall bij, virus niet.
Dat maakt me wel nieuwsgierig. :)

Sowieso alvast bedankt voor het delen van de oplossing!
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”