Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

Cayaaa
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

Inhoud bestandsmappen ineens verdwenen

wo 19 mar, 2014 18:46:00

Hallo,

Ik gooi een probleem in de groep namens een vriend van mij, die op dit moment echt iets anders aan z'n hoofd heeft dan een computerprobleem maar het (dus) wel graag z.s.m. opgelost hoopt te krijgen. Ik zeg dit er bij omdat ik niet alle details direct voorhanden heb, maar wellicht dat iemand met de volgende "globale" beschrijving al op een idee en/of oplossing komt...

Probleem: de inhoud van alle (persoonlijke) bestandsmappen is ineens verdwenen. De mappen zelf (een stuk of 15) zijn er nog, maar zijn allemaal leeg. Volgens de 'laatst gewijzigd'-info zijn de mappen op een drietal data / tijdstippen tussen (±) half januari 2014 en (±) half maart 2014 gewijzigd. Vriend weet 100% zeker dat hij in die periode niet zelf iets met die mappen gedaan heeft.

Wat kan hier aan de hand zijn, en hoe is het op te lossen? Waarbij 'oplossen' idealiter (natuurlijk) betekent: bestanden terugvinden, en voorkomen dat het probleem zich nog een keer voordoet.

Bij voorbaat hartelijk dank voor het meedenken en reageren!

Claudy

Fox
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Kennisniveau: (2) Ervaren
AV: Avast (gratis)
AM: Anti-Exploit
FW: Windows

Re: Inhoud bestandsmappen ineens verdwenen

vr 28 mar, 2014 09:57:59

Zijn die mappen die aangepast zijn echt leeg of is alleen de inhoud verborgen? Als je eens met de rechtermuisknop op zo'n map klikt en eigenschappen kiest wat staat er dan bij de grootte en het aantal bestanden?
Is er rond die tijd soms gebruik gemaakt van een opschoningsprogramma van Windows, of heeft jouw vriend systeemherstel uitgevoerd die bepaalde dingen ongedaan heeft gemaakt?
Beter een muisarm dan een apestaartje. :)
Afbeelding