Plaats reactie
1
Als je bijvoorbeeld naar de website van Microsoft gaat of van Nvidia verwacht je bij hun server(s) terecht te komen.
Dus niet 8:) Dat blijkt uit mijn tracert command (zie onderstaande screenshot)
Je maakt in feite verbinding met de servers van Akamai.
Afbeelding Wat gebeurd er als dit bedrijf in theorie wordt platgelegd?? Zijn veel websites dan nog wel bereikbaar??
Zou dit bedrijf niet ideaal zijn voor bedrijven als de NSA...
2
@ Rick13,

Onderstaande heb ik ooit vernomen van EAM / OA
De akamai domeinen zoals akamai.net en akamaitechnologies.com worden onder andere gebruikt voor Windows updates.

Akamai kunt u het beste bekijken als een extra internet dat door veel grote bedrijven (zie overzicht) wordt gebruikt om zo snel mogelijk en via de kortste route data te versturen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Het is een enorme cloud provider. Ik wet niet dat Microsoft en nVidia er ook al aan meededen. Als dat bedrijf wordt platgelegd gaat het in de US een stuk lastiger worden.
Mij is het bekend geworden van virusscanners met name eerst Avira en volgens mij ook AVG, die zal zeker interessant zijn voor de NSA.
Interessant leesvoer misschien:
https://en.wikipedia.org/wiki/Akamai_Technologies" onclick="window.open(this.href);return false;

Toevallig had ik enkele dagen terug 's nachts even een probleem met de meeste US sites. Geen idee of er een storing is geweest op de Amsix (of werkzaamheden aan een router of zo), maar vermoedelijk niet bij Akamai aangezien ook een forum op een dedicated server niet bereikbaar was. Na een paar uur was het weer over.
Greetings, Black Tiger.
4
Maar dan zouden internet criminelen toch dezelfde techniek als Akamai kunnen toepassen om gebruikers naar malafide server(s) om te leiden.
Om zo bijvoorbeeld malware te verspreiden.

Correct me if am wrong.
5
Theoretisch wel, maar dan zullen ze toch eerst een geslaagde "man in the middle" aanval moeten uitvoeren. Daarnaast neem ik aan (hoop ik) dat er ook nog wel een soort van verificaties op die servers plaats vindt.
Greetings, Black Tiger.
6
Black Tiger schreef:Theoretisch wel, maar dan zullen ze toch eerst een geslaagde "man in the middle" aanval moeten uitvoeren. Daarnaast neem ik aan (hoop ik) dat er ook nog wel een soort van verificaties op die servers plaats vindt.
Ik begrijp volkomen dat een scriptkiddie dit niet voor elkaar krijgt ;D ;D
Je moet de onderliggende techniek van servers, netwerken, e.t.c. volledig begrijpen.

Verificatie in de vorm van certificaten bedoel je? Wat ook niet waterdicht is..
7
Niet alleen certificaten, er zijn ook nog wel andere verificatiemogelijkheden tijdens de verbinding.
Je kunt bijv. ook een check laten doen d.m.v. vraag en antwoord of het antwoord wel van het juiste ip en bijbehorende hostnaam terug komt.

Als men echt kwaad wenst te doen is niets waterdicht en al zou het dat wel zijn dan kan een goede DDOS nog wonderen verrichten om de boel te verstoren. ;)
Greetings, Black Tiger.
8
Black Tiger schreef: Als men echt kwaad wenst te doen is niets waterdicht en al zou het dat wel zijn dan kan een goede DDOS nog wonderen verrichten om de boel te verstoren. ;)
Klopt ;D
Alhoewel een DDOS aanval niet echt hacken is in mijn opinie.
9
Klopt, een DDOS is niet hacken, maar hij is er vaak wel onderdeel van. Is al vaker gebeurt dat webservers over hun nek gebracht werden door een DDOS aanval zodat de daadwerkelijke hack mogelijk werd.
Maar echt hacken is het inderdaad niet, daarom schreef ik ook dat je de boel ermee kon verstoren. Je ziet wel welke ergernis dat teweeg kan brengen bij de laatste aanvallen op Ziggo. 8:)
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”