Gesloten
1
hoi hoi

hier was ik weer eens
ik heb de buurman zijn laptop gekregen met de vraag of deze wat sneller kan worden
en inderdaad hij is erg traag tot zeer traag
ik heb de rsft gedaan en de malware bytes
hierbij de log files
ik hoor het wel wat ik moet doen
ik heb wel gezien dat de harddisk vrij vol is zal ook wel niet meewerken voor de snelheid
alvast bedankt voor de hulp

mvg dirk
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo,

Je Java is verouderd (Java 8 Update 65) verouderde Java's zitten vol met infecties dus verwijder die en installeer de nieuwste.

Sleep nu eerst de FRST.exe uit je Downloads map naar je bureaublad. (dit is zeer belangrijk)

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
hoi abbs
hierbij de file waarom je vraagt
alles gedaan zoals er in stond duurde fffff
maar het is gelukt
alvast bedankt voor je hulp

mvg dirk
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Hallo,

Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".
  • Klik vervolgens op de knop Scan.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Opruimen.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Ok, en hierna nogmaals op Ok om de computer opnieuw op te starten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend. "C:\AdwCleaner[C0].txt"
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
hoi abbs

hier is het gevraagde file

mvg dirk
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
7
hoi abbs

het gaat redelijk maar er zit nog niet echt een topsnelheid in
ik zie wel dat de harddisk ook aardig vol begint te raken
kan ik bv in windows ook een soort opruiming gaan houden
ik zie ook een hoop programma's die ook wel wat vertraging veroorzaken
mag alles verwijderen van de buurman maar foto's niet
ik hoor het wel van je

mvg dirk
8
Hallo,

De schijf begint zeker vol te lopen, je zou met je buurman zelf alles eens kunnen doorlopen wat weg kan.
Drive c: () (Fixed) (Total:297.81 GB) (Free:39.22 GB) NTFS
Over de foto's die kan hij beter ook gaan back-upen op bv een USB-Stick altijd belangrijk stel dat zijn pc crasht (dit is belangrijk vooral zijn belangrijke bestanden)

Download Afbeelding CCleaner naar het bureaublad.

Installeer CCleaner en start CCleaner op.
  • Klik in de linker kolom op Cleaner.
  • Klik achtereenvolgens op Analyseren en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linker kolom op Register en klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
  • Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA. en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.
  • Klik in de linker kolom op Gereedschap en vervolgens klik je op Opstarten
  • Nu klik je rechtsonder in het programmavenster op Opslaan als tekstbestand en selecteer een locatie voor het opslaan van het tekstbestand.
  • Plaats de inhoud van dit tekstbestand in je volgende bericht als bijlage.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
9
hoi abbs

hier is het file van de cc cleaner
alleen al door dit proggie 180 gig gewonnen aan ruimte

mvg dirk
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
Hallo,

Bij "Opstarten" in Ccleaner zou je al een aantal dingen uit kunnen zetten (doe dat desnoots in overleg met je buurman)

Ja    HKCU:Run    CCleaner Monitoring    Piriform Ltd    "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe" /MONITOR
Ja    HKLM:Run    AthBtTray    Atheros Commnucations    "C:\Program Files (x86)\Bluetooth Suite\AthBtTray.exe"
Ja    HKLM:Run    AtherosBtStack    Atheros Communications    "C:\Program Files (x86)\Bluetooth Suite\BtvStack.exe"
Ja    HKLM:Run    PlaysTV    Copyright (c) 2016 Plays.tv, LLC    "C:\Program Files (x86)\Raptr Inc\PlaysTV\playstv_launcher.exe" --startup
Ja    HKLM:Run    Raptr    Raptr, Inc    "C:\Program Files (x86)\Raptr Inc\Raptr\raptrstub.exe" --startup

 
Ccleaner kan je laten staan en één maal in  de week je pc mee schoonmaken.

Met het onderstaande tooltje ruim je alle gebruikte tools op:
 
Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.
 
Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet een vinkje  voor het volgende item:
  • Remove disinfection tools
  Afbeelding Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Maak ook een nieuw herstelpunt Uitleg.


Hierna zijn we klaar :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
11
hoi abbs

bedankt voor je hulp
de laptop is nu lekker opgeruimd en werkt naar behoren
nog wat gekke dingen weggehaald ging ook goed
dus wat mij betreft mag deze bij de opgeloste

mvg dirk
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”