Gesloten
16
de teamviewer is de man die me doorverwezen heeft naar dit forum, het probleem was hetzelfde als nu...hij geraakte er niet meer aanuit omdat virussen enzo z'n ding niet zijn...

hoe ze zijn ontstaan, ik denk, maar zeker weet ik het niet, door een probleem dat nog steeds aanwezig is, nl. probleem met microsoft account, dat moest aangepast worden, dan had ik een ms-account, wat volgens de ene niet goed was, dus een lokaal account, ondertussen al 3 locale accounts...

enfin, lang verhaal inkorten, ik weet het zelf niet meer...ineens was die boodschap er, nu al zo'n 8 weken schat ik, kunnen er ook 6 zijn of zelfs langer...ik snap er zelf niks meer van....

de eerste interventie was op 2 september....dus ja, al geruime tijd, ik stuur je een pb
iedere keer leer ik meer en meer
17
Hallo,

Abbs heeft me gevraagd even mee te kijken.

In je 1e bericht schrijf je "wel ik denk dat ik een heleboel van die beestjes op m'n pc heb zitten..".
Waarom denk je dat, alleen vanwege het trage afsluiten en de melding "Windows voorbereiden" ?

Wat doet het geïnstalleerde programma Splat! ?
Als je het programma MysticThumbs niet meer gebruikt, de-installeer het dan. Gebruik je het wel, installeer dan de nieuwste versie. Jij hebt versie 2.3.2 (januari 2011) en toen was Windows 10 er nog niet. De nieuwste versie is 4.5.9 (december 2017).
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
18
goeie avond,

bedankt voor je respons;

waarom ik denk dat er beestje zitten is omdat ik iemand via teamviewer heb gehad die geprobeerd heeft om die vervelende boodschap eraf te krijgen, niet gelukt, hij dacht dat de pc geinfecteerd was, hij heeft me aangeraden me te melden op dit forum.

Splat...geen idee, ik ken dat niet

Mystic Thumbs heb ik nodig om m'n tubes . pspimages te kunnen zien, dat daar een nieuwe versie van was wist ik niet, bedankt

ik doe aan PaintShopPro...

Lynneke
iedere keer leer ik meer en meer
19
om die vervelende boodschap eraf te krijgen, niet gelukt, hij dacht dat de pc geinfecteerd was,
Een of andere melding is niet altijd het gevolg van een virus.
Wat staat er in de softwarelijst bij de eigenschappen van Splat! ?
Mystic Thumbs heb ik nodig om m'n tubes . pspimages te kunnen zien
Zorg dat je de nieuwste versie gebruikt. Ik ken het programma niet. Mogelijk kan je vanaf je huidige versie updaten, anders eerst de oude versie de-installeren, computer herstarten en daarna de nieuwste versie installeren.
Vertel of dit gelukt is.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
20
Splat.8bf is een insteekfilter die gebruikt wordt in het PaintShopPro programma.

ik heb de oude versie verwijderd via configuratiescherm, programma en onderdelen

de nieuwste versie denk ik is er één om te kopen, dat ga ik morgen goed bekijken, ik moet alles een paar keer lezen om het goed te begrijpen.

voor nu slaapwel,

Lynneke
iedere keer leer ik meer en meer
21
sommige krijg ik te zien (afbeeldingen met mysticThump) anderen zoals pspimages niet...is engels, dat begrijp ik niet altijd...staat wel bij dat je IE6 of IE9 moet hebben, ik heb google chrome...voor zover ik iets van engels begrijp hé

Lynneke
iedere keer leer ik meer en meer
22
sommige krijg ik te zien (afbeeldingen met mysticThump) anderen zoals pspimages niet...is engels, dat begrijp ik niet altijd...staat wel bij dat je IE6 of IE9 moet hebben, ik heb google chrome...voor zover ik iets van engels begrijp hé
Post de link van de website waar je dat leest.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
24
Je hebt Windows 10 en daarin zit Internet Explorer 11. De informatie over IE6 en IE9 maakt dan niet uit.
Volgens deze pagina is er een ingebouwde update-optie aanwezig. Kan je daarmee een update uitvoeren ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
25
nee, dat lukt me niet...ik vind niet waar de updates staan behalve die per dag...maar de licentie is verlopen..;dus nee, doet niks..
iedere keer leer ik meer en meer
26
ik zou wel graag weten of ik ergens een backup kan opslaan?  mega cloud is me vroeger al eens ingefluisterd...klopt dat, want dat opstarten dat meer dan een uur duurt zou ik er graag afhebben...als het kan...
iedere keer leer ik meer en meer
27
maar de licentie is verlopen
Dat kan ook een reden zijn dat je niet kan updaten.
Kan je dit programma eens zo instellen dat het niet automatisch start als Windows start. Herstart daarna de computer.
Gaat het afsluiten van Windows nu sneller ?

ik zou wel graag weten of ik ergens een backup kan opslaan?
Een backup van wat, de gehele computer of specifieke bestanden ?
Je zou een externe schijf kunnen gebruiken of een usb stick.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
28
abbs heeft me voorgesteld om een backup te maken maar ik heb wel een usb stick maar daar kan niet veel op (heeft de man van de bank gezegd, was een nieuwjaars kadootje).
ik wil er wel eentje kopen maar dan moet ik weten hoe groot die moet zijn, ik heb geen flauw idee...vooral e-mail en tubes voor psp die zijn belangrijk voor mij..;

de mystic thumps heb ik er via programma's en onderdelen af gedaan...ik had teveel problemen met die laatste versie...ik zag pspimages niet meer...

ik ga afsluiten zo meteen, hopelijk begint die niet weer...

ik laat het je morgen weten..;

bedankt voor zoveel support

Lynneke
iedere keer leer ik meer en meer
29
Ik zou een USB stick van 32-64GB aanraden. Je zou de gegevens die je wilt backuppen eerst nog kunnen inpakken en het ingepakte bestand op een stick zetten.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
30
ok ik haal er vandaag nog één...

het probleem is nog altijd aanwezig PeterJ, heb je nog andere oplossingen in je mouw steken?

ik hoor je wel, voor nu alvast bedankt voor al je inspanningen 

lynneke
iedere keer leer ik meer en meer
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”