Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

Swelsen
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Kennisniveau: (1) Beginner

Terughalen documenten na recovery

vr 28 feb, 2014 19:25:47

Beste redactie,

Per abuis heeft mijn zoon vandaag bij de opstart van de desktop computer via F11 een recovery uitgevoerd. Ik heb via back-up gegevens op harddisk een aantal documenten terug kunnen halen maar een groot aantal documenten (waaronder foto's) zijn onvindbaar. Kunt u mij helpen?

Met vriendelijke groet,
John Swelsen

Dasle
Moderator
Moderator

Re: Terughalen documenten na recovery

vr 28 feb, 2014 21:12:15

Hoi John,

Neem dit topic eens door >> viewtopic.php?f=245&t=4238 en mogelijk zet dit je op de goede weg.
Als de bestanden zijn overschreven is het vaak onmogelijk om ze nog terug te halen.

Succes ;)
Groetjes Dasle

Swelsen
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

vr 28 feb, 2014 22:46:14

Ik heb de acties uitgevoerd maar er worden geen verloren bestanden gevonden. Kunnen de bestanden al overschreven zijn? Ik heb verder sinds vanmiddag weinig meer gedaan.

groet,
John Swelsen

falstring
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Kennisniveau: (2) Ervaren

za 01 mar, 2014 11:40:07

ik denk dat je het allerergste moet vrezen: zo'n recovery zet een image terug, en het kenmerk daarvan is dat bitje voor bitje de harde schijf wordt teruggebracht naar de uitgangssituatie.

Swelsen
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

za 01 mar, 2014 11:51:52

Hoe zit het dan met de externe harde schijf. Begin februari is er nog een back-up gemaakt. Die heb ik nu teruggezet maar dan mis ik nog veel documenten. Hoe kan ik daarachter komen?

Met vriendelijke groet,
John Swelsen

erpeewee
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member

za 01 mar, 2014 19:08:58

Hoe/waarmee is de backup gemaakt?
Met vriendelijke groet, Robert.

Swelsen
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

zo 02 mar, 2014 09:38:50

Back-up is via Windows gemaakt en weggeschreven op externe harde schijf (w-elements).

Groet,
John Swelsen

erpeewee
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member

zo 02 mar, 2014 11:54:17

Je moet bij windows backup de eerste keer instellen wat je precies wilt backupen.
- type "backup" op de command line en kies "een backup van uw computer maken"

Stond dit goed ingesteld m.a.w. werden de gezochte gegevens gebackuped?

Swelsen
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

ma 03 mar, 2014 12:36:01

Ik weet niet meer precies hoe de back-up stond ingesteld voor de recovery. Is er een methode (programma) waarmee ik precies kan zien wat er op de harde schijf staat?

met vriendelijke groet,
John Swelsen

erpeewee
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member

ma 03 mar, 2014 17:13:10

Deze info staat op de site van Microsoft:

Hoe kan ik de inhoud van mijn backup zien? (http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/back-up-restore-faq#1TC=windows-7)

U kunt de inhoud van uw back-up weergeven door de wizard Bestanden terugzetten te openen.
1. Open Back-up maken en terugzetten door achtereenvolgens te klikken op de knop StartAfbeelding van de knop Start, Configuratiescherm, Systeem en onderhoud en Back-up maken en terugzetten.
2.Ga op een van de volgende manieren te werk:
•Klik op Mijn bestanden terugzetten om uw bestanden weer te geven.
•Klik op Bestanden van alle gebruikers herstellen om de bestanden van alle gebruikers weer te geven. Beheerdersmachtiging vereistAls u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging.
3.Ga op een van de volgende manieren te werk:
•Als u de inhoud van de back-up wilt zien, klikt u op Zoeken naar \nbestanden of Zoeken naar \nmappen.

Wanneer u naar mappen zoekt, kunt u niet de afzonderlijke bestanden in een map zien. Als u afzonderlijke bestanden wilt zien, gebruikt u de optie Zoeken naar \nbestanden.
•Als u in de inhoud van de back-up wilt zoeken, klikt u op Zoeken, typt u de bestandsnaam of een deel van de naam, en klikt u op Zoeken.

Je komt hier ook door:
- type "backup" op de command line en kies "Gegevens, bestanden of system vanuit backup terugzetten".