Gesloten
1
hallo iedereen,

ik ben nieuw hier en ik ben doorverwezen naar dit forum omdat jullie heel goed zouden zijn in het opsporen van virussen enzo...

wel ik denk dat ik een heleboel van die beestjes op m'n pc heb zitten..

ik heb al maanden last bij het afsluiten van de pc want dan geeft die steevast het bericht

windows voorbereiden
sluit de computer niet af

er zijn al wat mensen die geprobeert hebben om me te helpen maar tot nog toe zonder resultaat...

hopelijk zit er een goeie ziel bij die me kan helpen,

Lynneke
iedere keer leer ik meer en meer
2
@ Lynneke,

Voer onderstaande uit:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
ga nog eens proberen, denk dat ik het niet goed gedaan heb want ik kan nergens mijn antwoord vinden...
FRST.txt[/attachment[size=100]][/size] [size=100][attachment=0]Addition.txt
[/size]
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
iedere keer leer ik meer en meer
4
Hallo,

Alles is goed gegaan, doe de volgende stappen:

Stap 1.
Weg gaan naar Afbeelding Programma's en onderdelen:
  • Klik Windows knop plus R tegelijk in. Afbeelding. Type appwiz.cpl in en klik OK.
  • Zoek het volgende programma, klik met je rechtermuis knop erop en kies Verwijderen.
    • Java 8 Update 144
  • Volg de de-installatie instructies van het programma zelf op.
  • Start indien nodig opnieuw op.
Indien nodig kan je hier de nieuwe Java downloaden: https://www.java.com/nl/download/


Stap 2. AfbeeldingAfbeelding Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
Fixlist.txt
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Stap 3.
Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mbam-setup-3.X.X.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.
  • Nadat de installatie gereed is zal automatisch de 14 dagen proefversie actief zijn.
  • Hoe u de proefversie van Malwarebytes Premium kunt uitschakelen leest u hier.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Selectie in quarantaine plaatsen" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt). Afbeelding Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Fixlog.txt
mbam001.txt
ik hoop dat ik het goed gedaan heb...is bijna niet te doen, pc opstarten duurt langer dan een uur...maar ok, we zijn er..

ik hoor het wel, Lynneke
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
iedere keer leer ik meer en meer
6
Hallo,

Herstart je pc en merk je verbeteringen, zo nee doe het volgende:

Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Noteer eerst wat allemaal is ingeschakeld (dit hoef je niet te plaatsen is voor later).
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren en op "Uitschakelen" te klikken.
  • Klik rechtsboven op "X" daarna op "OK" en herstart de computer.
\Merk je nu verbetering in het opstarten en werken met je pc?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
7
ik heb opnieuw opgestart...zelfde boodschap...1uur en 12 minuten later kwam die terug on-line

dan alles uitgevoerd zoals u dat beschreven hebt hierboven

terug opgestart, weer dezelfde boodschap, 1 uur en 35 minuten later startte de pc terug op...

dus nee, jammer maar geen verbetering

slaap ze,

lynneke
iedere keer leer ik meer en meer
8
Hallo,

Dan ben ik bang dat het probleem of aan je hardware of Windows ligt, dus maak voor de zekerheid en back-up van al je belangrijke bestanden
zoals Foto's, Word documenten, E-mails, adressen enz (dit is altijd aan te raden ook al draait de pc goed).
We gaan je schijf eens controleren:

Download Afbeelding Crystal DiskInfo naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Het programma wordt nu uitgepakt in een nieuwe map op het bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie Crystal DiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies uitvoeren als administrator.
    • Is de kleur Blauw - dan is deze schijf in orde.
    • Is de kleur Geel   - dan zijn er problemen met de betreffende schijf.
    • Is de kleur Rood  - dan is de harde schijf zeker aan vervanging toe.
  • Als het programma geopend is, worden de gegevens van de harde schijf getoond
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
  • Upload dit bestand naar https://www.imgdumper.nl.
  • Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Afbeelding
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
11
Hallo,

Dat ziet er ook netjes uit, doe het volgende:
  1. Klik met de rechtermuisknop op het startmenu linksonderin
  2. Klik vervolgens op Opdrachtprompt (als administrator uitvoeren)
  3. Typ sfc /scannow (let op spatie tussen sfc en /scannow)
  4. Druk op ENTER
Afbeelding  
Als dit klaar is maak je een screenshot en update het bestand naar http://imgdumper.nl
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Meldt of er problemen gevonden dan wel gerepareerd zijn.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
14
om 12.00 ga ik afsluiten, dan zal ik het weten, dat is niet het enige probleem hoor

van de week is er iemand met teamviewer die een herstart gedaan heeft via teamviewer in veilige modus..
toen bleef de pc 3 uren hangen en heb ik de stekker uitgetrokken...
sindsdien zie ik geen afbeeldingen meer, alleen het logo van PaintShopPro, zo kan ik niet werken aan m'n crea's want ik moet kunnen zien wat ik gebruik hé...

maar goed, eerst dit probleem van te blijven hangen, ik sluit nu af, als ik binnen 5 minuten terug ben is het gelukt, als je me niet hoort dan niet

Lynneke
iedere keer leer ik meer en meer
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”