Plaats reactie
1
Ik ben naar dit forum doorgestuurd door HijackThis aangezien het door mij ondervonden probleem waarschijnlijk geen virus of spyware betreft. HijackThis forumdiscussie: https://www.hijackthis.nl/forum/viewtop ... =4&t=40891

Ik heb een eigenaardig probleem: in toenemende mate zorgt bij mij het openen van bepaalde websites er voor dat mijn Ziggo router de verbinding verbreekt, zowel met mijn interne netwerk (bedraad en draadloos) als ook naar Internet. Meestal herstelt het modem zich binnen enkele minuten. Er is al 2x een Ziggo monteur langs geweest, waarna het probleem minder werd, maar nog steeds voorkomt. Bijvoorbeeld: ik ga naar de website van Bleepingcomputer om de laatste versie van Farbar Recovery Scan Tool te downloaden. Onmiddellijk treedt het probleem op. Mijn vraag is nu: is dit een virus of malware o.i.d. en hoe kan ik dit verhelpen? Bedankt voor het meedenken!
3
Is dit vanaf 1 apparaat of vanaf meerdere apparaten?
Kun je eens met een andere browser, bijv. Edge proberen of het probleem zich dan ook voor doet?
Welk merk en/of type modem heb je van Ziggo?
Greetings, Black Tiger.
4
Merk en type Ziggo modem/router? > Connectbox, Compal Broadband Networks
Zelf een eigen router in bezit? > Nee
DNS adressen al vervangen door 8.8.8.8 en 8.8.4.4 ? > Ja, vervangen

De verbinding wordt - voor zover ik weet - steeds verbroken vanaf dezelfde PC, waar ik dagelijks op werk.
Ik zal een tijdje met Edge gaan werken in plaats van Google Chrome om te bezien of dat uitmaakt.
De storingen gebeuren arbitrair
5
In dat geval zou ik inderdaad even met Edge of anders Firefox gaan werken en kijken of het probleem dan nog steeds voor komt, want het is wel vreemd.
Als dat niet helpt moeten we misschien eens de logs van het modem gaan uitlezen.
Greetings, Black Tiger.
6
OK, dat ga ik doen. Als ik óók met een andere browser hetzelfde probleem ondervind, dan post ik dat weer op het forum.
Bedankt tot zo ver.
7
De verbinding wordt - voor zover ik weet - steeds verbroken vanaf dezelfde PC, waar ik dagelijks op werk.
Met een andere pc/notebook/tablet gebeurt dat dan niet?

Lijkt me sterk dat de router uitvalt door een browser, overigens, lijkt mij eerder, bij een bedraad net werk de kabel of bij WIFI de netwerkkaart drivers of een erg bezet kanaal of storing daarop.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
8
Ja, vanaf een andere PC gebeurt dat niet.
Wat er gebeurt is dat ik een webpagina open (willekeurig) en de router een instructie krijgt (of zoiets) waardoor
1 - de Wifi-verbinding met de PC verbroken wordt
2 - de router geen verbinding met internet heeft.
Als dit gebeurt, dan is de router zodanig ontregeld dat alle aangesloten apparaten (WiFi of UTP) geen verbinding meer hebben, waardoor het duidelijk is dat de router ontregeld is en niet 1 verbinding tussen (bijvoorbeeld) router en PC.
Ik gebruik juist de 5 GHz verbinding ipv de 2.4 GHz om minder kanaalstoring te hebben (minder gebruikers).
9
Het kan wel door een browser gebeuren, zij het dat dit vrij zelden het geval is. Op een of andere manier wordt er dan een flood naar de router gestuurd die dan over zijn nek gaat. Ik heb dit ook al mee gemaakt met Filezilla.
Vandaar mij advies om het eens met een andere browser te proberen. Als het daar goed mee werkt is het vermoedelijk het beste om die hele Chrome eens volledig te verwijderen (de-installeren en alle bestanden verwijderen) en daarna opnieuw te installeren.
Het zou ook een addon kunnen zijn. Dan zou het een mogelijkheid zijn om te testen met eerst alle addons uitgeschakeld.
Greetings, Black Tiger.
11
En als dat niet helpt dan inderdaad eens andere browser proberen en kijken of het euvel zich daarmee ook voor doet.
Kun je alvast weer even vooruit.

Ben benieuwd wat je ontdekt.
Greetings, Black Tiger.
13
Ik heb daadwerkelijk eerst alle extensies uitgezet, waarna het leek dat het beter ging. Maar nadat ik enkele 'noodzakelijke' extensies weer heb aangezet (Browsing Protection by F-Secure, Ghostery, Norton Password Manager en Print Friendly & PDF) is het resultaat weer veel storingen van de router.
Ook Microsoft Edge uitgeprobeerd, maar die geeft hetzelfde resultaat: de router wordt op onregelmatige en onvoorspelbare momenten 'opgeblazen', waarna deze zich weer met een minuut of 5 herstelt. Ik heb nu alle extensies in Edge uitgeschakeld.
15
RoelHeer schreef: waarna het leek dat het beter ging.
Beter als in "het gebeurde niet meer" of beter als in "het gebeurde minder"?

Want als het een kwestie is van "het gebeurde minder" ben ik benieuwd of dat ook het geval is met Edge met uitgeschakelde extensies. Zo ja, dan is het misschien toch tijd voor een nieuwe router.

Eerst maar eens proberen wat Pearl al schreef.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”