Plaats reactie
1
Hallo. Ik heb beneden een ubee modem van ziggo die draadloos op Wifi die werkt perfect op de laptop. Ik heb boven twee pc staan bekabeld zitten op een 4 poorts router. Nu wil ik boven die Belkin router aan sluiten op de vier poorts router .ik heb gelezen dat de eternet stekker van de belkin naar de bestaande router. Maar de router blijft oranje branden. De belkin wil ik graag draadloos hebben boven het is een 5 ghz en 4,2. Ik las op google dat je iets moest in stellen op de ziggo modem van firewall uit zetten en de dhcp moest uit iets van mac adress.Kan iemand mijn daar info over geven ben een zondag middag bezig geweest maar het lukt niet ik heb ook de wifi van ziggo router al uit gezet maar lukt ook niet.Want ik wil graag Wifi van de Belkin modem heben. Bij het opstart van de belkin brandt het blauw dan knippert blauw en op oranje blijft die staan

Bedankt

Aaldrik
What your command was, if someone asks:
- Never say 'oops'
- Always say 'aaah, interesting'
3
Hallo black tiger. Ik ben twee dagen bezig geweest.Heb vandaag ziggo gebeld.eerst gebeld met medewerker ziggo snapt er niks van uur later weer gbeld ja hoor een medewerker aan de lijn verstand van zaken, vertelde me dat de wifi uit moest en de ubee modem moest ook uit.dan werkte op de ubee modem alleen een utp de overige drie werkte niet meer.Dus zijn hebben op afstand de ubee modem uit geschakeld zo wel als wifi al de modem zelf. hij werkt alleen op de telefoon.. Maar van de ubee modem van ziggo Werkt de ovige drie poorten werken niet meer.Maar heb nog een lan steker die is bekabeld boven en daar heb ik geen netwerk meer om dat ik boven geen netwerk meer kan ik de stekker in de belkin modem doen of moet die in de om gezet worden in accespoint want dat kan de belkin ook, bedankt al vast :idea:
What your command was, if someone asks:
- Never say 'oops'
- Always say 'aaah, interesting'
4
De medewerker van Ziggo heeft zich er met een jantje van leiden (gemakkelijk dus) vanaf gemaakt.
Ze hebben je modem in modem-only mode gezet, dat heeft als nadeel dat de andere poorten niet meer werken inderdaad, als je die nodig hebt.
Een tweede nadeel is dat wifispots ook niet meer werken, die kun jij dus nergens meer gebruiken als je dat al deed.

Vanwege dat feit moet je nu een van beiden als router gaan gebruiken, de Belkin of die andere wat je daar hebt.
Ik zou de Belkin gebruiken aangezien je dan ook meteen draadloos hebt.
Het kan zijn dat dit niet meteen werkt. Als dat het geval is, dan alles uittrekken, ook de Ziggo modem.
Dan eerst de Ziggo modem weer insteken en wachten tot die klaar is, duurt een paar minuten.
Daarna de Belkin aanzetten en wachten tot die klaar is, dan moet het werken.

De tweede router zou je dan op de Belkin kunnen aansluiten als je die dan nog nodig hebt, of je gebruikt een switch, dat kan ook.
Greetings, Black Tiger.
5
Bedankt voor je reactie, De ethernet kabel van boven als die in de ubee zat brande die blauw nu brant die groen ik heb boven op mijn twee pc lan bekabeld geen internet meer. kan ik een soort lan splitter op de enen poort van ziggo doen zo dat lukken is daar een splitter voor of heeft dat geen zin .Of moet ziggo alles maar terug zetten want aan de ubee modem zit onze telefoon kabel aan vast tv en radio kan er ook geen andre route op zetten. bedankt al vast :-[ :evil:
What your command was, if someone asks:
- Never say 'oops'
- Always say 'aaah, interesting'
6
Oke even het volgende.
Zoals je modem nu ingesteld is kan er maar 1 apparaat een ip van Ziggo krijgen. Je moet dus een router gebruiken om meer apparaten aangesloten te krijgen.

Je schrijft soms een beetje veel achter elkaar (probeer eens alinea's ook te gebruiken) dus ik hoop dat ik het goed begrijp.
Als je 1 kabel hebt die naar boven gaat, moet je die dus aan 1 kant in je Ubee doen (poort 1) en aan de andere kant in de WAN/Internet poort van je Belkin router.
Deze Belkin moet je natuurlijk wel instellen. De twee pc's kunnen dan in de LAN poorten van de Belkin.

Daarbij ga ik er dan van uit dat je beneden geen apparatuur meer hoeft aan te sluiten. Is dat wel het geval, dan zul je de Belkin beneden moeten zetten en op dezelfde wijze aansluiten en dan een switch boven zetten en daar de kabel op aansluiten die naar boven gaat en de andere kant aan de Belkin.
Blauw en groen zegt me verder niets. Ik neem aan dat groen goed is. Als je boven geen internet hebt, kun je dan wel de Belkin bereiken en deze goed instellen? Want dat moet natuurlijk wel even gebeuren die configuratie, anders gaat het inderdaad niet werken. Een router werkt niet vanzelf.
Greetings, Black Tiger.
7
Hallo Black Tiger, Bedankt voor de info ik ga er mee aan de slag het is me nu wel duidelijk, Het gaat me wel lukken, ;D :goed:

Mvg

Aaldrik
What your command was, if someone asks:
- Never say 'oops'
- Always say 'aaah, interesting'
8
Black Tiger nog een na brander, ik heb alles voor elkaar huiskamer wifi 90 dow en up 8,5 , Maar boven bekabeld had ik altijd 60 nu boven lan kabel aangesloten op de belkin zit ik nu 26 snelhied heellangzaam. Mijn vraag is nu moet ik de belkin router daar nu nog af stellen door in het ip adres van de router instellingen aanpassen om de selheid boven tot 60 als ik ipconfig/all doe zie ik niet meer de belkin router ik zie alleen wifi gegevens van ziggo de ip begint met 94 in defaultgatewey kan ik nog wel aanpassen in de router,Ik heb nog een voorbeeld bij gedaan txt bestandje ik heb het ip nummer weg gelaten Dat is wat ik nog wil de weten, Bedankt :cool:
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
What your command was, if someone asks:
- Never say 'oops'
- Always say 'aaah, interesting'
9
Ik snap hier eerlijk gezegd niets van. Er gaat iets gigantisch mis.
Als jij een ip krijgt wat met 94 begint zit je op een externe (internet) range en dat op een wifi adapter???
Het lijkt erop alsof die Belkin in bridgemode staat en dat is dus absoluut niet de bedoeling, dat 94.x.x.x ip adres moet je Belkin krijgen, niet je draadloze netwerkkaart.
Greetings, Black Tiger.
10
Nu weet ik wat ik gisteren fout heb gedaan.Heb bij het setup om gezet in een access point. Dat was ook mogelijk bij de router.Nu kom ik er niet meer in.Hoop dat het nu wat duuidelijk is.
What your command was, if someone asks:
- Never say 'oops'
- Always say 'aaah, interesting'
11
Ziggo gebeld ze zetten weer terug brigemode off zo dat ik alle poorten kan ge bruiken. Ik heb de belkin een reset gedaan
Heb alle verbindig weer terug :D
What your command was, if someone asks:
- Never say 'oops'
- Always say 'aaah, interesting'
12
Mooizo! Ik wilde al net zeggen dat je de Belkin eventueel kon resetten om deze weer goed te krijgen.
Fijn te horen dat alles weer werkt. Ook naar tevredenheid nu neem ik aan?
Greetings, Black Tiger.
13
ik heb de router met een pen gereset en ziggo gebeld ze hebben hem uit de birgemode gehaald kan de overige poorten weer gebruiken. Wifi is weer goed boven nog snelheid van 26 maar ja kan ik mee leven de reset is in orde, ::) Dankje voor je ondersteuning :D
What your command was, if someone asks:
- Never say 'oops'
- Always say 'aaah, interesting'
14
Graag gedaan. Bedankt voor de terugkoppeling! :good:

P.s. Eventueel kun je nog controleren of je Belkin in de hoogste stand staat, dus N voor Gigabit en je draadloze apparatuur dan ook in de N stand of B/G/N stand. Als hij maar niet in B, G of B/G staat (zonder N).
Greetings, Black Tiger.
15
Ok dat wist ik niet ik kijk even wat het is, :cool:
What your command was, if someone asks:
- Never say 'oops'
- Always say 'aaah, interesting'
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”