Gesloten
1
Goedendag,

Ik heb een Nitro5 Notebook, met windows10. Ik draai Malwarebytes Premium.
Het viel me gisteren op dat Malwarebytes wel heel veel uitgaande websitescalls tegenhield. Maar de virusscanner gaf geen dreigingen aan. Gescand op rootkits.
Toen maar adwcleaner gedraaid. Die kwam met pup.legacy.
Verwijderd.

Voor de zekerheid ook gekeken naar zoekmachines. In Chrome stond Duckduckgo. Heb ik er nooit ingezet. Verwijderd. Chrome opnieuw geïnstalleerd. Synchronisatie uitgezet. Alle restanten van Chrome gewist. Duckduckgo staat er weer in.


Mijn PC is enorm traag.
Het lukte niet om Malwarebytes te updaten. Daar een repairtool uitgevoerd en scan gedaan met rootkits. 
Geen rootkitproblemen. Hij scant nu nog op bestandssystemen, maar dat leverde vorige keer ook geen problemen op.

Suggesties wat ik moet doen??


Ik heb er een uur over gedaan om de aangegeven scanner te downloaden. Maar ik heb logfiles bijgevoegd.
Addition.txt
FRST.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Voorlopig laat maar ik heb een systeemherstel uitgevoerd. Ik kon niet meer. Herstelpunten terug zetten ook niet. Die waren verdwenen.
Dus ik ga de boel eerst eens opnieuw installeren. Meld me wel weer.


Edit: 
at was de oplossing.
Malwarebytes doet het ook weer. Alles heeft zijn snelheid terug en een test met herstelpunten laat weer herstelppunten zien
Bitje omgevallen of zo.

In ieder geval is dit best een oplossing voor al die mensen die van het ene op het andere moment een heel trage laptop hebben.
Gaat sneller dan met een niet meer werkende computer zoeken naar virus/trojan e.d. terwijl het downloaden van een klein programma niet meer lukt. 

Dus deze post kan dicht :)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”