Gesloten
1
Sinds enige tijd krijg ik op google chrome door ergens klikken een nieuw scherm geopend van ad.doubleclick en ad.adserverplus met reclame. Ik heb geen idee hoe ik hier aan kom maar wil er graag vanaf. Wat moet ik doen?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hoi en welkom op het forum,

Download zoek.exe naar het bureaublad.
"zoek.exe" gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
    • Windows 2000 en Windows XP: start de tool middels dubbelklik op "zoek.exe".
    • Windows Vista en Windows 7: start de tool middels rechtsklik op "zoek.exe" en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens zal er na een tijdje een venster geopend worden.
  • Met je muis selecteer je nu de volgende keuze "Combined fix"(rechts onderaan)
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:

    Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    iedefaults;
    {44339739-F132-D15C-32E0-582BA63020F7};c
    C:\ProgramData\SaveAs;fs
    sprote~1.dll;a
    C:\Program Files (x86)\MocaFlix;fp
    C:\ProgramData\SaveAs;fs
    C:\ProgramData\InstallMate;fs
    installedprogs
    startupall;
    filesrcm;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent(dit kan na een herstart zijn)
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post nu de inhoud van het geopende logje in het volgende bericht.
  • Op het bureaublad zal nu een bestand genaamd sample_20120615_0718.zip staan (de cijfers achter Sample_ duiden de datum en tijd aan).
  • Upload dit bestand naar http://www.mijnbestand.nl en plaats het linkje in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Hoi,

Zo te zien heb je Zoek.exe twee keer uitgevoerd, upload ook nog even het volgende bestand C:\Users\Public\Desktop\sample_26-12-2012_2111.zip

Start Zoek.exe nogmaals.
"zoek.exe" gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
    • Windows 2000 en Windows XP: start de tool middels dubbelklik op "zoek.exe".
    • Windows Vista en Windows 7: start de tool middels rechtsklik op "zoek.exe" en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens zal er na een tijdje een venster geopend worden.
  • Met je muis selecteer je nu de volgende keuze "Combined fix"(rechts onderaan)
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:

    Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows];r
    "AppInit_DLLs"="c:\\windows\\syswow64\\nvinit.dll";r
    installedprogs;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent(dit kan na een herstart zijn)
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post nu de inhoud van het geopende logje in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Hoi!

Bedankt voor de herinnering. Hierbij de gevraagde gegevens.

Helaas kan ik C:\Users\Public\Desktop\sample_26-12-2012_2111.zip niet meer vinden.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Ik zie dat ik vorige bestand heb gepost. De nieuwe heb ik per ongeluk niet meer opgeslagen. Wat moet ik doen?
9
Hoi,

Voer Zoek.exe nogmaals uit en plaats hiervan het logje.
"zoek.exe" gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
    • Windows 2000 en Windows XP: start de tool middels dubbelklik op "zoek.exe".
    • Windows Vista en Windows 7: start de tool middels rechtsklik op "zoek.exe" en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens zal er na een tijdje een venster geopend worden.
  • Met je muis selecteer je nu de volgende keuze "Combined fix"(rechts onderaan)
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:

    Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows];r
    "AppInit_DLLs"="c:\\windows\\syswow64\\nvinit.dll";r
    installedprogs;
    startupall;
    filesrcm;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent(dit kan na een herstart zijn)
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post nu de inhoud van het geopende logje in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Hoi,

Ik heb SaveAs en Search Assistant MocaFlix 1.66 verwijderd. Bij het verwijderen kreeg ik wel een foutmelding waarin stond dat de fout misschien was veroorzaakt doordat programma al eerder was verwijderd. De pictogrammen zijn in iedere geval uit de lijst met programma's verwijderd. Het probleem is echter niet verholpen. Kan ik nog iets anders proberen?

Groet,
14
Hoi,

Ik geloof dat probleem nu wel opgelost is. Ik heb bij internetinstellingen/extensies desbetreffende programma's verwijderd.

Groetjes
15
Hoi,

Mooi dat het probleem verholpen is.... :good:

De volgende programma's en bijbehorende log bestanden mag je verwijderen. MBAM kan je gewoon blijven gebruiken om periodiek de computer te scannen (wel eerst updaten).
  • Zoek.exe
  • DDS

Aangezien de problemen zijn verholpen adviseer ik u nog wel even het onderstaande uit te voeren.

1.) Volledige systeemscan
Ik raad u aan om met behulp van de Emsisoft Emergency Kit nog een volledige systeemscan uit te voeren, op de onderstaande link treft u de handleiding van dit programma. Mochten er nog speciale detecties zijn waarvan u niet weet wat u het beste kan doen dan kunt u uw vraag stellen in de sectie Antivirus / Antispy(mal)ware / Firewalls en overige security software

2.) Systeemherstelpunten verwijderen
Als de computer geïnfecteerd is geweest met een malware infectie is het raadzaam om alle aanwezige systeemherstelpunten te verwijderen, want hier kunnen namelijk besmette herstelpunten tussen zitten.
  • Hoe u de herstelpunten verwijderd leest u hier
3.) Wachtwoorden wijzigen
De meeste malware maakt een uitgaande verbinding met een Command & Control-server waarbij er vertrouwelijke gegevens zoals bijvoorbeeld inloggegevens worden buitgemaakt, indien uw computer geïnfecteerd is geweest is het dan ook raadzaam om al uw gebruikte wachtwoorden te wijzigen.
Meer informatie hierover leest u hier

4.) Installeren van essentiële updates.
Hoe u uw besturingssysteem en overige software up to date houdt kunt u hier lezen.
Door middel van het programma Secunia PSI wordt u automatisch gewaarschuwd indien er updates voor de geïnstalleerde software beschikbaar is, meer informatie leest u hier

5.) Pas op voor 'Phishing' berichten.
Phishing is een vorm van internet oplichting (fraude), met valse e-mailberichten en websites die er vertrouwd uitzien wordt er getracht 'logingegevens' en andere persoonlijke informatie te achterhalen.
Dit gebeurt vaak op hele slinkse manieren, zoals bijvoorbeeld e-mailberichten waarin u gevraagd wordt uw inloggegevens te verifiëren, in deze gevallen wordt u vaak naar een valse (clone) website gestuurd, zodra u uw gegevens hier hebt ingevoerd zijn deze in de handen van de kwaadwillende met alle gevolgen van dien.
Meer informatie leest u hier

6.) Preventie informatie & het gebruik van beveiligings software.
Om de kans op een her-infectie te minimaliseren kan je naast de gebruikte beveiligingssoftware een aanvullende malwarescanner installeren zoals Emsisoft Anti-Malware of Malwarebytes' Antimalware om de bescherming te optimaliseren.
Hier staat meer informatie hoe u een infectie in de toekomst kunt voorkomen, lees dit eens op uw gemak door.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”