Gesloten
1
Hoi,
Dnk dat ik een virus heb.
Als de pc juist opgestart is (windows10) geen probleem.
Na een 10 tal minuten als ik iets druk in explorer bv favorieten word er een nieuw venster geopend in Edge met reklame van Avira om een abo te nemen.
Zelfs als ik in google iets wil opzoeken gelijk wat gaat edge open met reclame van Avira .
Ik heb wel Avira als virusscanner met de laatste updates.
Als ik windows10 terug wil opstarten geeft hij aan dat er nog 1 taak bezig is.
Ga 2 bijlagen meesturen van frst64.exe.
Gr,Martco
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
3
Hallo,

Volg de volgende stappen:

Stap 1.
Weg gaan naar Afbeelding Programma's en onderdelen:
  • Klik Windows knop plus R tegelijk in. Afbeelding. Type appwiz.cpl in en klik OK.
  • Zoek de volgende programma's, klik met je rechtermuis knop erop en kies Verwijderen.
    • SpyHunter
    • Web Companion
  • Volg de de-installatie instructies van het programma zelf op.
  • Start indien nodig opnieuw op.

Stap 2. Afbeelding Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
Afbeelding
Fixlist.txt
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Stap 3. Afbeelding Reset Edge
Maak indien nodig eerst een Backup van de Favorieten https://www.tenforums.com/tutorials/725 ... -10-a.html

Microsoft Edge Resetten:
  • Dit behoud nog je gegevens en instellingen!
  • Klik op de toetsen "Windows-X, Klik op "Windows PowerShell (Admin)" als Gebruikersaccountbeheer opent klik "Ja".
  • CMD scherm openden, type het commando "powershell" klik daarna "Enter".
  • Kopieer en plak vervolgens het onderstaande commando achter PS C:\WINDOWS\system32> klik daarna "Enter".
Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$($_.InstallLocation)AppXManifest.xml”}
  • Schrik niet van al de rode meldingen die voorbij komen en doe tijdens dit proces niks.
  • Het resetten is klaar als er PS C:\WINDOWS\system32> staat hierna kunt u het CMD scherm sluiten en de pc herstarten.
Afbeelding

Lees het volgende ook eens door om de meldingen in Avira uit te zetten: Uitleg.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
4
Hoi,
Als ik de toetsen windows-x indruk krijg ik geen windows powershell te zien.
Hierbij de fixlog in bijlage.
Gr,Martco.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Hoi,
Ik heb powershell via zoeken gevonden.
Windows Powershell (x86) rechts gelikt als admin uitgevoerd en stap 3 gevolgd.
Na deze handeling gaat precies alles terug normaal.
Thanks.
7
Hallo,

Heb je dit ook nog na gelezen: Uitleg.

Is het gelukt om Spyhunter te verwijderen zo nee doe het volgende;

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en Download AfbeeldingSpyHunterCleaner - Alternatieve downloadlink naar je bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op SpyHunterCleaner.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Het volgende scherm opent.
    Afbeelding
  • Druk op een toets om door te gaan.
  • SpyHunterCleaner gaat nu SpyHunter verwijderen.
  • Als de tool klaar is wordt je pc herstart.
Vertel hoe het hierna gaat?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
8
De uitleg van Avira heb ik doorgelezen.
Nu heb ik wel gezien bij Avira dat de real time beveiliging is gestopt.
Mag ik op repareren drukken??
Spyhunter staat niet meer tussen de apps en onderdelen.
9
Martco schreef:De uitleg van Avira heb ik doorgelezen.
Nu heb ik wel gezien bij Avira dat de real time beveiliging is gestopt.
Mag ik op repareren drukken??
Kan je die niet handmatig aanzetten?
Zo nee klik op repareren.
Spyhunter staat niet meer tussen de apps en onderdelen.
Oke dan hoef je daar geen stappen meer voor te doen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
10
Pc heropgestart en alles lijkt nu toch normaal.
Was toch iets raar gelijk welke handeling dat ik deed ging edge open naar de site van Avira.
Ben blij dat het opgelost is.
Heel erg bedankt.
11
Hallo,

Via het downloaden kan zoiets wel eens gebeuren er hoeft maar één vinkje verkeert te staan.
Maar mooi dat alles is op gelost en begin niet meer aan programma's als Spyhunter die beloven veel maar ineens moet je daar voor gaan betalen.
Er zijn genoeg gratis betere oplossingen, er is op dit forum genoeg pover te vinden en anders gewoon vragen dar zijn we voor :good:

Met het onderstaande tooltje ruim je de meeste gebruikte tools op:
 
Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.
 
Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet een vinkje  voor het volgende item:
  • Remove disinfection tools
  Afbeelding Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Note: Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Maak ook een nieuw herstelpunt Handleiding.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
13
Heb het terug zitten .
Terug reclame van Avira in edge als ik iets druk  in menubalk,werkbalk of zelfs als ik zoek in google in internet explorer.
14
Martco schreef:Heb het terug zitten .
Terug reclame van Avira in edge als ik iets druk  in menubalk,werkbalk of zelfs als ik zoek in google in internet explorer.
Het is heel moeilijk uit te zetten probeer het volgende in Avira:
Ga naar Algemeen> Waarschuwingen om te bepalen welke meldingen verschijnen. Schakel de waarschuwingen uit die u niet wilt zien.
Bron:https://www.howtogeek.com/289074/how-to ... -software/


Via Google lees je veel over de problemen ervan: https://barzrul.com/tips/disable-avira- ... ndows-1941
Je kan anders beter gaan denken over een andere virusscanner.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”