Plaats reactie
1
Goedendag ,
ik ben doorgestuurd hierheen door hijackthis door enne eric

ik heb een probleem ik heb programmas die ik normaal gebruikte zoals ispq dat werkt wel bij mijn vrindin op de laptop maar bij mij op de vaste pc niet hij blijft maar zoeken inloggen in netwerk zegt die steeds ik kom er zelf niet uit wat dat nu is misschien dat iemand mij hier in kan helpen ? alvast bedankt Gr Ron
2
Een videochat programma.
Misschien heb je een firewall die het een of ander blokkeert.

We kunnen eens proberen of we het euvel kunnen vinden. Hoe je dat moet doen staat hier onder.
Om te kunnen zien of je de benodigde programma's hebt geinstalleerd is het wel handig als je ook "list installed programs" aan vinkt, die staat in de tekening niet aangevinkt.

Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op "MiniToolBox.exe" om te tool te starten.
  • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen MiniToolBox.exe als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als",
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Installed Programs
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht inclusief de probleemomschrijving.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Greetings, Black Tiger.
4
hoi hoi .
nee firewall staat uit ik heb verder niets geen internet beveiliging niks nu . maar het rare is dat die het op de laptop van mijn vriendin het wel doet !

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp Gr Ron.
5
Hopelijk wel een virusscanner. :)

Helaas ben je vergeten "list installed programs" aan te vinken zoals ik gevraagd had.

Ben even aan het kijken, ik zie dat er wat fouten optreden, o.a. dat Internet explorer crashed.
Er zijn echter ook diverse services die niet wensen te starten. Waaronder SSDP servers, Homegroup service, WMPNetwork service en uPnP device host service.

Heb je recent Combofix laten draaien? Daar zie ik ook nog resten van.
Normaliter kun je deze netjes uninstallen middels het commando:
Combofix /uninstall

Ik heb het idee dat er wat dingen verdwenen zijn die niet weg hadden mogen zijn of het systeem door malware aangetast is of is geweest.

Kun je het volgende eens doen en laten weten wat dit voor uitkomst brengt?

Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt CMD en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
Type nu achter C:\Windows\System32 het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)
Afbeelding Daarna nog 2 vragen.
Heb je Flash geinstalleerd, zoja welke versie?
Heb je Java geinstalleerd, zoja welke versie(s)?
Greetings, Black Tiger.
6
hoi hoi nee ik heb nu ook geen virus scanner ! dacht wacht even

java jre 1.8.0_31 24-1-2015 14.48
java jre 1.8.0_25 24-1-2015 14.49
jave update 24-01-2015 8.0.310

flashplayer 25-6-2014 3.5.4.25
flashplayer 25-1-2015 16.0.0.296

cbs logje doe ik in een bestand en zal die list installed programs ook even sturen
7
cbs logje kan ik je niet sturen is te groot zegt die ik heb wel even die minitoolbox weer laten draaien
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Wat bedoel je met CBS logje? Dat zegt me zo vlug niks en volgens mij heb ik daar ook niet om gevraagd. :)

Ik bedoelde niet de jre versie maar de Java versie, zie net dat dit Java 8 Update 31 is, dus dat is wel in orde.

Logje kan ik niets fouts in ontdekken, chat zou ermee moeten werken.
1.) Is er nog wat uit die sfc /scannow gekomen aan resultaat?
2.) Kun je ipv6 eens uitvinken?
3.) Werkt alleen die ispq niet of is er nog meer wat niet werkt (zoja, wat bijv.?).

Ohja... z.s.m. weer een virusscanner er op, AVG of Avast is ook prima als je een gratis scaner wilt.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”