Plaats reactie
1
Hallo, ik heb een vraag voor jullie:

Zo'n 35 meter van een huis staat een schuurtje en daar staat een computer in. Daarop wil ik graag internet aanleggen.
Weet iemand van jullie hoe ik dat het beste kan doen?
een kabel leggen lijkt me niet zo handig, omdat dan een rij klinkers eruit moeten en dat krijg je nooit meer egaal.
Het is wel mogelijk om ertussenin een wifi versterker te zetten, maar hoe kan ik dat het beste doen? Moet er naar die versterker een kabel lopen?

alvast bedankt!
2
In WiFi signaal van binnesnhuis 35 meter met een fatsoenlijke sterkte in een tuinhuisje krijgen zal niet meevallen.
Een beter alternatief zou het gebruiken van Power-LAN adpaters via het stopcontact zijn en voor de snelheid is dit een stuk beter dan WiFi en ook stabieler.

http://nl.hardware.info/reviews/3428/32 ... jkingstest" onclick="window.open(this.href);return false;

Powerline-adapters zijn er behoorlijk wat verschillende gedaantes. Zo zijn er al een tijdje adapters met een zogeheten ‘pass-through’, wat inhoudt dat er een stopcontact in de adapter geïntegreerd zit. Op deze manier verlies je geen stopcontact voor andere apparaten, al moet je er bij met name de grotere modellen nog wel altijd rekening mee houden dat je een naastgelegen stopcontact niet altijd meer volledig kan gebruiken. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat de adapter net te ver oversteekt, waardoor een grote adapter van een ander apparaat mogelijk niet meer past. Dit is uiteraard ook afhankelijk van de oriëntatie van je wandcontactozen.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
3
Okee Bedankt voor de info! :good:
ik heb even rondgekeken, ik had er nog niet vaak over gehoord, maar het gaat dus via het stopcontact.

Kan je aub wat meer uitleggen, zoals moet je een speciale router hebben enzo?
6
Een WiFi verbinding of een kabel graven is de enige mogelijkhijd op een netwerkje via het stroomnet na.
Andere opties zijn er helaas niet.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”