Plaats reactie
1
Beste lezers,

Ik heb geprobeerd om een antwoord hierop te krijgen via Google en ook via de forum hier zelf, maar helaas geen antwoord kunnen vinden dus alvast mijn excuses als het antwoord heel simpel is. Ik probeer dus te kijken of ik een snellere verbinding heb via mijn nieuw aangeschafte netwerkkabel ten opzichte van gebruik via Wi-Fi.

Weet iemand hoe ik dus de snelheid kan testen van mijn netwerkkabel en dan van mijn Wi-Fi zodat ik ze kan vergelijken en of een eventuele snellere internet wel 100% correct is of in sommige gevallen niet?

Alvast bedankt!

PS: ik ben trouwens langer lid, maar ben helaas mijn gebruikersnaam vergeten.
3
Bedankt voor je hulp, maar ik krijg GIGANTISCH grote verschillen in de uitkomsten....is er toevallig een andere 100% objectieve manier om te weten wat sneller is? Het lijkt mij dat zo'n website niet goed werkt.
5
Ik heb ze net vergeleken en ook eens met ziggo en het blijkt dus dat mijn wi-fi sneller is dan met kabel....zo te zien niet altijd sneller zoals jij beweert. Kan ik dus net zo goed die kabel weg flikkeren en gewoon mijn wifi gebruiken:p
8
Ligt er een beetje aan wat je abonnementssnelheid is en wat de wifi apparatuur aan kan maar normaliter kloppen bovenstaande uitspraken.

Is jouw snelheid met kabel langzamer dan wifi en is er inderdaad zo'n "gigantisch" verschil als je zegt, ga er dan maar van uit dat er iets met de kabel en/of apparatuur niet klopt.
Dat zou je dan ofwel moeten checken en in orde maken, of je maakt inderdaad de keuze om wifi te gebruiken.
Ik heb zelf hier ook zoiets aan de hand gehad, een gigabit switch en toch kwam ik met mijn 90 mbit toch maar op 60 mbit uit. Bleek dat de voeding van de switch niet meer lekker was. Na vervanging was het weer de volle 90mbit, zelfs iets er over (tegenwoordig dus 120 mbit).
Greetings, Black Tiger.
9
Hmmm... Ik heb het meerdere keren getest, maar met kabel was het toch elke keer iets langzamer. Ik ga proberen te kijken wat er mis is met mijn kabelverbinding, weet iemand waar ik een ''goed geconfigureerde lan adapter'' kan vinden? Ik neem aan dat dit iets met settings is of is het gewoon een fysieke kabel, want mijn kabel heb ik gloednieuw aangeschaft.

Of kan iemand misschien aangeven waar ik informatie hier op forum over LAN verbinding optimaliseren kan vinden?
10
Eerst de juiste driver bij de adapterbakker zelf ophalen en installeren.
In de geavaceerde eigenschappen van die adapterdriver kijken of alles naar wens staat, zoals full duplex en de snelheid.
Adapter kan best een oude zijn die maar tot 100Mb gaat en wat nooit word gehaald.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
11
pearl schreef:Eerst de juiste driver bij de adapterbakker zelf ophalen en installeren.
In de geavaceerde eigenschappen van die adapterdriver kijken of alles naar wens staat, zoals full duplex en de snelheid.
Adapter kan best een oude zijn die maar tot 100Mb gaat en wat nooit word gehaald.
Ik heb geen flauw idee wat je net zei, maar is er niet ergens een topic hierover in het forum.
12
Lukt het op deze manier misschien?
Configuratiescherm -> Netwerkcentrum -> (links) adapterinstellingen wijzigen.

Je ziet dan de adapter, klik met de rechter muisknop er op en kies voor eigenschappen.
Klik dan op het knopje "configureren" en kijk bij tabblad "geavanceerd".
Dan is daar een lijstje te zien, kijk eens bij "Snelheid & duplex", deze staat vermoedelijk op "automatisch onderhandelen", klik even op het pijltje ernaast en kijk of er ook 1.0Gbps bij staat.

Heb je een merk pc? Zoja geef ons eens het merk en type door, dan kunnen wij voor je opzoeken waar je eventueel een nieuwe driver kunt downloaden.
Greetings, Black Tiger.
13
Black Tiger schreef:Lukt het op deze manier misschien?
Configuratiescherm -> Netwerkcentrum -> (links) adapterinstellingen wijzigen.

Je ziet dan de adapter, klik met de rechter muisknop er op en kies voor eigenschappen.
Klik dan op het knopje "configureren" en kijk bij tabblad "geavanceerd".
Dan is daar een lijstje te zien, kijk eens bij "Snelheid & duplex", deze staat vermoedelijk op "automatisch onderhandelen", klik even op het pijltje ernaast en kijk of er ook 1.0Gbps bij staat.

Heb je een merk pc? Zoja geef ons eens het merk en type door, dan kunnen wij voor je opzoeken waar je eventueel een nieuwe driver kunt downloaden.
Hartstikke bedankt voor je hulp! Het stond inderdaad op automatisch en ik heb dat veranderd naar 100mbx full duplex, er stond helaas geen 1.0 gbs. Ik heb een Toshiba laptop en model ''Satellite C660-2N3''. Ik heb net even mijn snelheid gecheckt en het is nog steeds ongeveer hetzelfde als met wi-fi. Download snelheid is steeds ongeveer 8,5 mbs en upload snelheid 0,3 mbs.
15
Heb je er een switch tussen zitten?
Zoja, welke?
Wat als je hem direct op het modem aansluit?
Welke kwaliteit netwerkkabel heb je?
Welke netwerkkaart heb je in je systeem? Heb je vaak rottige Realtek of een goede andere?

Kortom er zijn veel vragen te beantwoorden eer je tot conclusies over kunt gaan....
Bij mij is iig LAN altijd veel sneller dan wifi....zoals je eigenlijk verwacht....
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”