Gesloten
16
Curieus. Heeft alleen Malwarebytes last van deze verminkte tekst of ook andere programma's ?

Download ZHPDiag via onderstaande link:
- ZHPDiag (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER ZHPDIAG 2019')
Bewaar het op je bureaublad.

Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met ZHPDiag. Afbeelding ZHPDiag uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPDiag3.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op "I agree" in het openingsscherm "TERMS OF USE".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPDiag.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgende bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
17
Hallo PeterJ,
Alleen de Malwarebytes venster is niet of slecht leesbaar. Maar als ik Windows in veilige modus start dan is deze venster van Malwarebytes  wel goed leesbaar.
Alleen de Malwarebytes is mij opgevallen.
De verkregen bestand van ZHPDIAG is hier als bijlage.
Groet,
Nordin 
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
18
Sluit Malwarebytes.
Download het bestand SetEnv.bat: https://malwarebytes.box.com/s/hbxc3vcb ... umvrb8iv36
Na het downloaden, rechtsklik er op en kies "Als administartor uitvoeren".
Als het goed verschijnt 2 keer de melding "SUCCESS: Specified value was saved."
Start nu Malwarebytes opnieuw en controleer of alle tekst leesbaar is.
Zo niet, herstart de computer en controleer de tekst in Malwarebytes opnieuw.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
19
Hallo PeterJ,
De SetEnv.bat als administrator uitgevoerd daarna de Malwarebytes opnieuw gestart en toen was de venster van Malwarebytes ineens  goed leesbaar.
Er is verbetering maar de pc is nog steeds traag. 
Groet,
Nordin 
20
Mooi dat het probleem met Malwarebytes verholpen is, met dank aan Malwarebytes Support.
Doe nu eerst het volgende:

Download de Malwarebytes Support Tool
Dubbelklik op het gedownloade bestand mb-support x.x.x.x.exe
Indien een melding van Gebruikersaccountbeheer verschijnt, klik op Ja om door te gaan.

Plaats een vinkje bij Accept License Agreement en klik op Next.
Er verschijnt een scherm met de tekst "Get Started".
Let op: Klik NIET op de knop “Start repair” !
Klik aan de linkerkant op Advanced.
Klik vervolgens op Gather Logs.
Wacht nu rustig af tot de 4 aangegeven stappen doorlopen zijn.

Als dit klaar is zal het bestand mbst-grab-results.zip op je bureaublad opgeslagen zijn.
Klik op OK.
Post het bestand mbst-grab-results.zip als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
21
Hallo PeterJ,
De verkregen bestand van MBST hier als bijlage.
Groet,
Nordin
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
22
Stap 1:
Download ZHPFix naar het bureaublad.
Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit.

Kopieer onderstaande code volledig:

Code: Selecteer alles

Script ZHPFix
O38 - TASK: {BFE993D8-0EB0-499F-95D6-96C0AE4F484B}[\Adobe Acrobat Update Task] - (.Adobe Systems - Adobe Reader and Acrobat Manager.) -- C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe  [1240656]   =>.Adobe Systems
O38 - TASK: {F816633D-11EA-42A7-83AB-FCBBD314CE7B}[\Adobe-online actualiseringsprogramma] - (.Adobe Systems - Adobe Reader and Acrobat Manager.) -- C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe  [1240656]   =>.Adobe Systems
C:\Windows\System32\Tasks\Adobe Acrobat Update Task - (.Adobe Systems.) -- C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe  []   =>.Adobe Systems
C:\Windows\System32\Tasks\Adobe-online actualiseringsprogramma - (.Adobe Systems.) -- C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe  []   =>.Adobe Systems
P2 - EXT: (.Avira Password Manager - .) -- C:\Users\user\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\o8ths7b4.default-1547501874936\extensions\passwordmanager@avira.com
B2 - EXT: [Unknown] C:\Users\user\AppData\Roaming\Opera Software\Opera Stable\Extensions\pcgkmkjdikhiodinhloioejnpjgmfigd  =>.Unknown
HKLM\SOFTWARE\AVG  =>.AVG Software
HKLM\SOFTWARE\Avira  =>.Avira
HKCU\SOFTWARE\AVG  =>.AVG Software
HKCU\SOFTWARE\Avira  =>.Avira
HKU\.DEFAULT\SOFTWARE\Avira  =>.Avira
HKU\.DEFAULT\SOFTWARE\Safer Networking Limited  =>.Safer Networking Limited
HKU\S-1-5-21-1635700872-1728991116-1021902260-1000\SOFTWARE\AVG  =>.AVG Software
HKU\S-1-5-21-1635700872-1728991116-1021902260-1000\SOFTWARE\Avira  =>.Avira
O43 - CFD: 16/10/2019 - [] D -- C:\ProgramData\Avira  =>.Avira Software
O43 - CFD: 24/06/2015 - [] D -- C:\ProgramData\Emsisoft  =>.Emsisoft
O43 - CFD: 29/11/2013 - [] D -- C:\ProgramData\MFAData  =>.AVG Software
O43 - CFD: 12/09/2019 - [] D -- C:\Users\user\AppData\Local\Avira  =>.Avira Software
O43 - CFD: 26/03/2013 - [] D -- C:\Users\user\AppData\Local\MFAData  =>.AVG Software
O43 - CFD: 18/10/2019 - [] D -- C:\Windows\System32\Config\systemprofile\AppData\Local\Avg  =>.AVG Software
O43 - CFD: 07/09/2019 - [] D -- C:\Windows\System32\Config\systemprofile\AppData\Local\Avira  =>.Avira Software
O43 - CFD: 03/10/2013 - [] D -- C:\Windows\System32\Config\systemprofile\AppData\Roaming\AVG  =>.AVG Software
[MD5.775A31DA0A4D38B773E97B1F54F138A4] [WIS][2015/10/29 08:48:55] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\Windows\Installer\11af364.msp   [52572160]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.49E13AC54D99DDA556E25BC1BF5DC4BE] [WIS][2015/10/13 04:26:24] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\Windows\Installer\139de63.msp   [52576256]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.A58EAEAA86B7D4FA1891CA2EEDDCA3DD] [WIS][2018/02/12 15:26:08] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\Windows\Installer\14b242.msp   [103362560]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.307FCA5A8C1EDF5A94F46095589379CE] [WIS][2016/03/08 04:45:31] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\Windows\Installer\162d8df.msp   [2719744]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.7DF2196737D027C989EEE176078B4E7F] [WIS][2018/10/22 14:33:19] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\Windows\Installer\18dcbaf.msp   [2584576]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.FC195281214C157DAC91C0B02FA35554] [WIS][2018/12/10 07:52:51] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\Windows\Installer\1919333.msp   [44044288]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.A9095FC652E0273E10F1D9481C59067D] [WIS][2018/02/23 14:25:19] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\Windows\Installer\1981ed1.msp   [1343488]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.25F86D2EE0FAB79D6DCA727411962C32] [WIS][2016/02/16 13:48:12] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\Windows\Installer\1be042d.msp   [9687040]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.25F86D2EE0FAB79D6DCA727411962C32] [WIS][2016/02/16 13:48:12] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\Windows\Installer\1be043f.msp   [9687040]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.339631DF934AFC2BE35E2B27A6F7DB06] [WIS][2016/11/03 08:25:06] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\Windows\Installer\1c55a63.msp   [1642496]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.E3869EFD0836C950E46B02D3CBC67184] [WIS][2017/01/09 04:41:00] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\Windows\Installer\2350c53.msp   [25853952]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.D2315820CBF3F165769574F4F57F9D59] [WIS][2015/11/25 10:42:23] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\Windows\Installer\24d0212.msp   [212992]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.2F159BBD3479AEB0C168488067503723] [WIS][2018/07/09 06:47:48] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\Windows\Installer\2509b22.msp   [27000832]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.CECF2A7991F74C858965EA972A43CE3F] [WIS][2017/04/10 06:34:32] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\Windows\Installer\27c8f4d.msp   [57815040]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.82F476D2A7125BB7EBF5A2A657BAB293] [WIS][2017/11/13 05:26:16] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\Windows\Installer\2965283.msp   [23506944]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.E05CA6506E1D5ECE25152018D3FF00CE] [WIS][2018/05/12 07:05:37] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\Windows\Installer\55e6994.msp   [7094272]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.B02CDF597655C7CAD392D0404975E9AB] [WIS][2018/10/01 10:41:46] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\Windows\Installer\6a3378.msp   [194531328]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.CF478CA41BB57CA934019B65FCD35FB2] [WIS][2017/08/11 11:05:31] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\Windows\Installer\817a40.msp   [100052992]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.BD4423645209FA4CE380C43C1633F4E4] [WIS][2016/07/12 04:25:29] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\Windows\Installer\bfc3e.msp   [39538688]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.F9FD1AB516C661D9938213AA661350B7] [WIS][2016/08/02 12:49:06] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\Windows\Installer\c348c.msp   [1511424]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.72C91237F7C7A0527FA5F0752CF81A66] [WIS][2017/01/19 11:28:55] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\Windows\Installer\c3e7b.msp   [1937408]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.557170C4FCC0754B372A5FC174735242] [WIS][2016/06/02 05:48:41] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\Windows\Installer\c5982.msp   [2772992]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.0762EDB0E4C8D62A4328C3360BC7AD2C] [WIS][2017/07/11 05:57:12] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\Windows\Installer\c6214.msp   [1732608]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.F767152C881F505C5BBAC71A825C1263] [WIS][2017/02/21 13:33:51] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\Windows\Installer\c6fa2.msp   [12845056]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.3617A09ABC822D955214EBE86A991CF3] [WIS][2017/11/29 11:42:28] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\Windows\Installer\cc24d5.msp   [1355776]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.4D64DE5B41C39FA6192C22CBCD826FBA] [WIS][2016/10/10 08:29:03] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\Windows\Installer\cd4e33.msp   [36499456]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.77AB51250501ADDD4D491DECDB6121FD] [WIS][2017/08/28 17:40:46] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\Windows\Installer\cd513.msp   [2424832]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.87BDB58F9E5B4EFC3B72EB9AD83EDE24] [WIS][2018/11/13 05:24:12] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\Windows\Installer\d017a.msp   [3485696]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.50A28B22FFDE4D837B145DB7A22E94C5] [WIS][2016/05/10 04:20:29] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\Windows\Installer\d4249.msp   [58986496]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.C233BD1DB45AF8BACD0F3C0D8A646740] [WIS][2016/05/19 04:30:11] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\Windows\Installer\d7f244.msp   [1429504]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.08615067E75539285F388EF4B41D669E] [WIS][2016/01/12 04:19:17] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\Windows\Installer\dfd45.msp   [46080000]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.D65FA317AC2DF76CBE3F765A60BD8809] [WIS][2018/08/13 07:19:45] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\Windows\Installer\ed012.msp   [1441792]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.894F8CA42DB45DFDB94D579984B5B89A] [WIS][2018/09/18 09:10:59] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\Windows\Installer\f6ffa.msp   [4706304]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.E7BD518BB2F9A3A86C8AD97881120EBB] [WIS][2018/10/08 12:11:44] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\Windows\Installer\fe413.msp   [2174976]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
EmptyTemp
Afbeelding ZHPFix uitvoeren:
  • Rechtsklik op ZHPFix.exe en klik op "Als Administrator uitvoeren".
  • Druk op de knop "Importeren".
  • De geselecteerde scriptcode wordt in het venster van ZHPFix geplakt. Gebeurt dit niet automatisch, rechtsklik dan in het venster van ZHPFix en klik op Plakken.
  • Druk daarna onderaan op de knop "Go".
  • Bij de melding "Uw systeem nu opschonen ?", klik op Oui (=Ja).
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent.
Post het logbestand met de naam "ZHPFix[R1].txt" als bijlage in je volgend bericht.

Stap 2:
Klik op Start. Typ in het invoerzoekveld dxdiag en klik op OK.
Wacht tot het venster verschijnt. Dit kan 30 seconden duren.
Klik op de knop "Alle gegevens opslaan".
Bewaar het bestand "DxDiag.txt" op je bureaublad en post het als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
23
Hallo PeterJ,
In stap 1: de verkregen bestand van ZHPFix als bijlage.
In stap 2: de verkregen bestand van DxDiag als bijlage
Groet,
Nordin
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
25
Hallo PeterJ,
Ja zaker. Er is wat verbetering. Google chrome start veel beter.
Ik ben blij met de operatie van opschonen van resten van verschillende Antivirussen. Heel blij.
Toch merk ik nog steeds wat traagheid bij Outlook en Youtube. 
Laat ik even dit zeggen : 
in het begin werd  de pc weleens traag maar dan draai ik Malwarebytes en CCleaner  en dan wordt ie vlotter voor drie of vier weken en dan begint dat opnieuw ...
Maar op een gegeven moment helpt dat niet meer. Ik denk er is ook iets mis met de CCleaner. Hij heeft in drie maanden niet om update gevraagd.  Zal ik die de-installeren en opnieuw installeren ? Of misschien een andere opschoon programma downloaden ?
En de combinatie Ghostery, Adblock ,CCleaner , Avast, Malwarebytes is dat okee ? Kunnen ze allemaal tegelijk samen ?
Enige suggestie ?
Groet,
Nordin


  
27
Hallo PeterJ,
- De CCleaner verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ik heb dat gedaan omdat ik zag dat de CCleaner bezig met brouser Opera terwijl ik die niet meer heb.
   met deze stap heb niets mee opgeschoten. misschien had ik het niet moeten doen want er zat dezelfde versie van ccleaner op.
- Ik heb de Avast nu een maand. ik weet dat de OnlineSecurity van Avast vertraagend werkt, maar volgens mij heb deze functie (onlinesecurity) niet geïnstalleerd. 
- De Outlook email is trouwens nog steeds traag.
Groet,
Nordin 
28
We gaan Avira opnieuw installeren, het antivirus programma dat je had voordat de problemen ontstonden.
Download Avira Free Antivirus
Installeer het nog niet maar de-installeer eerst Avast Free Antivirus,
Herstart de computer.
Installeer nu Avira Free Antivirus.

Geeft dit verbetering ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
29
Hallo PeterJ,
Ik heb Avira free  nu geïnstalleerd en dat is nog trager dan de Avast free.
Vroeger had ik een slanke Avira free en toen ging alles vlotter.
De Avira in een slanke versie bestaat niet meer. Wat nu gangbaar is is een uitgebreide versie, een suite.
Deze suite is traag en dat was de reden waarom ik  toen  verschillende andere Antivirussen ging uitproberen.
Ik denk toch terug te gaan naar Avast en dan het daarbij laten.
Mag ik de boel nog een keer omgooien ?
Groet,
Nordin.
30
Mag ik de boel nog een keer omgooien ?
Jazeker.
Doe daarna een nieuwe scan met FRST en post de logbestanden FRST.txt en Addition.txt ter controle.
(Zorg dat de optie Addition.txt is aangevinkt alvorens je de scan start.)
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”