Gesloten
76
vergeet te vermelden, het zwarte scherm blijft staan en reageert nergens op.
Wat ook vreemd is, als ik 1 email verstuur vanuit Outlook, dan staat er altijd
bericht 2 van 2 wordt verzonden. Alsof alles wat ik verstuur ook nog ergens anders heen gaat??
Misschien heeft het niets met het topic te maken, maar ik vind het allemaal vreemd
77
Hoi,
Blokkendoos schreef:Als ik dan toch kies voor recovery, krijg ik een zwart scerm met knipperende cursor en moet ik de pc handmatig van de stroom afhalen.
Dit klinkt niet goed en ben bang dat een herinstallatie de snelste en beste optie is in dit geval.
Blokkendoos schreef:Wat ook vreemd is, als ik 1 email verstuur vanuit Outlook, dan staat er altijd
bericht 2 van 2 wordt verzonden. Alsof alles wat ik verstuur ook nog ergens anders heen gaat??
Misschien heeft het niets met het topic te maken, maar ik vind het allemaal vreemd
Dit heeft niet met dit probleem te maken in ieder geval, maar staat er niet nog een bericht in postvak UIT wat nog niet verzonden is en of verzonden kan worden?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
78
hoi,

Als ik herinstallatie ga toepassen, hoe moet ik dan te werk, waar let je op,
en wat kan je nog bewaren?
Ik kreeg toen een licentie van een medewerkster van Ms, maar ze zei dat dit normaal niet kan omdat ik de pc aangepast had maar een oem versie van windows heb en die dan niet meer kan gebruiken.
Ik heb helaas geen geld om nu iets anders aan te schaffen,dus wat kan dan nog?
Ik wil eigenlijk ook mijn 2e cd/dvd rom aansluiten maar dat kon toen niet geloof ik.
Ze zei als ik het me goed herinner, dat het erna niet meer mogelijk was om nieuwe hardware
aan te sluiten.

Over outlook, dat is het vreemde juist, er staat nooit meer dan 1 bericht als hij deze melding geeft.
Tijdens het verzenden komt er onderin die melding te staan.
79
Hoi,
Blokkendoos schreef:Als ik herinstallatie ga toepassen, hoe moet ik dan te werk, waar let je op,
en wat kan je nog bewaren?
Voor het herinstalleren van Windows XP staan hier wat informatie.
Blokkendoos schreef:Ik kreeg toen een licentie van een medewerkster van Ms, maar ze zei dat dit normaal niet kan omdat ik de pc aangepast had maar een oem versie van windows heb en die dan niet meer kan gebruiken.
Ik heb helaas geen geld om nu iets anders aan te schaffen,dus wat kan dan nog?
Als je een backup maakt van de activatie bestanden kan je deze later zo weer terug plaatsen zonder opnieuw te hoeven activeren.
http://www.pcwebplus.nl/tips/windowsactivatie.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Blokkendoos schreef:Ik wil eigenlijk ook mijn 2e cd/dvd rom aansluiten maar dat kon toen niet geloof ik.
Ze zei als ik het me goed herinner, dat het erna niet meer mogelijk was om nieuwe hardware
aan te sluiten.
Deze kan gewoon weer aangesloten worden hoor.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
80
Oke, dan ga ik daar mee aan de slag.
Dank!

Over outlook, heb je enig idee wat er dan kan zijn?
Ik heb er ooit een over gegoogled maar zonder bevredigend resultaat
82
Hoi Maxstar,

Als ik nu xp opnieuw erop wil zetten kan ik denk niet meer de herstel cd gebruiken die bij de pc geleverd was in 2003, omdat ik zelf aanpassingen gemaakt heb als een ander moederbord, processor, processorkoeler, voeding, grafische kaart, cd-rom, dvd-rom.
Wat ik eerder vertelde, ik kreeg een nieuwe licentie, dus ik neem aan dat ik dan nu zelf een
boot cd moet aanmaken?

En, hoe kan ik erachter komen welk wachtwoord ik heb bij een emailaccount die ik al heb sinds
de inbelproviders? Het adres werkt nog steeds, het bedrijf echter, bestaat niet meer onder deze naam. Is er software voor (veilige)?
83
Hoi,

Maar deze CD heb je de vorige keer toch ook gebruikt bij de Windows installatie?
Dus als je eerste een backup maakt van de activatie gegevens kan je gewoon Windows installeren en deze daarna terug plaatsen.

Als je het wachtwoord niet meer weet, kan je het beste even een nieuw wachtwoord aanvragen en deze later weer veranderen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
84
Hoi, ja dat is waar, die heb ik toen ook gebruikt, maar er staan op die cd ook drivers van de oude
hardware, die hoeft er dan niet meer op.
Hoe kan ik windows zonder deze installeren? Of zie ik het verkeerd?
Die installatie van toen heb ik niet alleen gedaan en is alweer een tijd geleden, vandaar mijn verwarring.

De email provider van toen, zonnet, is door tele2 overgenomen maar ik heb verschillende keren
geprobeerd contact op te nemen, ook telefonisch. Toen moest je bij de telefonische desk in het menu je klantnummer intoetsen en dat is nou precies wat ik niet heb.
Met de website van tele2 kwam ik ook niet verder. Ook gezocht met google, maar dat leverde ook niets op.
86
helaas is het geen normale, het is een cdrom van medion waar windows op staat.
Kan ik hier dan nog wat mee, of is er een andere manier om xp terug te zetten?
Wat zou het kosten om van xp naar 7 te gaan?
88
Hoi,

Sorry voor de late reactie.
Het lukt me niet om vanaf de cd op te starten.
autorun staat wel aan, misschien door inloggen op windowsgebruiker?

Maar waar ik mee wat ongerust over maak, en daarom duurde mijn antwoord ook lang,
hoe moeilijk zal het zijn om xp terug te zetten op een schone pc?
Ik heb hem nodig voor sollicitaties en ww, enz....
Daarom wil ik hem niet verprutsen.
Ik was al begonnen met everest, maar dit blijkt niet gratis om genoeg te weten te komen over je pc.
Daarna heb ik drivermax agent gedownload, maar dit deed me meer problemen erbij geven dan goeds.
Na het installeren van nieuwere drivers die je kan selecteren op hun site, ziet xp ineens nieuwe hardware, die
een geel vraagteken geeft en die ik niet meer weg krijg.
Deze dingen is wat ik bedoel met verprutsen. Hier krijg ik het alleen maar drukker mee.
Ook mijn resolutie staat nu anders, op 1080, maar vooral websites zien er niet uit.
Aan beide kanten veel loze ruimte en een hele smalle webpagina met achterlijk kleine letters.
Ook zijn sommige niet meer leesbaar door weggevallen tekst.

Als ik door everest de componenten in mijn pc kan benoemen, hoe kan ik er dan zeker van zijn dat de juiste
en nieuwste drivers erop komen na herinstallatie xp.
89
Hoi,
Blokkendoos schreef:Het lukt me niet om vanaf de cd op te starten.
autorun staat wel aan, misschien door inloggen op windowsgebruiker?
Autorun heeft hier niets mee te maken, je moet in de BIOS de CD/DVD drive op first boot zetten bij de boot sequence om van de CD te kunnen starten.
Blokkendoos schreef:hoe moeilijk zal het zijn om xp terug te zetten op een schone pc?
Hoe je Windows XP kan installeren staat op de volgende pagina.
http://www.pcwebplus.nl/tsoft/xpinstall.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat betreft de problemen na drivermax zal dit wel te maken hebben met de drivers van de videokaart aangezien de resolutie en de weergave niet meer correct is.
Blokkendoos schreef:Als ik door everest de componenten in mijn pc kan benoemen, hoe kan ik er dan zeker van zijn dat de juiste
en nieuwste drivers erop komen na herinstallatie xp.
Die kan ook met het gratis programma Speccy.
Download Speccy installer of Speccy portable.
Start Speccy en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
90
Bij gebrek aan feedback wordt dit topic gesloten en verplaatst naar de sectie opgeloste problemen / logs.

Als u dit topic heropent wilt hebben, dan kunt u mij of één van moderators een (PB) privébericht sturen met een link naar dit betreffende topic.

Indien het topic al langere tijd is gesloten kunt u het beste hier een nieuw topic aanmaken, en eventueel verwijzen naar dit topic.


Voor alle andere vragen kunt u in het juiste forum een nieuw onderwerp starten.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”