Gesloten
76
chronologisch gedaan 'MAAR' ook vastgesteld:
     1. opstarten pc   -   AV Panda Free en Malwarebytes Free zijn uitgeschakeld.
     2. programma scanjet verwijderen kan alleen via setup_full_300.exe
         Afbeelding

          is wel maar mijn enigste HP product maar mijn keuze:
          Afbeelding

         bij 'volgende' krijg ik scherm waar het product kan aangeduid worden:
         Afbeelding
                    het product (alhoewel gekoppeld aan pc en dus zichtbaar in apparaatbeheer) is hier niet te vinden.

         kies voor volgende... resultaat
         Afbeelding

Verwijder-procedure wordt verder afgehandeld via 'voltooien' - de pc wordt opnieuw opgestart

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 
verwijderen HP Support (2 progr.) uitgevoerd
de vetgedrukte groene map C:\Program Files (x86)\HP
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 
u schrijft 2 x over printerdriver:
         De printer aansluiten wordt wel bijna aan het einde gevraagd 
         en
         De-installeer het printerdriver nogmaals en herstart de computer.
                          [ in handleiding spreekt men altijd over 'de printer',... vandaar waarschijnlijk ]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 
BEN NIET ZEKER: dat het stuurprogramma van HP scanner 300 goed is verwijderd! Kan ik dat controleren en eventueel hoe correct verwijderen?
77
joodemyr schreef:---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 
verwijderen HP Support (2 progr.) uitgevoerd
de vetgedrukte groene map C:\Program Files (x86)\HP
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 
u schrijft 2 x over printerdriver:
         De printer aansluiten wordt wel bijna aan het einde gevraagd 
         en
         De-installeer het printerdriver nogmaals en herstart de computer.
                          [ in handleiding spreekt men altijd over 'de printer',... vandaar waarschijnlijk ]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 
BEN NIET ZEKER: dat het stuurprogramma van HP scanner 300 goed is verwijderd! Kan ik dat controleren en eventueel hoe correct verwijderen?
Een overdaad aan opmaakcodes maakt het lezen er niet duidelijker op. Gebruik de voorbeeld-knop onder de berichten-editor om je bericht te controleren voordat je het post.
Gebruik zwart voor tekst en vette tekst of een kleurtje om iets aan te duiden.
Een ander lettertype is ook niet nodig.

Start Afbeelding CCleaner eens en laat alle bestanden en register items met betrekking tot HP opruimen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
78
ja, ben weer te pietje precies en wil ter goeder trouw zoveel mogelijk helpen/zo duidelijk mogelijke info delen; u zit immers aan de andere kant. - oké... weeral wat bijgeleerd.
ik doe de Ccleaner_setup539.exe (gecheckt & recentste). Afbeelding                Afbeelding U schrijft: "opruimen met betrekking tot HP" - geeft mij gevoel dat ik dat ergens kan specifiëren - zo ja, graag uitleg, want zoeken in Lokale Schijf (C:) met zoekopdracht 'HP' levert nadien nog volgende op:
Afbeelding
79
Het zoeken naar de letters HP zal inderdaad een berg hits geven. Dat was niet de bedoeling.
Laat in eerste instantie CCleaner opruimen middels de 'default waardes'. Het programma maakt als het goed is een backup voor het geval dat.
Na het opschonen herstart je de computer.

Rechtsklik op FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Plaats in het invoerveld \HP\ en klik daarna op de knop Zoeken in Register.
Wacht geduldig tot de scan klaar is.
Na de scan wordt het logbestand "SearchReg.txt" gemaakt en getoond. Dit kan je terugvinden in de map vanwaar FRST64.EXE gestart is.
Sluit dit logbestand en post het als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
80
CCleaner laten draaien met standaard-waarden (heb vroeger gekozen om vakje 'cookies' uit te vinken).
in bijlage logbestand "SearchReg.txt"
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
81
Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
83
Prima. We gaan FRST nog eens gebruiken. Er stond een foutje in het script.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
85
Oke, prima nu.

Download opnieuw het bestand setup_full_300.exe.
Schakel nu eerst de realtime-bescherming van al je beveiligings-producten uit. (o.a Windows Defender)

Zorg dat de printer niet verbonden is met je computer.
Rechtsklik op de nieuwe gedownloade installer en kies "Als administrator uitvoeren".
Sluit de printerkabel pas aan als hierom gevraagd wordt tijdens de installatie.

Vertel of de installatie nu wel lukt.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
86
1.   AV Panda Free uit.     Malwarebytes Free uit.     Windows Defender (virus en bedreiging) uit.      Smartscreen uit.
2.   HP SCANJET 300 flatbed is niet verbonden met de pc.
3.   Heb vroegere basic_install_300.exe (stuurprogramma) & full_setup_300.exe verwijderd.
4.   twee nieuwe downloads gedaan: de ene = basisdriver voor HP scanjet 300 flatbed;  de andere = volledige software en drivers voor de HP Scanjet 300 flatbed. 
5.   ik klik op volledige software en drivers met R-muis + 'als admin. uitvoeren'   -   alleen die,... REDEN: daarin sprake van '...en drivers'
      dus vermoedelijk de basic_install (stuurprogramma) niet nodig.
""RESULTAAT"":
a)   na install. en aanklikken van snelkopp. SCAN of COPY: hpqkygrp.exe niet gevonden (zoeken?) - had eerder kopie van bin genomen; daar de exe uitgekopieerd en geplakt in 'bin'.
      de file gekopieerd en in huidige 'bin' geplaatst. Dan 'Opnieuw opstarten'.
b)   opnieuw volgende meldingen:
      Afbeelding       Afbeelding       Afbeelding       Afbeelding       had eerder kopie van bin genomen; de 4 files gekopieerd en in huidige 'bin' geplaatst. Dan 'Opnieuw opstarten'.
c)   opnieuw volgende meldingen:
      Afbeelding       Afbeelding       Afbeelding       had eerder kopie van bin genomen; de 3 files gekopieerd en in huidige 'bin' geplaatst. Dan 'Opnieuw opstarten'.
SOWIESO raar dat ik in totaal één .exe en 7 .dll bestanden manueel moet toevoegen aan 'bin'.

?!?! DEELS MOGELIJKS VOORUITGANG: in die zin dat ik geen 'error'-boodschappen meer krijg. Aleen gebeurt er niets bij het aanklikken van de snelkoppeling(en)
Normaal moet een nieuw scherm verschijnen waarin je keuze kan maken van in wat je precies wilt scannen: JPG, PDF of PDFocr,... + instelbare resolutie + en eventueel de naam van het bestand.
Ik geef hieronder een overzicht van de 25 bestanden die nu in 'bin' zitten. Misschien kan je daaruit iets afleiden.
88
Jij hebt 25 bestanden in de bin map, hier staan er 85 bestanden in de bin map!?
Wil je de ontbrekende bestanden ?
Waarschijnlijk moet er meer gebeuren dan enkel het toevoegen van de ontbrekende bestanden.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
89
ik krijg graag de ontbrekende bestanden, waarvoor nu al dank.
  • hoop dat ik het totaal mis heb, maar nadien zou het me niet verwonderen mocht ik opnieuw error-berichten krijgen. Maar ja, proberen dus maar.
  • ik blijf mij al geruime tijd afvragen of een herinstallatie (of welke keuze is de echte/de beste?) Windows niet de uiteindelijke oplossing kan bieden.
  • Er komt heel wat werk bij kijken en indien, het dan best rustig, stap voor stap, maar ik heb niets te verliezen. Nu steel ik ook jullie tijd en zonder oplossing.
  • het is toch "absoluut in de overtreffende trap" onlogisch dat een software installatie gerealiseerd moet worden middels kopiëren en plakken???
90
het is toch "absoluut in de overtreffende trap" onlogisch dat een software installatie gerealiseerd moet worden middels kopiëren en plakken???
Klopt inderdaad. De ontbrekende bestanden in de bin map vind je in dit ZIP bestand.
Mocht dit niet baten, neem dan contact op met HP: https://support.hp.com/nl-nl/contact-hp/product/HP-Scanjet-300-Flatbed-Scanner/5251703/model/5251704
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”