Voor de zekerheid

Gesloten onderwerpen. Stuur een privé bericht naar een Moderator of de Administrator om het topic weer te laten openen.
Gesloten
Gebruikersavatar
rudidev
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 04 nov 2014 17:43
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: Kaspersky
AM: Mbam premium

#1

02 okt 2018 11:13

Geachte probleemoplossers.
Ik zou graag dat jullie bijgaande logjes voor me bekijken en uiteraard indien nodig andere acties. Ik zag vanochtend via de mail een verdacht mailtje voorbij komen. Even iets uitleg vooraf. Ik heb naast Kaspersky altijd Mbam pro gehad maar die een week 0f 3 geleden eraf gehaald doordat mijn computer continu vastsloeg. Na verwijdering van Mbam was dat opgelost. Afgelopen vrijdag heb ik gescand met de gratis proefversie. Dat ging goed en die staat er nu nog op, om hem evt over een paar weken weer in te ruilen voor de pro-versie. Maar vanochtend dus dat mailtje met in de titel. 72 uur om te betalen. Graag uw inzicht.

Rudi
FRST.txt
Addition.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16100
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#2

02 okt 2018 11:48

Hallo,

Het is een rage met dit soort mails de laatste tijd dus niet op ingaan het beste is om eens in de zoveel tijd je ww te ver anderen.

Download de Afbeelding Zemana AntiMalware.Portable naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op "Zemana.AntiMalware.Portable.exe” om het programma te starten.(er opent een download bestand)
  • Wanneer er een melding van het gebruikersaccountbeheer verschijnt klik je op Uitvoeren of Ja.
  • Beschikbare updates zullen nu automatisch gedownload worden.
  • Klik nu rechtsboven op het tandwiel en zet "Nederlands" als taal.
  • Klik linksboven op het "Huisje", klikt nu op de knop Scannen.
  • Het scannen begint, gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
  • Wanneer er schadelijke software is gevonden zal je hiervan een overzicht krijgen, standaard zal de optie om deze in quarantaine te plaatsen geselecteerd zijn.
  • Klik op de knop "Volgende" om de gedetecteerde items te verwijderen.
    Opmerking: Als opnieuw opstarten vereist is voor het voltooien van het reinigingsproces, klik op opnieuw opstarten.
  • Open opnieuw "Zemana.AntiMalware.Portable.exe”, klik rechtsboven op de rechtstaande balkjes.
  • Voeg het logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Meer omtrent Zemana AntimMalware.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
rudidev
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 04 nov 2014 17:43
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: Kaspersky
AM: Mbam premium

#3

02 okt 2018 11:59

Bedankt voor je hulp Ben 
2018.10.02-11.54.08-i0-t92-d2.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16100
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#4

02 okt 2018 12:07

Hallo Rudi,

Afbeelding Reset Internet Explorer.



Afbeelding  

Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
 
Afbeelding
Fixlist.txt
 
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
rudidev
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 04 nov 2014 17:43
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: Kaspersky
AM: Mbam premium

#5

02 okt 2018 12:29

Ik geloof dat dit gelukt is. :unsure:
Fixlog.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16100
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#6

02 okt 2018 12:45

Hallo,

Hel goed, dit was alleen restje verwijderen (schoonmaken).
Verder zie ik geen rare dingen dus je mag FRST en Zemana met bijbehorende logjes weer verwijderen.
Hierna zijn we weer klaar :good:

ps: je heb een pb.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
rudidev
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 04 nov 2014 17:43
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: Kaspersky
AM: Mbam premium

#7

02 okt 2018 12:58

Hartelijk dank voor je hulp Ben ! TOP !!!! 
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16100
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#8

02 okt 2018 13:04

rudidev schreef:Hartelijk dank voor je hulp Ben ! TOP !!!! 
Bedankt en graag gedaan, dan gaat deze naar opgelost :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Opgeloste problemen / logs”