Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

Mulan
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Kennisniveau: (2) Ervaren
AV: avg
AM: malwarebyt

SSD Samsung Evo 240 500GB

do 01 jan, 2015 22:31:16

SSD Samsung Evo 240 500GB

Hallo. Alle eerst beste wensen voor het nieuwe jaar,

Vraag over een SSD voor in mijn laptop ik heb nu 750 GB hardisk wil ik graag vervangen voor een ssd.
wil graag een 500gb die is nog betaalbaar ik ga voor een Samsung evo 240 om dat die bij tweakers het best uit de test kwam.
Maar ik heb windows 8.1 mijn hardisk is GPT ik heb Acronis tru image 2014 ik weet hoe het werkt ik zelf al image gemaakt op extreme hardisk.
bij de Samsung zit migratie software bij die gebruik ik niet om dat ik mijn Acronis voor gebruik Maar kan het over zetten om dat het een GPT zal dat lukken
om het over te zetten naar de SSD Je moet hem eerst formateren de ssd ik weet niet of het gaat lukken met GPT

Mvg

Aaldrik
What your command was, if someone asks:
- Never say 'oops'
- Always say 'aaah, interesting'

gycomp
VIP PC Helpforum
VIP PC Helpforum
Kennisniveau: (3) Expert

Re: SSD Samsung Evo 240 500GB

vr 02 jan, 2015 20:49:58

beste,

Het is beter dat je op SSD Windows rechtstreeks installeert.
Dus geen image van harddisk gebruiken voor SSD.
Zodra je Windows op SSD hebt geïnstalleerd kan je wel image maken en gebruiken op SSD.

De reden: harddisk heeft bewegende onderdelen en SSD niet.