Plaats reactie
1
om een meer solide internetverbinding te hebben, heb ik een Socket Homeplug 500 Mbps Dual Pack LN-553 aangeschaft, alleen werkt hij niet erg mee.
draadloze verbinding heb ik totaal geen problemen mee, werkt gewoon maar het is de Lan verbinding die ik graag gefixt wil hebben.

hopelijk kunnen jullie mij verder helpen,
bij voorbaat dank.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo.

Ik heb even vluchtig je bestand nagekeken en dan is het wel leuk om te zien dat je ook H1Z1 speelt. Doe ik zelf ook maar wel op een PVE server, lekker rustig in elk geval.

Verder een advies wat niets met je probleem te maken heeft, maar misschien wel tot andere problemen kan leiden.
Er staat naast de nieuwe up2date Java 8 nog een verouderde Java 7 geinstalleerd. Die zou ik even deinstalleren.

Verder zie ik geen netwerkproblemen behalve de Peer Name Resolution die je nodig hebt voor homegroepen.
Dat mag feitelijk niet van invloed zijn op je bekabelde netwerk, want ik heb die ook niet draaien.

Kun je eens ipv6 uitschakelen en kijken of dat helpt?
Ga daarvoor naar netwerkcentrum en kies voor adapterinstellingen wijzigen.
Dan bij de adapters (in elk geval de bekabelde adapter) eigenschappen kiezen, daarna eigenschappen en vinkje weghalen bij ipv6.
Dan op OK klikken en eens de pc herstarten.

Helpt dat?

Zo nee, dan kun je proberen de wifi adapter uit te schakelen, sommige systemen hebben soms problemen als beide systemen een ip vragen.

Een andere mogelijkheid is dat er iets met die Socket Homeplug niet goed gegaan is qua verbinding, want ik zie zo vlug niets vreemd.
Greetings, Black Tiger.
3
hallo black tiger,

leuk dat jij ook h1z1 speelt, het idee is dat ik dat soort games wil gaan streamen maar mijn draadloze verbinding is nogal onstabiel vandaar de homeplug.

maar hoe verwijder ik java 7 ? ik kan namelijk alleen 8 vinden.

ipv6 uitschakelen werkt helaas niets.

en hoe bedoel je wifi adapter uitschakelen ?, volledig draadloze verbinding uitschakelen ?

ben echt een beginner met dit soort spul :P ook zit ik op een andere groep dan de router, ik weet niet of dat veel uit zou moeten maken ? lampjes van de socket homeplug branden namelijk wel.
4
Streamen doe ik ook wel eens, maar niet via wifi, dat is me toch te instabiel. De homeplug kan dan een oplossing zijn.
Een andere groep mag normaliter niet uitmaken, maar een aantal van die homeplug apparaten vinden het niet prettig als ze in een stekkerdoos gebruikt worden, dat schijnt wel problemen op te leveren.
Als de juiste lampjes branden dan zouden ze feitelijk verbinding met elkaar moeten hebben, vermits je ze tijdens installatie ook gekoppeld hebt met een knopje want dat moet dacht ik altijd wel gebeuren. Dan moet ook een ervan al met de router verbonden zijn op dat moment.
en hoe bedoel je wifi adapter uitschakelen ?, volledig draadloze verbinding uitschakelen ?
Correct. Dat kun je doen door bij "adapterinstellingen wijzigen" de draadloze adapter uit te schakelen, maar als het om een laptop gaat zit er op laptops vaak ook een knopje of schakelaartje waarmee je die kunt uitzetten.

Eventueel kun je ook nog eens met een andere UTP kabel (netwerkkabel) proberen, om uit te sluiten dat het euvel aan de kabel ligt.
Greetings, Black Tiger.
5
Bingo, Het probleem zat hem inderdaad in de stekkerdoos, aangezien ik al mijn apparatuur in een stekkerdoos heb zitten had ik deze er mooi bij geplaatst, nu in een gewoon stopcontact en in 1x verbinding ;) wat is trouwens jou twitch naam ? ben zeer benieuwd naar jou streams.

hartelijk dank voor je tijd en hulp.
6
Fijn dat het opgelost is. :good:

Ik heb al een paar maanden niet meer gestreamed maar van de winter gaat dat weer vaker gebeuren.
Mijn twitch naam is blacktiger63 en als je nog naar meer Nederlanders zoekt is het misschien ook eens leuk naar Rice_NL te kijken. Da's iemand die ook op Tweakers zit en die streamt wat meer dan mij.
Ben zelf momenteel aan het stoeien met een bromtoontje wat ik er uit moet hebben. :)
Greetings, Black Tiger.
7
aah kijk aan leuk, ik zelf stream vooral engels onder de naam " onclick="window.open(this.href);return false;, sinds kort pas begonnen met opslaan van streams en ben nog alles aan het opzetten maar er zit al schot in de zaak :D
8
Heb je al 4 sterren bij CS:GO? Phew, ik ben er te oud voor, zal denkelijk wel op gold nova 1 of 2 blijven hangen met m'n slechte ogen. ::)
Ik heb je ook maar gelijk gevolgd is wel leuk. Mocht je tegen problemen of vragen oplopen laat het gerust weten, wie weet kan ik van dienst zijn. :D
Greetings, Black Tiger.
9
haha tsja veel geluk hebben, ben zelf ook nog erg noob hoor, maar goed het gaat erom dat het leuk is.
Als er vragen zijn zal ik zeker even bij je aankloppen, zelf heb ik er zeer weinig verstand van dus ik doe eigenlijk alles met guides op het internet.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”