Gesloten
47
          | sorry als ik even luidop denk: kan een volledige re-install van Windows 10 een oplossing bieden: windows + alle programma's staan op SSD.
          | omdat... probleem - zo voelde het aan - ontstond na update in dec 2017.
dag Dorado,
momenteel nog niets ondernomen. Meer bepaald omdat:
  • u mij onder andere een "Windows Repair Free/PRO liet uitvoeren.
  • ik in 'Windows 10 opnieuw instellen' las dat dit toch een laatste redmiddel zou zijn;
  • bijvoorbeeld als ook "terugkeren naar vroeger herstelpunt" niet meer lukt; ... en andere....  en dat is niet meteen het geval.
U heeft mij al zoveel andere zaken laten uitvoeren en mijn PC heeft - zo te zien/te ervaren - geen enkele andere streken dan het "install scanjet"-probleem.
                               BEST VOORZICHTIG ZIJN?????
 
Daar het probleem blijft dacht ik dus vorige zaterdag dat er mogelijks iets ontbrak aan de volledigheid van mijn WIN 10. OF ZOU DAT TOCH KUNNEN???
Ik weet het eventjes niet meer. 
Koop ik mij gewoon beter een andere flatbed scanner? Als dat de enige oplossing is, heeft/hebben jullie weet van een merk waarbij .pdf scannen MET OCR ook tot de mogelijkheden behoort?
48
Er is me gevraagd naar je topic te kijken,
Kan je kort aangeven welke problemen er nog zijn.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
49
Peter J,
ik kan blijkbaar alle programma's openen en er in werken of bestanden lezen, verplaatsen... enz!  
Of Win 10 nu "als compleet geïnstalleerd" kan beschouwd worden?, ik weet het niet.  Maar ik zie niet meteen problemen opduiken.
Geen enkele bedreiging op dit moment.
Nog maar eens installatie scanjet verwijderd - nog maar eens opnieuw geïnstalleerd. De 2 visuele snelkoppelingen melden nog steeds "snelkoppeling ontbreekt"
DUS... that's it!

In ieder geval ter attentie van DORADO: indien geen verdere help mogelijk: bijzondere dank voor het vele geduld en het vele werk. er volgt een donatie.
50
Ok, we gaan kijken met FRST.
Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Rechtsklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
51
hey,
als bijlage de 2 .txt bestanden
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 
mogelijks  enkele volgende domme vragen (maar ja... nooit te oud om te leren):
  1. leveren eerdere en bijvoorbeeld deze opdracht meer op indien ze zouden worden uitgevoerd vanuit "safe mode"? Of kan dat niet?
  2. kan vanuit "safe mode" een programma (.exe) geïnstalleerd? Of kan dat niet?
  3. kan de exe waarnaar altijd naar gevraagd wordt gevonden worden vanuit "safe mode"? Of kan dat niet?
bedankt al voor verdere hulp
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
52
mogelijks  enkele volgende domme vragen
en de antwoorden ;)
1: safe mode is een opstart-mode om Windows met beperkte mogelijkheden te kunnen uitvoeren. Dat levert minder informatie op maar kan wel inzicht geven ter vergelijking met normale mode.
2: meestal niet omdat services die hiervoor nodig zijn niet actief zijn.
3: als de exe niet bestaat maakt safe mode of normale mode niet uit. Niet aanwezig is niet aanwezig.

Heb je de volgende programma's nog in gebruik ?
Bandizip
Intel Security True Key
Microsoft SkyDrive
Microsoft OneDrive
Zemana Antimalware
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
53
Mogelijks weer te veel info... sorry dan.

BANDIZIP = downloads = exe nog aanwezig  |||  progr.+onderdelen = ooit geïnstalleerd  -  verwijderd  -  nu al hele tijd 7-zip 16.04 (x64)
Intel Security True Key = downloads = weet het niet  |||  progr.+onderdelen = ooit automatisch verschenen, denk ik  -  1 à 2 x uitgeprobeerd; had indruk was niet gratis, dus verwijderd,... maar misschien niet goed
Microsoft SkyDrive =  door mij niet gekend, ook niet gevonden
Microsoft OneDrivedownloads = mogelijks ooit erin   |||   progr.+onderdelen-   proberen te verwijderen, nooit echt gelukt denk ik want in boomstructuur nog altijd aanwezig [map wel leeg]
ZEMANA ANTIMALWARE = door mij niet gekend, ook niet gevonden

P.s.: vroeger AV van Avast. weggedaan en overgestapt naar PANDA
heb wel MALWAREBYTES Free

-  vind wel in programma's+onderdelen:
          1) zie mijn bericht over een win-update d.d. 07/12/2017  -  nu vind ik
              Afbeelding            2) intel
               Afbeelding            3)  qualcomm atheros
               Afbeelding 
54
We gaan wat opschonen.
Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
55
dag, hier Fixlog.txt als bijlage
dank
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
56
Rechtsklik op FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Plaats in het invoerveld hpqkygrp en klik daarna op de knop Bestanden Zoeken.
Wacht geduldig tot de scan klaar is.
Na de scan wordt het logbestand "Search.txt" gemaakt en getoond. Dit kan je terugvinden in de map vanwaar FRST64.EXE gestart is.
Sluit dit logbestand en post het als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
58
Die informatie is me al bekend. We kijken nog eens met FRST.

Rechtsklik op FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Plaats in het invoerveld hpqkygrp* en klik daarna op de knop Bestanden Zoeken.
Wacht geduldig tot de scan klaar is.
Na de scan wordt het logbestand "Search.txt" gemaakt en getoond. Dit kan je terugvinden in de map vanwaar FRST64.EXE gestart is.
Sluit dit logbestand en post het als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
59
dag,
Search.txt opnieuw toegevoegd
Moet ik vorige eerst verwijderen? Lijkt overschreven.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
60
Nee, het bestand Search.txt hoef je niet verwijderen.
Je hebt de nieuwe zoekopdracht niet goed uitgevoerd.
De te zoeken tekst is hpqkygrp* niet hpqkygrp. let op het sterretje!
Voer het zoekopdracht daarom nogmaals uit.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”