Gesloten
19
Beste,
McAfee draait al van in het begin op deze PC. Werd door de technieker zelf gïnstalleerd maar ik heb niet de nodige CD-rom om het programma er eventueel later terug op te zetten! (ik dien, dan wel een nieuwe licentie aan te kopen...). Voor de problemen begonnen heb ik er ook nooit last van gehad.
Ik zie in hulpprogramm voor systeemconfigatie staan dat "selectie opstarten" staat aangevinkt, moet die niet op normmal opstarten staan? Ogf gaan daardoor alle programma's die in opstarten staan (zelfs niet aangevinkt)worden opgestart?
Anderzijds meen ik dat ik Malwarebytes mag verwijderen want het is toch verlopen?
Ook Hitman Pro start nu elke keer mee op . Is dit nodig of mag ik dat ook verwijderen?
Bij taakbeheer zie ik nadat de PC al minuten geleden werd opgestart bepaalde programm's nog steeds geheugen opnemen en zodoende het CPU geheuugengebruik hoog blijft. Dit is volgens mij niet normaal?

Mvg
Henri
20
Hoi,

Wat betreft McAfee, als je wel de licentiecode hebt kan je het installatie bestand gewoon downloaden vanaf de website van McAfee.
Het is wel een gekend probleem hoor dat McAfee een vertragende factor is, en in sommige gevallen is dit met een herinstallatie veelal verholpen.
Aquarius53 schreef:Ik zie in hulpprogramm voor systeemconfigatie staan dat "selectie opstarten" staat aangevinkt, moet die niet op normmal opstarten staan? Ogf gaan daardoor alle programma's die in opstarten staan (zelfs niet aangevinkt)worden opgestart?
Wanneer je deze optie veranderd zullen inderdaad alle uitgeschakeld items weer automatisch opstarten.
Aquarius53 schreef:Anderzijds meen ik dat ik Malwarebytes mag verwijderen want het is toch verlopen?
Die kan je in principe gewoon blijven gebruiken, je kan deze namelijk altijd handmatig updaten en hiermee periodiek het systeem scannen.
Wanneer je deze geinstalleerd laat staan zal deze niet voor vertraging zorgen.
Aquarius53 schreef:Ook Hitman Pro start nu elke keer mee op . Is dit nodig of mag ik dat ook verwijderen?
De opstartscan van HitmanPro kan je in het programma zelf uitschakelen, open HitmanPro en klik op "instellingen".
Open het tabblad "Scan" en haal het vinkje weg bij de optie "Geplande scans uitvoeren op de computer (aanbevolen)" en klik op "OK".
Aquarius53 schreef:Bij taakbeheer zie ik nadat de PC al minuten geleden werd opgestart bepaalde programm's nog steeds geheugen opnemen en zodoende het CPU geheuugengebruik hoog blijft. Dit is volgens mij niet normaal?
Het is normaal dat programma's gewoon actief blijven, maar welke programma's bedoel je precies.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
22
Beste,

Wij zijn even weggeweest waardoor ik niet meer kon antwoorden. Sorry...
Het probleem lijkt nog steeds hetzelfde. Eens opgestart lijkt alles ok, maar het opstarten duurt een eeuwigheid..;
Ik heb nu ook wel gemerkt dat de vernieuwde harde schijf van 80 GB bijna vol is. Een grotere schijf kon ik niet meer vinden voor deze PC.
Ik heb schijfopruiming gedaan en dan toch een paar GB teruggekregen. Ook prullenbak werd leeggemaakt...
Via het programma "treesize "probeer ik nu te achterhalen waar ik eventueel best ruimte kan vrijmaken om dan eens te defragmenteren.
Misschien kan je mij nog een paar tips geven die ik kan proberen?
Mcafee start nochtans heel vlug op.
Vroeger gebruikte mijn vrouw OE en daar zie ik dat ook heel wat ruimte naar toe gaat. verzenden lukte daar nog maar kon niet meer ontvangen, vandaar dat ze nu outlook 2003 gebruikt
Ik krijg de indruk dat door de jaren heen teveel programma's zijn geïnstalleerd en dat hier schoonschip maken ook misschien wel zou kunnen helpen?


Mvg
Henri
23
Hoi,

Je kan als eerste eens alle overbodige software en bestanden verwijderen, met treesize kan je inderdaad zien welke mappen veel ruimte innemen.
Het probleem met Outlook Express is vast veroorzaakt door de hoeveelheid schijfruimte het is namelijk een gekend probleem dat als er veel e-mails inclusief bijlagen aanwezig zijn er problemen optreden.

Je kan ook CCleaner nog een uitvoeren, wellicht geeft dit ook enige verbetering.

Download CCleaner Slim

Installeer CCleaner en start CCleaner op.
  • Klik in de linkse kolom op Cleaner.
  • Klik achtereenvolgens op Analyseren en Opschonen.
  • Klik vervolgens in de linkse kolom op Register en klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
  • Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA. en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.
  • Sluit hierna CCleaner af.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
24
Bij gebrek aan feedback wordt dit topic gesloten en verplaatst naar de sectie opgeloste problemen / logs.

Als u dit topic heropent wilt hebben, dan kunt u mij of één van moderators een (PB) privébericht sturen met een link naar dit betreffende topic.

Indien het topic al langere tijd is gesloten kunt u het beste hier een nieuw topic aanmaken, en eventueel verwijzen naar dit topic.


Voor alle andere vragen kunt u in het juiste forum een nieuw onderwerp starten.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”