Gesloten
31
Stap 1 OK
Maar stap 2 geeft hij een schermpje, ik kan op JA klikken om hem uit te voeren, maar er gebeurt niks + schermpje ongeldige installatiekopie van de .exe... -_-
34
1. Start Malwarebytes en klik op het tandwieltje voor instellingen.
2. Open het tabje Beveiliging en scroll naar Scanopties.
3. Zet het schijfje om bij scan naar rootkits.
4. Ga terug naar het hoofdscherm en klik op Scannen.

Als de scan gereed is plaats dan het logbestand weer als bijlage,
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
36
Prima, ook het resultaat van chkdsk ziet er goed uit. Verwijder KB4592438 maar weer, inmiddels komen er al allerlei berichten binnen dat deze (cumulatieve) update voor problemen zorgt. Dan is het systeem in ieder geval weer operationeel zonder foutmeldingen. Nu nog de oplossing, maar die dient denk ik van Microsoft te komen.

Wordt vervolgd!
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
38
Graag gedaan, mocht er meer bekend zijn laat ik het even weten.

Op het forum van Microsoft is hetzelfde probleem geplaatst, met de vermelding dat 27 andere gebruikers hier last van hebben. Maar helaas nog geen antwoord van de Microsoft zelf.

https://answers.microsoft.com/en-us/win ... 147dcba3af
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
40
Hallo, we zijn inmiddels enkele updates later, en het probleem lijkt opgelost te zijn! Geen blauw opstartscherm meer, geen foutmeldingen of dergelijke... Bij deze, opnieuw bedankt voor de hulp! :)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”