Gesloten
1
Hallo,

Helemaal gek worden we er van, System Care anti virus waarschuwt ons om de haverklap voor virussen en bedreigingen. Na op ijn smartphone gegoogled te hebben bevestigd in mijn vermoeden, dit programma heb ik niet zelf geinstalleerd.

Maar ja, hoe kom ik ervan af als computer digibeet?
Kan iemand mij helpen?

Groeten,
Martin
2
Hey,

Welkom op PCW+! Volg deze stappen en open vervolgens hier een nieuw topic met de gevraagde logs.

Een security helper zal je hierna helpen. :)

Fijne avond!
4
Topic verplaatst naar Malware en virusinfectie problemen (HijackThis / DDS logs)
Hallo en welkom op het forum,

Mocht het uitvoeren van Malwarebytes Anti-Malware niet lukken omdat het geblokt wordt door de rogueware voer dan het onderstaande eens uit.

Download "HitmanPro" via de onderstaande link bijvoorbeeld naar het bureaublad op een niet geïnfecteerde computer
Klik hier om de uitgebreide handleiding te raadplegen
Klik hier om de handleiding voor het uitvoeren van HitmanPro.Kickstart via een Boot-CD
  • HitmanPro downloaden.(Kies hier de 32 of 64 bit versie).
  • Dubbelklik op HitmanPro36.exe of HitmanPro36_64.exe om het programma op te starten.
  • Klik in het beginscherm op de "Kickstartknop" zoals u kunt zien in het onderstaande rode kader. Afbeelding
  • Indien er reeds een USB-stick is aangesloten zal HitmanPro Kickstart deze automatisch herkennen en weergeven.
  • Klik deze USB-stick éénmaal aan waarna u de keuze krijgt om Kickstart te installeren op de USB-stick.
  • Voordat HitmanPro.Kickstart wordt geïnstalleerd wordt de USB-stick opnieuw geformatteerd.
    Waarschuwing! Bij het opnieuw formatteren gaan alle gegevens verloren die op de USB-stick zijn opgeslagen.

  • Nadat de HitmanPro Kickstart USB-stick is aangemaakt zal deze automatisch “veilig verwijderd” worden van het betreffende systeem waarop deze is aangemaakt.
  • Start de geïnfecteerde computer op van de HitmanPro.Kickstart USB-stick. (Hoe u de computer van een USB-stick kunt opstarten lees u hier)
  • Vink de optie "Ik accepteer de voorwaarden van de gebruikersovereenkomst aan" en klik op "Volgende"
  • Klik in het setup scherm nu nogmaals op "Volgende", nu zal automatisch de scan starten, doe verder niets op de computer totdat de scan gereed is.
  • Als de scan klaar is klik je op "volgende"
  • Activeer nu de gratis licentie, hiermee kunt u 30 dagen gratis HitmanPro gebruiken en de gevonden infecties verwijderen.
  • Note: indien u reeds eerder gebruik hebt gemaakt van de 30 dagen trial-versie van HitmanPro is het niet meer mogelijk om gratis de gevonden infecties te verwijderen.
  • Als het verwijderen gereed is klik je onderin het scherm op "Save log" of "Logbestand opslaan" en sla deze op bijvoorbeeld het bureaublad op.
    Post dit logje.
  • Klik nu op de knop "Herstarten".
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”