Plaats reactie
1
heb sinds kort een smart tv met daaraan gekoppeld mijn computer en een mediaplayer (extern). heb de map 'downloads' die ik wil delen zodat ik hem via de mediaplayer kan benaderen. in windows 7 ben ik gaan staan op de map en heb ik gekozen voor de optie delen en vervolgens lezen/schrijven. de map wordt wel zichtbaar bij de mediaplayer, maar hij vraagt vervolgens om een netwerk-id en een wachtwoord. als ik in windows weer kijk en de map selecteer zie ik het slotje nog staan bij delen op 'niemand'. wat kan het probleem zijn?
2
Het ligt er een beetje aan hoe je het delen in een netwerk hebt ingesteld op je Windows 7 machine.
Maak je gebruik van een thuisgroep wordt het al moeilijker aangezien die een aparte code heeft, zelf werk ik met een werkgroep.
Het beste is dan te zorgen dat alle machines in dezelfde werkgroep zitten.

Als er nog voor een id en wachtwoord gevraagd wordt, dan kun je misschien het beste eens proberen met de gebruikersnaam en bijbehorend wachtwoord wat je ook op je computer gebruikt.
Greetings, Black Tiger.
3
heb nu niet de thuisgroep rechten gegeven, maar de groep 'iedereen'. die krijg je niet standaard te zien. als je die op dezelfde manier rechten geeft, lukt het wel! kan afgesloten worden.
4
Dat klopt, als je het met rechten doet kun je de groep iedereen gebruiken, was ik vergeten te vermelden.
Goed dat je het zo gauw gevonden hebt en bedankt voor de terugkoppeling! :good:
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”