Netwerkverbinding zoeken duurt lang

Plaats hier al je vragen omtrent het instellen van Netwerken, WiFI (draadloze netwerken), Routers & Modems en dergelijke.
Plaats reactie
koosr46
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Kennisniveau: (2) Ervaren
AV: F-Secure via Ziggo

Elke keer als ik de PC opstart duurt het behoorlijk lang voordat hij de netwerkverbinding vindt, ondanks dat ik met een kabel verbonden ben.
Ik heb de minitoolbox bijlage toegevoegd
Wie kan mij helpen?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Black Tiger
Moderator (Netwerken)
Moderator (Netwerken)
Bericht indicaties: 2
Kennisniveau: (3) Expert
AV: Emsisoft Antimalware
AM: Malware Bytes
FW: Windows Firewall

Beste Koos.

Dat het lang duurt voordat de netwerkkaart geladen is en verbinding heeft kan een aantal oorzaken hebben.
Over het algemeen ligt dit vaak aan het feit dat er bepaalde dingen tijdens het opstarten geladen worden en dan vertragen andere zaken wel eens.

Ik heb in je log gekeken en heb daar iets gevonden wat wellicht wel een oorzaak kan zijn.
System errors:
=============
Error: (06/22/2015 09:53:21 AM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:
avc3
BdfNdisf
Dit wijst er op dat Bitdefender geinstalleerd is geweest en in elk geval niet geladen word terwijl dat wel geprobeerd wordt. Je hebt ook CCCleaner geinstalleerd, misschien deze nog eens draaien? Want deze Bitdefender drivers zouden voor zover mij bekend niet meer geladen mogen worden.
Aangezien Bitdefender een virusscanner en/of firewall is, kan dit al een oorzaak tot vertraging zijn van het laden van het netwerk. Er is kans dat hier op een timeout gewacht wordt alvorens verder te gaan. Je hebt echter F-secure dus vreemd dat nog geprobeerd wordt deze drivers te laden.

Dat is er nog een service genaamd NEWDRIVER-service die niet gestart wordt, waarvan ik niet weet waar deze voor is, de naam is nogal vreemd te noemen.
Voor zover bekend behoort deze tot newsoftwares.net en misschien heb je daar software van geinstalleerd die niet lekker werkt?
Als je bekend bent met het werken met het register kun je hier eens kijken:

Code: Selecteer alles

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\NEWDRIVER
en aangeven wat daar staat, dan is misschien te zien welk stukje software dit veroorzaakt. Maar dit zal waarschijnlijk geen mede oorzaak van de vertraging zijn.

Hoe dan ook denk ik dat Bitdefender hier het meeste roet in het eten gooit, hetgeen ook verderop in de log te zien is:
Name: BitDefender AVC HV
Description: BitDefender AVC HV
Class Guid: {4d36e97d-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Manufacturer: (Standard system devices)
Service: avchv
Device ID: ROOT\SYSTEM\0001
Problem: : This device is disabled. (Code 22)
Resolution: In Device Manager, click "Action", and then click "Enable Device". This starts the Enable Device wizard. Follow the instructions.

Name: BitDefender Firewall NDIS 6 Filter Driver
Description: BitDefender Firewall NDIS 6 Filter Driver
Class Guid: {8ECC055D-047F-11D1-A537-0000F8753ED1}
Manufacturer:
Service: BdfNdisf
Device ID: ROOT\LEGACY_BDFNDISF\0000
Problem: : This device is not present, is not working properly, or does not have all its drivers installed. (Code 24)
Resolution: The device is installed incorrectly. The problem could be a hardware failure, or a new driver might be needed.
Devices stay in this state if they have been prepared for removal.
After you remove the device, this error disappears.Remove the device, and this error should be resolved.
Zoals de foutmelding al aangeeft moet dit device verwijderd worden. Idem voor het voorgaande device van Bitdefender. Als dat niet meer in "Programma's verwijderen" staat in het configuratiescherm dan zou het via het register kunnen, vermits je daar weg mee weet.
Anders moet ik even een collega of een andere forum gebruiker vragen hoe deze twee het beste te verwijderen zijn.
Greetings, Black Tiger.
koosr46
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Kennisniveau: (2) Ervaren
AV: F-Secure via Ziggo

Bedankt voor je snelle reactie en het lijkt dat het opgelost is.
Ik heb regedit gebruikt en alles waar bitdefend in stond verwijderd.
Ik weet dat het niet zonder risico's was
Ik kwam daarna ook niet meer op internet, maar na het herinstalleren van de drivers, is het weer helemaal goed.
Je mag er een slot opzetten
Black Tiger
Moderator (Netwerken)
Moderator (Netwerken)
Bericht indicaties: 2
Kennisniveau: (3) Expert
AV: Emsisoft Antimalware
AM: Malware Bytes
FW: Windows Firewall

Goed om te horen dat inderdaad het restant bitdefender de veroorzaker was. Fijn te horen dat het weer werkt en bedankt voor de terugkoppeling! :good:
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”