Plaats reactie
1
Nadat ik op 1 van m'n laptops malware etc had & hulp heb gekregen om het op te schonen in een ander deel van dit forum, begon ik internet problemen te krijgen.
de context is hier te vinden http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 937#p65937" onclick="window.open(this.href);return false;
hij geeft de helft van de tijd aan dat er iets is met de modem en ik die opnieuw zou moeten proberen op te starten (wat ik al had gedaan),
maar daar ligt het niet aan want deze andere laptop doet het wel gewoon normaal.
en de rest van de tijd krijg ik errors zoals 'connect met toegangspunt/internet defect' etc, soms lost problemen oplossen het gewoon op & anders na gewoon afwachten doet ie het weer.
maar erg irritant dus, nu al 5 keer connectie kwijt in het laatste kwartier.
bedankt alvast!
2
Installeer de WiFi drivers eens opnieuw op de laptop met de problemen doe daarna ook dit.

Ga naar start>uitvoeren of type het volgende commando in het zoekvenster van het startmenu CMD
  • Type achter de commandprompt ipconfig /all (Let op!!! de gebruikte spaties)
Indien er geen gegevens of incorrecte worden getoond voert u de onderstaande twee commando's uit.

Ga naar start>uitvoeren of type het volgende commando in het zoekvenster van het startmenu CMD
  • Type of kopieer en plak één voor één de onderstaande regels gevolgd door enter.
  • ipconfig /release
  • ipconfig /renew
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
3
lol 1337 berichten, anyway wifi drivers?
het is een oude laptop, ik herinner me niet precies wat de drivers zijn en of ik die zelf heb geinstalleerd.
is er een manier om de handig de drivers na te checken/wat ik nodig zou hebben etc?
ik zal even ipconfig release etc doen
4
ipconfig /all doet het gewoon, naar welke informatie zoek ik?
bovenaan staat
knooppunttype: hybride,
ip-routering ingeschakeld:nee
winsproxy ingeschakeld:nee
het is een oudere laptop maar net als m'n andere laptops gebruik ik er wifi op.
6
Als je gewoon een IP hebt om het moment van de storing doe je /release en daarna /renew.
Als de verbinding dan terug is het mogelijk een probleem in de signaalsterke waardoor de verbinding weg valt.

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!!Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
7
probeerde net via computerbeheer/netwerkadapters/m'n netwerkadapter het stuurprogramma bij te werken maar het zegt 'de beste stuurprogramma's voor het apparaat zijn al geinstalleerd'.
misschien voor de zekerheid even naar een oudere versie en terug?
ik probeer dat ook even, bedankt.
het kan niet het internet zijn want ik gebruik meerdere laptops, en na een opschoning van malware etc in een ander deel van dit forum, heb ik puur op die laptop deze problemen.
9
Verwijder de Broadcom 802.11n-netwerkadapter eens uit het apparaatbeheer en reboot de laptop.
Sluit de laptop even met een kabel aan en laat Windows nu zoeken naar de drivers en die installeren.
Maak opnieuw verbinding met je draadloze netwerk.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
10
Ik kwam erachter dat dit waarschijnlijk een probleem is met m'n provider, sinds het op meerdere laptops is gebeurd, maar dat terzijde.
Ik heb sinds de afgelopen paar dagen heel sloom internet op de laptop die ik had opgeschoond.
Van alles geprobeerd, met kabel aan modem vastgemaakt/geprobeerd opnieuw stuurprogramma's te installeren etc.
M'n andere laptop haalt gewoon 12mb en deze opeens 3-4 (staan gewoon naast elkaar, altijd gewoon gebruikt etc)
11
Doe eens op alle twee de laptops een speedtest op http://www.speedtest.net" onclick="window.open(this.href);return false; en plaats de images met de results.
Misschien dat op de ene laptop de pingtijden anders zijn dan op de andere. ::)
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
12
Heb je ook al eens gekeken of het probleem misschien aan de router kan liggen? Start deze eventueel opnieuw op. Ik heb hier ook wel eens dat mijn verbinding ineens weg valt of heel traag is. Als ik dan mijn router opnieuw opstart loopt het hierna weer als een zonnetje..
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”