Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

 
Jack1960
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 06 nov, 2015 10:03:29
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows Vista
AV: F-Secure
AM: Malwarebytes
FW: windows

Internetverbinding valt regelmatig weg

do 16 mar, 2017 16:13:43

Hallo,

Heb de laatste week het probleem dat mijn internetverbinding er steeds "uitklapt",
Als ik dan "netwerkadapter opnieuw instellen" doe is er weer verbinding.
Ik heb een ziggo modem "de connectbox" en deze geeft bij netwerkhistorie het volgende aan:

Afbeelding

Kan iemand me zeggen wat dit precies betekent of dat er misschien uit deze aanwijzingen iets uit te halen is waarom het internet er steeds uitklapt.
De ziggo monteur is van de week ook langs geweest en heeft de aop vernieuwd en ook de coaxkabel naar het modem en de aop.
Signaal is doorgemeten en was ok na deze vernieuwing.
Ik heb ook de minitoolbox in de bijlage bijgevoegd.

Bvd,
Jack
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

 
Gebruikersavatar
Black Tiger
Netwerk Support
Netwerk Support
Berichten: 1040
Lid geworden op: za 03 aug, 2013 18:18:26
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Win7/Linux
AV: Emsisoft Antimalware
AM: Malware Bytes
FW: Windows Firewall
Locatie: State Penitentiary

Re: Internetverbinding valt regelmatig weg

do 16 mar, 2017 18:11:26

Ik kan het niet precies verklaren, heeft te maken met communicatie tussen modem en aangesloten apparatuur aan beide kanten.
T4 timeout errors liggen volgens Ziggo aan de bekabeling.

Even een quote van een moderator van het Ziggo forum:
T4 meldingen zijn time-outs in de upstream en moet worden gezocht in het hoogfrequent (lees: coax bekabeling).
Het is van belang om alle coax bekabeling na te lopen. Het is verstandig om alle coax bekabeling los en weer vast te koppelen.

Een persoonlijke noot... check ook even of er geen groene aanslag op de koperkabel van de coax zit, dit kan ook storingen veroorzaken.

Als de storingen ondanks goede bekabeling blijven bestaan is het verstandig met Ziggo contact op te nemen.

Zo te zien is er in je logfile geen gekke dingen te vinden.
Behalve dat je Malwarebyets Anti-Exploit Service niet lekker wenst te werken. Misschien die eens uninstalleren en daarna weer opnieuw installeren?
Dat heeft echter niet met je probleem te maken.
Greetings, Black Tiger.

Afbeelding
 
Jack1960
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 06 nov, 2015 10:03:29
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows Vista
AV: F-Secure
AM: Malwarebytes
FW: windows

Re: Internetverbinding valt regelmatig weg

do 16 mar, 2017 19:48:42

Black Tiger bedankt voor je snelle antwoord.
Wordt er met coax kabel ook de utp kabel van modem naar desktop bedoeld? Ik neem aan van wel en zal deze dan ook controleren met een andere utp kabel.
De coax kabel die van de aop naar het modem gaat is deze week vernieuwd door de monteur van Ziggo en zal dan toch wel goed zijn?

Malwarebytes anti exploit service zal ik opnieuw installeren.
 
Gebruikersavatar
Black Tiger
Netwerk Support
Netwerk Support
Berichten: 1040
Lid geworden op: za 03 aug, 2013 18:18:26
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Win7/Linux
AV: Emsisoft Antimalware
AM: Malware Bytes
FW: Windows Firewall
Locatie: State Penitentiary

Re: Internetverbinding valt regelmatig weg

vr 17 mar, 2017 16:50:46

V.w.b. het snelle antwoord, graag gedaan, was toevallig vrij snel online.
Nee met coax kabel wordt geen UTP kabel bedoeld. Het gaat hier echt om de kabel die vanaf de straat je huis in komt en de kabel die vanaf AOP naar modem gaat. Als laatstgenoemde recent nog door de monteur vernieuwd is, zou dat goed moeten zijn. Had je voordien ook al deze problemen of zijn die pas ontstaan na het vervangen van die kabel door de monteur?
Als het al bestond voor de vervanging van de kabel door de monteur, kan er ook aanslag zitten op de kabel die het huis binnen komt, dus die wat vanaf de straatkast je huis binnenkomt en aan de AOP bevestigd is. Daarbij ga ik er van uit dat je ook een nieuwe (c.q. modernere) AOP gekregen hebt van Ziggo.

Het kan altijd de moeite lonen te controleren of de UTP kabel van modem naar desktop nog in orde is, maar dat is niet wat hier bedoelt wordt met coax kabel.
Greetings, Black Tiger.

Afbeelding
 
Jack1960
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 06 nov, 2015 10:03:29
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows Vista
AV: F-Secure
AM: Malwarebytes
FW: windows

Re: Internetverbinding valt regelmatig weg

za 18 mar, 2017 09:39:42

Het probleem zoals in het bijgevoegde plaatje in mijn eerste vraag is er nog steeds en dat heb ik ook pas ondekt nadat de monteur was geweest.
De monteur kwam omdat het internet steeds weg viel en de waardes bleken volgens hem niet goed (veel fluctuatie) waarna hij de AOP, splitter en coaxkabels heeft vernieuwd, idd een modernere AOP.
Gisteren toch maar naar de helpdesk gebeld ook nav jouw antwoord en die heeft ook het modem uitgelezen en er is een update uitgevoerd al kan ik dat niet zien als ik op het modem inlog.
Het internet lijkt nu wel goed te werken geen uitval meer en pagina's laden sneller als voorheen en na een speedtest haalt hij nu wel stabiele  waardes. Niet de 150 maar rond de 116 download snelheid en 15 upload snelheid wat wel volgens abonnement is.
Ook geeft het modem aan als ik het uitlees: Internet (Gedeeltelijke service (alleen US)) in rode letters. Zegt dit jou iets Black Tiger?
Iets is er toch nog niet goed lijkt me maar er is wel duidelijk verbetering zichtbaar. (geen uitval meer)
 
Gebruikersavatar
Black Tiger
Netwerk Support
Netwerk Support
Berichten: 1040
Lid geworden op: za 03 aug, 2013 18:18:26
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Win7/Linux
AV: Emsisoft Antimalware
AM: Malware Bytes
FW: Windows Firewall
Locatie: State Penitentiary

Re: Internetverbinding valt regelmatig weg

za 18 mar, 2017 17:10:40

Hmmz... persoonlijk vind ik 116 nog wat laag, als je in een flat of appartementengebouw zit dan kan dat. In een gewoon woonhuis zou het gewoon 150 moeten zijn. Vermits je de pc rechtstreeks op de modem hebt aangesloten en goede minimaal cat5e UTP kabel gebruikt.
Van de ander kant is stabiliteit wel belangrijker dan snelheid.
Dat er tussen haakjes US staat, lijkt mij er op te wijzen dat dit alleen in de VS van toepassing is, maar dat is giswerk. Dus ben ik maar eens gaan zoeken.

Het blijkt dat dit -kan- duiden (hoeft dus niet) op een signaal storing. Onderstaand advies werd gegeven:
Haal de modem eens van de stroom af, haal de coax los van de modem, wacht minimaal 30 seconden, sluit de coax weer aan, dan de stroom en start het modem weer op.
Werkt alles nu weer goed zonder foutmeldingen?


Bij diegene met dat probleem bleek dat de oplossing en kwam de melding niet meer voor.
Dat vond ik hier:
https://community.ziggo.nl/internet-wif ... n-us-13486

Zolang je internet stabiel blijft, zou ik het verder even afwachten, gaan er hakkelingen in snelheid komen of weer problemen opduiken zou ik toch weer de helpdesk even bellen en dan de melding doorgeven.

Aangezien dit meer een Ziggo modem probleem is dan een gewoon netwerk probleem al dan niet met de pc, is het misschien handiger je ook op dat forum te registreren tegen die tijd en daar de klacht neer te leggen. Er zitten daar ook medewerkers van Webcare die ook advies kunnen doen of evt. kunnen helpen met een oplossing zoals het aansturen van een monteur.
Greetings, Black Tiger.

Afbeelding
 
Jack1960
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 06 nov, 2015 10:03:29
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows Vista
AV: F-Secure
AM: Malwarebytes
FW: windows

Re: Internetverbinding valt regelmatig weg

za 18 mar, 2017 17:51:39

Eerst maar eens afwachten inderdaad nu het goed gaat. Stabieler en geen uitval meer. Kan wel weer die coax kabel los halen maar wie weet wat er dan weer gebeurt.
Mochten zich er weer problemen voor doen laat ik het ook hier weten.
Black Tiger bedankt voor het meedenken en door jouw eerste reaktie (zodat ik zeker wist dat het nog niet goed was) heb ik gisteren toch de helpdesk gebeld waarna alles stabieler is gaan werken.
 
Gebruikersavatar
Black Tiger
Netwerk Support
Netwerk Support
Berichten: 1040
Lid geworden op: za 03 aug, 2013 18:18:26
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Win7/Linux
AV: Emsisoft Antimalware
AM: Malware Bytes
FW: Windows Firewall
Locatie: State Penitentiary

Re: Internetverbinding valt regelmatig weg

zo 19 mar, 2017 00:25:45

Toppie! En jij bedankt voor de terugkoppeling alhier!
Greetings, Black Tiger.

Afbeelding
 
Veng
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 27 feb, 2015 20:30:32
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10
AV: AVG
AM: MalwarebytesAnti-Malware
FW: Windows en router
Contacteer:

Re: Internetverbinding valt regelmatig weg

zo 19 mar, 2017 12:54:02

Mijn kennis van netwerken en protocollen is beperkt dus echt helpen kan ik je niet maar dit overkwam mijzelf afgelopen week:
Ik gebruik mijn laptop minder vaak maar toen ik die eergistermiddag aanzette had ik plotseling een internetprobleem. Echter niet met mijn desktop. Dus zoeken en proberen: image terugzetten, systeemherstel enz. (met de kabel werkte wel alles). Gezien de gedragingen kon ik geen andere conclusie trekken dan dat mijn adapter defect was. Ik had zelfs al een vervangende adapter via mp gekocht.
Dacht ik een uurtje geleden, ik probeer het nog eens. En verbazing, hij deed het weer. Terugkijkend sluit ik niet uit dat er door de storing bij Ziggo (http://allestoringen.nl/storing/ziggo/kaart/) bij internetactiviteit de adapter door die storing op tilt sloeg. De netwerk probleemoplosser zei ook wel dat er iets was met de verbinding tussen modem en internet maar ik kon dat niet rijmen met het gedrag van de adapter (ook wifi zelf gaf problemen).
Als mijn veronderstelling juist is kan ik echter wel alle gedragingen van de adapter verklaren.
 
Gebruikersavatar
Black Tiger
Netwerk Support
Netwerk Support
Berichten: 1040
Lid geworden op: za 03 aug, 2013 18:18:26
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Win7/Linux
AV: Emsisoft Antimalware
AM: Malware Bytes
FW: Windows Firewall
Locatie: State Penitentiary

Re: Internetverbinding valt regelmatig weg

zo 19 mar, 2017 14:54:05

Het is inderdaad bekend dat een defecte of niet lekker werkende adapter ook voor diverse storingen kan zorgen, maar dan krijg je toch vaak ietwat andere meldingen en het ging hier ook om een nieuw model modem.
Maar het kan nooit kwaad bij storingen om eens de adapter te vervangen, zeker bij Ubee en Cisco modems. Meer dan eens is het euvel ook vaak daar te vinden.
Greetings, Black Tiger.

Afbeelding
 
Veng
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 27 feb, 2015 20:30:32
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10
AV: AVG
AM: MalwarebytesAnti-Malware
FW: Windows en router
Contacteer:

Re: Internetverbinding valt regelmatig weg

zo 19 mar, 2017 21:54:10

Ik heb idd. een Cisco modem.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast