Plaats reactie
1
Hallo, Ik heb boven bekabelde netwerk boven daar zitten vier pc.die zijn aan gesloten op een Ubee modem ziggo, ik heb van alle pc,s de Mac adres op geschreven. Op de Ubee heb een lan kabel aan gesloten op een Wifi Belkin router De wifi beneden is goed snelheid van 70 ,Maar de vraag ik wil de lan pc zijn op mijn Wifi laptop ik dat je met een mac adres kunt doen. Ben al bezig geweest met de ubee en de belkin maar lukt niet Kan iemand mij uit leggen hoe dat .wat als ik een Mac adres in voer dan is mijn wifi op de telefoon geeft constant aan ip aan zoeken .Ziggo heeft mijn Ubeen al Wifi uitgeschakeld ook wifi spot hij werkt alleen nog op lan poorten van ubee ::)

Mvg

Aaldrik
What your command was, if someone asks:
- Never say 'oops'
- Always say 'aaah, interesting'
2
Een mac adres kun je niet routeren dus het macadres van je Ubee heb je niet nodig.
Wat jij wilt kan maar op 2 eenvoudige manieren.
1.) Je sluit de LAN pc ook aan op een van de LAN poorten van de Belkin.
2.) Je maakt de hele configuratie anders, waarbij je de Belkin router eigenlijk als switch gaat gebruiken.
In dat geval sluit je de LAN kabel die van je Ubee komt niet aan op de WAN/Internet poort van de Belkin, maar op een van de 4 LAN poorten van de Belkin.
Maar dan moet je van tevoren wel dhcp op de Belkin uitschakelen en het WAN ip leeg maken of op bijv. 10.0.0.2 zetten en het LAN ip van de Belkin vastzetten op 192.168.178.2 zodat je hem altijd nog via elke machine bereiken kunt.

In geval je dat wilt, kijk dan naar deze (klik) post van mij op een ander forum, daar staat een stappenplan. Is wel voor een Netgear maar maakt in principe verder niet uit.
Greetings, Black Tiger.
3
Hoi Bedankt voor je uitleg, Heb het voor elkaar Prima , Heb nog een vraag je aan je, Ik heb een nieuwe wifi printer gekocht die is goed aan gesloten op wifi netwerk Werkt goed.
Maar de vraag is Kan ik de wifi printer ook laten delen op een bekabelde net werk ? Ik ben zelf gaan googelen ik kom tot ontdekking Dat je een bridge nodig hebt
ik zit zelf te denken aan een Wifi Printer server met een ethernet poort aan te sluiten op mijn switch, Wat ik ook nog over heb Wifi router die zou ik ook kunnen gebruiker
als birge wat is jou idee er over. ::)


Mvg
What your command was, if someone asks:
- Never say 'oops'
- Always say 'aaah, interesting'
4
Eerlijk gezegd heb ik daar geen ervaring mee. Ik heb speciaal een netwerkprinter gekocht om hem aan het bekabelde netwerk te hangen. Die doet dus ook geen wifi.
De zaak is natuurlijk die verbinding met die bridge of je router voor elkaar te krijgen.
Als je die router in bridgemode kunt zetten of als wifi bridge kunt gebruiken is dat misschien wel mogelijk.

Als je printer zelf een ethernetpoort heeft, dan hoef je geen bridge of router, je kunt hem dan ook net zo goed met een switch verbinden.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”