Pc enorm traag

Gesloten onderwerpen. Stuur een privé bericht naar een Moderator of de Administrator om het topic weer te laten openen.
Gesloten
Gebruikersavatar
losse
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 sep 2010 07:22
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: WINDOW10
AV: AVAST5
FW: WINDOWS

#1

22 apr 2018 14:12

Hoi, ik heb de laptop van mijn schoonbroer, klachten zijn, enorm traag zowel tijdens opstart als gebruik.
Malware.txt
Addition.txt
FRST.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#2

22 apr 2018 14:44

Hallo,

Stap 1.
Ga naar de map Downloads, open die en sleep de tool FRST naar het bureaublad:

Afbeelding
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
Fixlist.txt
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Stap 2.
Download Afbeelding AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
losse
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 sep 2010 07:22
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: WINDOW10
AV: AVAST5
FW: WINDOWS

#3

22 apr 2018 14:56

Fixlog.txt
Adware heeft niks gevonden
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#4

22 apr 2018 14:59

Hallo,

Het "Fixlogje" is niet geheel compleet zou je die opnieuw willen plaatsen.
Merk je na het schoonmaken met FRST verbetering?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
losse
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 sep 2010 07:22
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: WINDOW10
AV: AVAST5
FW: WINDOWS

#5

22 apr 2018 15:30

Ga het dan zo doen, is wat sneller denk ik, 't ga wel goed zijn denk ik.

Fix resultaat van Farbar Recovery Scan Tool (x64) Versie: 19.04.2018
Gestart door Rudi (22-04-2018 14:51:03) Run:1
Gestart vanaf C:\Users\Rudi\Desktop
Geladen Profielen: Rudi (Beschikbare Profielen: Rudi)
Boot Modus: Normal
==============================================

fixlist inhoud:
*****************
start
CreateRestorePoint:
HKLM Group Policy restriction on software: %systemroot%\system32\mrt.exe <==== AANDACHT
CHR NewTab: Default ->  Not-active:"chrome-extension://dlpjbgcgpfpgoiaocknblnjdkcnklgco/newtab.html", Not-active:"chrome-extension://pjihilejnhlapmibnambkmihgdniogdp/newtab.html"
CHR DefaultSearchURL: Default -> hxxp://tab4you.com/search/?type=ds&from=webss&q={searchTerms}
CHR DefaultSuggestURL: Default -> hxxp://suggestqueries.tab4you.com/complete/search?q={searchTerms}&client=firefox&hl=__MSG_lang__
Task: {01434E73-FE5A-4CAB-9222-11E1C442388E} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxcontent -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {2514FC79-5590-4F07-A82A-7F904E61F252} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\launchtrayprocess -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {3EB3A8C0-7FD1-4139-9457-893F4B73F1BE} - \Microsoft\Windows\UNP\RunCampaignManager -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {43A97C3D-581D-4D7A-999E-8A81932138EC} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\refreshgwxconfig-B -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {43EAE2FA-E058-4D99-B58A-82F8D870E83A} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfIdle-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {44ECB333-1A59-4ACC-8D7B-66AEF4FE5044} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Time-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {4B983853-3857-49A0-9396-731C6EF02496} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\ScheduleUpgradeReminderTime -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {540EC042-F3A8-4A28-8403-18EFCD08E094} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Time-Weekend -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {9518CEF6-8B14-4A79-B017-10B12D57866D} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OnIdle-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {965E278E-CB08-447A-A025-C00354D9A516} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfSleep-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {A3AA0B8F-DE92-48D1-9D27-5A48DAA8347A} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\ScheduleUpgradeTime -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {AD970141-EF24-4AAB-BA10-D2B0D57DA3CD} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfigandcontent -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {AF824F62-B890-4B68-AAD0-17CB0E359C4C} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\rundetector -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {B335CC0A-3753-4B9A-8C32-767C7F1B67DF} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfig -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {FE926EB1-D3D0-4097-A7BA-DD0C5A2B2F18} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Logon-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {FECA28A7-E098-4CAD-BB02-6DE6B61FD8AE} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\MachineUnlock-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
EmptyTemp:
Reboot:
end


*****************

Herstelpunt is succesvol gemaakt.
HKLM Group Policy restriction on software: %systemroot%\system32\mrt.exe <==== AANDACHT => met succes hersteld
"Chrome NewTab" => is succesvol verwijderd
"Chrome DefaultSearchURL" => is succesvol verwijderd
"Chrome DefaultSuggestURL" => is succesvol verwijderd
"HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Plain\{01434E73-FE5A-4CAB-9222-11E1C442388E}" => is succesvol verwijderd
"HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tasks\{01434E73-FE5A-4CAB-9222-11E1C442388E}" => is succesvol verwijderd
"HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tree\Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxcontent" => is succesvol verwijderd
"HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Logon\{2514FC79-5590-4F07-A82A-7F904E61F252}" => is succesvol verwijderd
"HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tasks\{2514FC79-5590-4F07-A82A-7F904E61F252}" => is succesvol verwijderd
"HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tree\Microsoft\Windows\Setup\gwx\launchtrayprocess" => is succesvol verwijderd
"HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Plain\{3EB3A8C0-7FD1-4139-9457-893F4B73F1BE}" => is succesvol verwijderd
"HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tasks\{3EB3A8C0-7FD1-4139-9457-893F4B73F1BE}" => is succesvol verwijderd
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tree\Microsoft\Windows\UNP\RunCampaignManager => kon niet worden verwijderd. Toegang geweigerd.
"HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Plain\{43A97C3D-581D-4D7A-999E-8A81932138EC}" => is succesvol verwijderd
"HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tasks\{43A97C3D-581D-4D7A-999E-8A81932138EC}" => is succesvol verwijderd
"HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tree\Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\refreshgwxconfig-B" => is succesvol verwijderd
"HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Plain\{43EAE2FA-E058-4D99-B58A-82F8D870E83A}" => is succesvol verwijderd
"HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tasks\{43EAE2FA-E058-4D99-B58A-82F8D870E83A}" => is succesvol verwijderd

Resultaat van geplande bestanden te verplaatsen (Boot Modus: Normal) (Datum&Tijd: 22-04-2018 15:28:46)


Resultaat van geplande sleutels te verwijderen na herstart:

HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tree\Microsoft\Windows\UNP\RunCampaignManager => kon niet worden verwijderd. Toegang geweigerd.

==== Eind van Fixlog 15:28:46 ====
Gebruikersavatar
losse
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 sep 2010 07:22
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: WINDOW10
AV: AVAST5
FW: WINDOWS

#6

22 apr 2018 15:32

Tis nog dat niet hé, momentje, is aan het heropstarten
Gebruikersavatar
losse
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 sep 2010 07:22
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: WINDOW10
AV: AVAST5
FW: WINDOWS

#7

22 apr 2018 15:37

Fixlog.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#8

22 apr 2018 15:39

Hallo,

Dit logje was geheel compleet, merk je verbetering?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
losse
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 sep 2010 07:22
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: WINDOW10
AV: AVAST5
FW: WINDOWS

#9

22 apr 2018 15:41

Is goed denk ik, eens horen morgen wat die er van denkt, maar ik twijfel er niet aan dat het beter zal zijn als jij die goed bevindt :P
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#10

22 apr 2018 15:46

losse schreef:Is goed denk ik, eens horen morgen wat die er van denkt, maar ik twijfel er niet aan dat het beter zal zijn als jij die goed bevindt :P
Ja ik vind het goed (maar ik werk er niet mee dus kan niet zeggen of er verbetering is :wink: ).
Maar als hij het ook goed vind mag je de gebruikte programma's nog verwijderen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
losse
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 sep 2010 07:22
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: WINDOW10
AV: AVAST5
FW: WINDOWS

#11

22 apr 2018 15:49

Prima, hartelijk dank en prettige zondag verder.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#12

22 apr 2018 15:56

losse schreef:Prima, hartelijk dank en prettige zondag verder.
Bedankt en graag gedaan (ook nog een zonnige zondag).
Plaats ik deze bij opgelost :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Opgeloste problemen / logs”