Gesloten
61
Ah daarom de dubbele vraag. Sorry! Nu staan er 4 bestanden in.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
62
Download het bestand hpqkygrp.exe en plaats dit in de map C:\Program Files (x86)\HP\Digital Imaging\bin.

Werkt de snelkoppeling dan wel ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
64
dag, zie resultaat hieronder
Het is erg onduidelijk als je tekst en afbeeldingen in elkaar schuift. Plaats tekst altijd buiten een screenshot dan blijft het overzichtelijk.

Krijg je een melding dat de 4 bestanden die je opnoemt niet gevonden zijn ? Zoja, plaats hiervan screenshots.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
65
oké, en sorry.
De 4 meldingen m.b.t. ontbrekende .dll bestanden gelden zowel voor de snelkoppeling 'SCANNEN' als voor de snelkoppeling 'KOPÏEREN' Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
66
Apart dat ook deze bestanden niet netjes geïnstalleerd zijn door HP.
Download de bijlage en pak deze uit. De 4 bestanden die erin staan zet je in de map C:\Windows\System32
Herstart daarna de computer en vertel hoe het dan gaat.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
67
bijlage gedownload en uitgepakt. de 4 bestanden in C:\Windows\System32 geplaatst.
Opnieuw opgestart - zelfde 4 bestanden blijven niet te vinden.
AV Panda en Malwarebytes Free uitgeschakeld - Windows Defender actief.
Opnieuw geïnstalleerd met de gedownloade recentste software setup_full_300.exe
de identieke meldingen (zie mijn vorig bericht: de 4 afbeeldingen) worden getoond.
68
Ik heb de driver zelf eens geïnstalleerd. Blijkbaar moeten de 4 bestanden in de map C:\Program Files (x86)\HP\Digital Imaging\bin staan.
Verplaats deze daarom vanuit de verkeerde map C:\Windows\System32 naar de juiste map.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
70
Dat had ik al verwacht. Doe het volgende:

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
72
Er missen nogal wat bestanden. Werkt het afdrukken naar deze printer wel al goed ?

Download het bestand HPbin.zip en pak het uit. Plaats daarna de bestanden die erin staan in de map C:\Program Files (x86)\HP\Digital Imaging\bin.
Herstart daarna de computer en vertel hoe het dan gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
73
          | in bericht 65 en 69 worden 2 screenshots getoond van ontbrekende .dll bestanden; beiden met verwijzing naar print-opdrachten, vermoed ik, toch?
mijn printer wou - los van het gebruik van de scanner - niet meer printen. Dus NEW INSTALL.
aanklikken van de 2 snelkoppelingen (SCAN of COPY) geven volgend resultaat
Afbeelding
                     vertaling als bijlage .txt bestand (hopelijk correct vertaald)
alles wat gevraagd werd uitgevoerd (volgens mijn Nederlandse vertaling)  
bemerkt:
in downloads de recentste software van HP voor de 300 ("setup_basic_300.exe" [stuurprogramma]   &   "setup_full_300.exe")
in "Programma's en onderdelen" enkel: HP support assistant  &  HP Support Solutions Framework

------------------------------------------------------------------------------------------
mogelijks beetje spijtig dat ik nu met vraag afkom, maar een vriend heeft laptop. Vraag is of ik op zijn laptop met de originele CD-rom de installatie daar mag doen; misschien brengt dat iets aan het licht... of niet aangewezen?
er wordt aangeraden om bij desktop de verbindingskabel van de scanner in een usb-poort achteraan te stoppen; op laptop is dat natuurlijk niet mogelijk 
74
hey, vermoed bijlage (is vertaling error-txt in het Nederlands) vergeten bijstoppen
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
75
Zoals gezegd heb ik de installatie zelf eens gedaan (setup_full_300.exe). Alles wordt netjes geïnstalleerd. De printer aansluiten wordt wel bijna aan het einde gevraagd maar je kan gewoon de installatie verder afronden.
Aan de installer (setup_full_300.exe) ligt het dus niet. Op een andere computer installeren heeft dan ook weinig zin, tenzij je de printer daarop wilt testen.
De-installeer het printerdriver nogmaals en herstart de computer.

Daarna de-installeer je ook de volgende programma's:
- HP Support Assistant
- HP Support Solutions Framework

Is dit gedaan, verwijder de vetgedrukte groene map C:\Program Files (x86)\HP
Is dit allemaal gelukt ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”